Skocz do zawartości

Skrzynia biegów


Spokojny

Rekomendowane odpowiedzi

Skrzynia w moim Forku zasługuje już na SPA lub na emeryturę. Nakręciła już ponad 300 kkm i raczej prędzej niż później odmówi współpracy. Zastanawiam się więc co będzie najlepszym rozwiązaniem problemu:

a) remontować, regenerować, usprawniać?

B) kupić młodszą używaną?

c) kupić lepszą?

Żeby ułatwić rozważania, podam kilka istotnych punktów:

- Forek jest ulepszony na około 260 KM, ma fajny zawias TSS i służy do jazdy codziennej a rzadziej do rekreacyjnego wyjazdu na tor;

- chcę mieć pewną skrzynię, aby można było bez strachu zrobić sobie dłuższy wyjazd turystyczny;

- kasy na przeszczep 6MT (i wszystkich koniecznych z tym zmian) nie mam, choć wiem że to byłoby najlepsze rozwiązanie;

- gdyby można było jeszcze poprawić Forka aby chętniej skręcał, to byłby mniód :)

 

Propozycje i dzielenie się doświadczeniem mile widziane :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupiłbym z pewnego źródła skrzynię z XT, z jak najmniejszym przebiegiem. jak się nie pali z wymianą, to bym ją rozłożył i sprawdził, a jak kasa pozwala, to wsadził szperę na przód (OBX, Quaife) ;-)

 

sam mam taką skrzynię w garażu, ale jeszcze bez szpery :mrgreen:

 

co do skręcania, polecam geometrię, max negatywy z przodu (-2 stopnie na stronę), oraz camber bolty z tyłu i też negatywy (-1,5 stopnia na stronę).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AFAIK ma grubsze zęby

rajt, chyba główny problem starej to zęby 2 biegu

jest nowsza, na ogół ma mniejszy przebieg, częściej występuje z chłodnicą oleju.

tak to wygląda w realu i ta chłodnica to wymiennik ciepła czy jakoś tak

IMAG0726.jpg

IMAG0727.jpg

 

Patrząc jak to jest zbudowane to innej bym nie wybrał jeśli chodzi o wersje 5mt

Zimą olej jest szubko się rozgrzewa a latem się nie przegrzewa

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem, co Ty wkleiłeś Adam, mi chodziło o te rurki, wychodzące z boku skrzyni. podpina się je do chłodnicy, normalnie tej z przodu auta, i jest z tego jak ja to rozumiem dodatkowy obieg płynu chłodniczego.

 

583494845007.png

 

chodzi mi o prawą stronę tego obrazka, pokazującą orurowanie do podłączenia do MT (manual transmission) - no chyba, że coś źle rozumiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojny, brałbym z 2.5XT, chociażby dlatego, że pewnie jest jakoś tam mocniejsza, z racji seryjnych mocy - 2.0 177KM i 245NM a 2.5 seryjnie 230KM i 320NM... więc i skrzynia powinna już projektowo być mocniejsza. No i jest wieksza szansa na niższy przebieg, bo wyjęta będzie z młodszego auta.

 

Nie wiem jak z półosiami i dyfrem, ale np wał od 2.0 pasuje do 2.5 - AdaSch może potwierdzić ;) chociaż nie sprawdzałem, czy pasuje do 2.0 SF.

 

Zawsze najlepiej mieć cały komplet, skrzynia + wał + dyfer (ja tak mam od 2.0XT ale i tak wciąż nie wiem czy półoski pasują do SF albo GC ;) zakładam, że tak)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dodatkowy obieg płynu chłodniczego.

Inaczej: pompa oleju. pompuje olej ze skrzyni tymi wężami do chłodnicy i olej wraca do skrzyni od boku prawdopodobnie tryskając na zębatki. Piszę prawdopodobnie bo nie jestem na 100% bo nie widziałem tego w ruchu ale na sucho tak to wygląda.

 

ale np wał od 2.0 pasuje do 2.5 - AdaSch może potwierdzić

Potwierdzam :idea:

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojny,

podaj vin auta

albo

http://opposedforces.com/parts/info/15008AA090/

 

taką pompę miały niektóre forki, imprezy sti i co najciekawsze żaden WRX

 

pozdrawiam

 

p.s.

jak zwykle widać w szczegółach, że auta z eu są lepsze od tych z US. forki us nie miały pomp oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5mt z WRX będzie też miała inne przełożenia, i np. w mieście przy 60km/h będziesz miał na 3b miał niższe obroty niż w Forku, a przy 120 km / h na 5b nie będziesz miał 3k rpm :) tylko pewnie ze 2,5. i (potencjalnie) niższe spalanie :)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5mt z WRX będzie też miała inne przełożenia, i np. w mieście przy 60km/h będziesz miał na 3b miał niższe obroty niż w Forku, a przy 120 km / h na 5b nie będziesz miał 3k rpm tylko pewnie ze 2,5. i (potencjalnie) niższe spalanie

 

w fxt 2.5t

2k 80

2,5k 100

3k 120

3,5k 140

4k 160

4,5k 180

5k 200

5,5k 220

6k 240

 

drugi bieg odcinka jest na prawie 100km/h licznikowo

 

faktem jest, że brakuje 6 biegu aby przy 120km/h mieć spokój

 

co gorsza w 6mt 6 chyba jest krótsza niż 5 mt lub taka sama - info nie sprawdzone, zasłyszane

 

pozdrawiam

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...