Spokojny Opublikowano 18 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2012 Skrzynia w moim Forku zasługuje już na SPA lub na emeryturę. Nakręciła już ponad 300 kkm i raczej prędzej niż później odmówi współpracy. Zastanawiam się więc co będzie najlepszym rozwiązaniem problemu: a) remontować, regenerować, usprawniać? kupić młodszą używaną? c) kupić lepszą? Żeby ułatwić rozważania, podam kilka istotnych punktów: - Forek jest ulepszony na około 260 KM, ma fajny zawias TSS i służy do jazdy codziennej a rzadziej do rekreacyjnego wyjazdu na tor; - chcę mieć pewną skrzynię, aby można było bez strachu zrobić sobie dłuższy wyjazd turystyczny; - kasy na przeszczep 6MT (i wszystkich koniecznych z tym zmian) nie mam, choć wiem że to byłoby najlepsze rozwiązanie; - gdyby można było jeszcze poprawić Forka aby chętniej skręcał, to byłby mniód Propozycje i dzielenie się doświadczeniem mile widziane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 18 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2012 kupiłbym z pewnego źródła skrzynię z XT, z jak najmniejszym przebiegiem. jak się nie pali z wymianą, to bym ją rozłożył i sprawdził, a jak kasa pozwala, to wsadził szperę na przód (OBX, Quaife) ;-) sam mam taką skrzynię w garażu, ale jeszcze bez szpery co do skręcania, polecam geometrię, max negatywy z przodu (-2 stopnie na stronę), oraz camber bolty z tyłu i też negatywy (-1,5 stopnia na stronę). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spokojny Opublikowano 18 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2012 OBX, Quaife a ile takie ustrojstwo kosztuje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 18 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2012 OBX ok. 350 USD + przesyłka + ewent. cło... Quaife ok. 1000 USD. OBX to chińska "podróbka" Quaife, fora amerykańskie ją opisują.. opinie sa różne... od dobrych do złych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spokojny Opublikowano 18 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2012 Czym lepsza jest skrzynia XT od tej z s-T? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kubeusz Opublikowano 18 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2012 Czym lepsza jest skrzynia XT od tej z s-T? AFAIK ma grubsze zęby Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 18 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2012 jest nowsza, na ogół ma mniejszy przebieg, częściej występuje z chłodnicą oleju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 18 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2012 AFAIK ma grubsze zęby rajt, chyba główny problem starej to zęby 2 biegu jest nowsza, na ogół ma mniejszy przebieg, częściej występuje z chłodnicą oleju. tak to wygląda w realu i ta chłodnica to wymiennik ciepła czy jakoś tak Patrząc jak to jest zbudowane to innej bym nie wybrał jeśli chodzi o wersje 5mt Zimą olej jest szubko się rozgrzewa a latem się nie przegrzewa Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 19 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2012 nie wiem, co Ty wkleiłeś Adam, mi chodziło o te rurki, wychodzące z boku skrzyni. podpina się je do chłodnicy, normalnie tej z przodu auta, i jest z tego jak ja to rozumiem dodatkowy obieg płynu chłodniczego. chodzi mi o prawą stronę tego obrazka, pokazującą orurowanie do podłączenia do MT (manual transmission) - no chyba, że coś źle rozumiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spokojny Opublikowano 19 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2012 OK, dzięki za podpowiedzi, wszystko ładnie i prawdopodobnie będę chciał kupić skrzynię z XT. Co jeszcze będę musiał wymienić: dyfer, wał, półosie, wiązkę? No i z którego XT: z 2,0 czy z 2,5? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 19 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2012 Spokojny, brałbym z 2.5XT, chociażby dlatego, że pewnie jest jakoś tam mocniejsza, z racji seryjnych mocy - 2.0 177KM i 245NM a 2.5 seryjnie 230KM i 320NM... więc i skrzynia powinna już projektowo być mocniejsza. No i jest wieksza szansa na niższy przebieg, bo wyjęta będzie z młodszego auta. Nie wiem jak z półosiami i dyfrem, ale np wał od 2.0 pasuje do 2.5 - AdaSch może potwierdzić chociaż nie sprawdzałem, czy pasuje do 2.0 SF. Zawsze najlepiej mieć cały komplet, skrzynia + wał + dyfer (ja tak mam od 2.0XT ale i tak wciąż nie wiem czy półoski pasują do SF albo GC zakładam, że tak) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 19 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2012 dodatkowy obieg płynu chłodniczego. Inaczej: pompa oleju. pompuje olej ze skrzyni tymi wężami do chłodnicy i olej wraca do skrzyni od boku prawdopodobnie tryskając na zębatki. Piszę prawdopodobnie bo nie jestem na 100% bo nie widziałem tego w ruchu ale na sucho tak to wygląda. ale np wał od 2.0 pasuje do 2.5 - AdaSch może potwierdzić Potwierdzam pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spokojny Opublikowano 19 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2012 A jak się w porównaniu z tym prezentuje skrzynia 5mt z WRX'a - np. taka: TY754VN1AA? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 19 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2012 Spokojny, podaj vin auta albo http://opposedforces.com/parts/info/15008AA090/ taką pompę miały niektóre forki, imprezy sti i co najciekawsze żaden WRX pozdrawiam p.s. jak zwykle widać w szczegółach, że auta z eu są lepsze od tych z US. forki us nie miały pomp oleju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 19 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2012 5mt z WRX będzie też miała inne przełożenia, i np. w mieście przy 60km/h będziesz miał na 3b miał niższe obroty niż w Forku, a przy 120 km / h na 5b nie będziesz miał 3k rpm tylko pewnie ze 2,5. i (potencjalnie) niższe spalanie 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 19 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2012 Ja miałem w moim byłym s-turbo skrzynię z wrx razem z tylnym dyfrem (choć z klasyka). Wszystko działało bez najmniejszego zarzutu, a różnica w jeździe była... żadna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 19 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2012 5mt z WRX będzie też miała inne przełożenia, i np. w mieście przy 60km/h będziesz miał na 3b miał niższe obroty niż w Forku, a przy 120 km / h na 5b nie będziesz miał 3k rpm tylko pewnie ze 2,5. i (potencjalnie) niższe spalanie w fxt 2.5t 2k 80 2,5k 100 3k 120 3,5k 140 4k 160 4,5k 180 5k 200 5,5k 220 6k 240 drugi bieg odcinka jest na prawie 100km/h licznikowo faktem jest, że brakuje 6 biegu aby przy 120km/h mieć spokój co gorsza w 6mt 6 chyba jest krótsza niż 5 mt lub taka sama - info nie sprawdzone, zasłyszane pozdrawiam 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spokojny Opublikowano 19 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2012 tzd, AdaSch dzięki za przydatne informacje Szukam więc skrzyni z XT. Skrzynia, której numer podałem wyżej jest z GT '99. To jest chyba jeszcze co innego niż WRX :?: :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 19 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2012 GT '99. To jest chyba jeszcze co innego niż WRX mniej więcej to samo. dłuższe przełożenia, niż w Forku. wiem, bo miałem GT'00... ja miałem chyba TY754VN1AB Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się