Skocz do zawartości

Cykanie i terkotanie obrotomierza od około 2,5tys obrotów


Kralky

Rekomendowane odpowiedzi

Po krótkim dochodzeniu stwierdzam że z okolic zegarów dochodzi do moich uszu cykanie. Prawdopodobnie obrotomierz bo na biegu jałowym jak przekracza 2,5 tys. to go słychać. Zna ktoś przyczynę i ewentualne lekarstwo na to niedomaganie. Podgłoszenie radia mnie nie satysfakcjonuje hehe. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie obrotomierz,on jest elektroniczny więc niema co tyrkotać, to najprawdopodobniej linka z prędkościomierza,spróbuj na początek docisnąć ją w gnieżdźie jak to nie pomorze to do wymiany albo licznik albo linka,trzeba wzrokowo określić co jest wyrobione,pozdro.

 

-- 22 lip 2012, o 12:49 --

 

Sorry teraz doczytałem że na biegu jałowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jest serwo-silnik, może wydawać dźwięk jeśli nie może ustawić się na zadanym przez sterownik położeniu, Jak toś miał jakiś model RC to wie o co chodzi :P

 

czyli co? Obrotomierz pracuje prawidłowo, tylko to cykanie - da się coś z tym zrobić, bo jest to trochę denerwujące.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jest serwo-silnik, może wydawać dźwięk jeśli nie może ustawić się na zadanym przez sterownik położeniu, Jak toś miał jakiś model RC to wie o co chodzi :P

 

czyli co? Obrotomierz pracuje prawidłowo, tylko to cykanie - da się coś z tym zrobić, bo jest to trochę denerwujące.

 

Nie wiem kolego, nie słyszałem tego dźwięku. Napisałem swój post bo wiem ze silnik krokowy (serwomotor) może wydawać dźwięk a sam sugerowałeś że to obrotomierz. To że coś brzęczy właśnie przy określonych obrotach jest normalne bo każde ciało stale ma swoją częstotliwość drgań własnych przy których wpada w rezonans czego efektem może być brzęczenie. Idąc dalej przy 2.5tys obrotów coś wpada w rezonans i brzęczy i to może być wszystko pod deską. Myślę ze jak sam nie wybadasz to ciężko będzie zdiagnozować na odległość :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świerszcz znaleziony i co najważniejsze zdeaktywowany :mrgreen:

Po wymontowaniu zegarów i ocenieniu ich budowy doszedłem do wniosku że tam nie ma co terkotać. Wtedy mnie olśniło aby uruchomić samochód bez zegarów i ... cyka dalej. Głowa pod deskę trzecia ręką :wink: wciskałem gaz a czwartą i piątą szukałem co rezonuje :roll:

Cykanie dochodziło z wnętrza linki pedału sprzęgła i nie wiem jak ale rezonans się tak rozchodził, że kilka osób potwierdziło że słychać było cykanie podobne do linki prędkościomierza :? Grunt że czynnik denerwujący został usunięty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...