Skocz do zawartości

Gumka prowadnicy zacisku


hienu

Rekomendowane odpowiedzi

Powiedzcie mi, po co na jednej z prowadnic zacisku hamulcowego dwutłoczkowego jest tulejka gumowa.

Gumka, o której mówię jest na środku zdjęcia na poniższym zdjęciu

 

http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... nTAMarj4IQ

 

Drugie pytanko: prowadnica z tą gumką powinna być na górze czy na dole (patrząc na zacisk zamontowany w jarzmo) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te gumki maja za zadanie utrzymywać te prowadnice w czystości od brudu, przy wymianie tych gumek dobrze jest dodać trochę smaru miedzianego do niej bo po tym chodzi zacisk od hamulca (dlatego ta gumka jest perforowana - sprężysta)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bez zdjęcia pokazującego założoną tulejkę ciężko określić o jaką jej role chodzi ale prawdopodobnie chodzi o to:

Działanie hamulca pomocniczego- Po pociągnięciu linką dźwigni hamulca ręcznego następuje jej obrót i przesunięcie za pomocą płytki naciskowej sworznia i tulejki w kierunku płytki hamulcowej, a przez to dociśnięcie jej do tarczy hamulca. Przeciwległa płytka hamulcowa, tak jak poprzednio, zostaje dociśnięta do tarczy hamulca przez ściankę oporową zacisku. Po zwolnieniu hamulca dźwignia obróci się do położenia początkowego, ustanie nacisk płytki na sworzeń, wskutek czego powróci on pod działaniem sprężyny talerzowej do położenia wyjściowego, pociągając ze sobą tulejkę.

 

oczywiście ma to zastosowanie tylko w tylnym hamulcu, czy ten zestaw co kupiłeś to jest do tylniego czy do przedniego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W obu kompletach zacisków, które widziałem gumka jest na dolnej prowadnicy. Po co ona jest to wiedzą prawdopodobnie tylko małe żółte ludziki z FHI :mrgreen: Mam teorię że to w związku z tym, że na "dole" zacisku jest więcej syfu, ale to tylko moja dziwna teoria :roll: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gumka jest w przednim i tylnym hamulcu poza tym Subaru ma tarczo-bębny z tyłu więc pewnie twoja teza się nie potwierdzi.Wydumałem,ze być może ma działać jako wytłumienie latającego zacisku.W sumie najbardziej zależy mi na położeniu tej gumki czy ma być na górnej czy na dolnej prowadnicy,czy to w ogóle ma jakąś różnice?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem w tych zaciskach, które widziałem (2-tłoczki) gumki są na dolnych prowadnicach. Twoja teoria też ma sens :mrgreen:

dzięki jesteś drugą osoba która miała te gumki na dole wiec może tak ma być :D u mnie w obu autach i przody i tyły były pomieszane i nie miałem sie czego złapać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...