sebi Opublikowano 6 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2012 Mam pytanie do Forumowiczów. Kilka dni temu parkując Subaraka, pedał sprzęgła został mniej więcej w połowie odległości od stanu "normalnego". Podniosłem go do góry stopą i przy ponownym wciśnięciu znowu został pośrodku. Co może być przyczyną takiego stanu? Co powinieniem sprawdzić w pierwszej kolejności? Z góry dziękuje za porady. Pacjent to SI GT`00. Sebastian Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pavel Opublikowano 6 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2012 Pompa sprzęgła i wysprzęglik. Klasyka. Obadaj, która z tych 2 rzeczy będzie do wymiany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebi Opublikowano 6 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2012 Pompa sprzęgła i wysprzęglik. Klasyka. Obadaj, która z tych 2 rzeczy będzie do wymiany Dzięki - podejrzewałem, że tak to się skończy? To teraz trudniejsze pytanie - jak to sprawdzić? Uwaga totalnie nie znam się mechanice. Dodatkowo: czy jestem w stanie wymienić te elementy (lub element) sam? Nie chce mi się wzywać lawety. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pavel Opublikowano 6 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2012 sebi, u mnie na pierwszy strzał poszła pompa bo sprzęgło po tym jak samochód postał wracało do normy. Mechanik stwierdził, że to ewidentnie wina pompy. Wymieniliśmy i teraz jest super. U Ciebie może być też wysprzęglik jeśli po ostygnięciu pedał nie wraca do góry. Ale może ktoś mądry zaraz się wypowie dokładniej Wymiana pompy trudna nie jest, trzeba m.in. zdjąć intercooler - ja pojechałem do mechanika . Potem trzeba dobrze odpowietrzyć układ. Wysprzęglik to już nie wiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 6 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2012 Mam pytanie do Forumowiczów. Kilka dni temu parkując Subaraka, pedał sprzęgła został mniej więcej w połowie odległości od stanu "normalnego". Podniosłem go do góry stopą i przy ponownym wciśnięciu znowu został pośrodku. Co może być przyczyną takiego stanu? Co powinieniem sprawdzić w pierwszej kolejności? Z góry dziękuje za porady. Pacjent to SI GT`00. Sebastian Miałem podobnie rok temu. Na dzień dobry wymieniłem płyn w układzie i jest spokój. Wiem, że niedługo będzie trzeba wymienić pompę ale skoro po wymianie płynu przez rok problem się nie powtórzył... 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebi Opublikowano 6 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2012 Miałem podobnie rok temu. Na dzień dobry wymieniłem płyn w układzie i jest spokój. Zacznę też od tego a jeśli to nie pomoże to mam rozbitego poprzedniego GTka więc będę przekładał co się da. Sebastian Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RadziejS Opublikowano 6 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2012 Miałem podobnie po jeździe w korku latem. Pedał zostawał w podłodze. Gdy auto stygło, wracało do normy. Wymieniono wysprzęglik i spokój. Ponoć da się gumkami od Lanosa zregenerować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
valdiiaga Opublikowano 6 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2012 Tak na szybko to i wymiana samego płynu przyniesie efekt poprawy, ale to tylko pół środek. Generalnie rozglądaj się powoli za pompą 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 6 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2012 Odpowietrz sprzeglo i na chwile powinnieniec miec problem z glowy oczywiscie na nowym plynie. Ale i tak wymiana pompy czy wysprzeglika Cie nie ominie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
valdiiaga Opublikowano 10 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2012 sebi, ogarnąłeś ten pedał :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 10 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2012 valdiiaga, zmienil samochod wiec nie ma problemow Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
valdiiaga Opublikowano 11 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2012 valdiiaga, zmienil samochod wiec nie ma problemow Jak to mówisz dobry sposób na wymianę sprzęgła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 11 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2012 Jak to mówisz dobry sposób na wymianę sprzęgła Szzcerze to bardzo dobry sposób. Ale tak na powaznie to sam jestem ciekaw jak z problemem sobie poradził. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebi Opublikowano 11 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2012 Wczoraj poszedłem do garażu, uruchomiłem i wszystko wróciło do normy? Rozmawiałem z poprzednim właścicielem i miał identyczny przypadek, upał, korek i podobna sytuacja. Zresztą jesteśmy umówieni na czwartek w innej sprawie i przy okazji rzuci okiem co i jak. Domyślam się, że sytuacja może się powtórzyć więc wizyta u mechanika będzie konieczna w najbliższym czasie. Od wypadku poprzednim GT minęło kilka ładnych miesięcy i udało mi się kilka złociszy odłożyć więc wracam do dawnych nawyków comiesięcznego wydawania kasy na naprawy/modyfikacje/niepotrzebne gadżety do samochodu itd. Pzdr Sebastian Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 11 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2012 sebi, czyli z tym pedalem nic nie bedziesz robic zostawiasz tak jak jest? Oby wiecej sie nie przytrafilo! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebi Opublikowano 12 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2012 sebi, czyli z tym pedalem nic nie bedziesz robic zostawiasz tak jak jest? Oby wiecej sie nie przytrafilo! Samochód wyląduje u mechanika to na pewno! Wolę wymienić i być w miare pewnym, że przez dłuższy czas będzie działać bezawaryjnie. Sebastian Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 12 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2012 Samochód wyląduje u mechanika to na pewno! Wolę wymienić i być w miare pewnym, że przez dłuższy czas będzie działać bezawaryjnie.Sebastian No to własnie o to chodzi. Po co sie stresowac ze moze cos nie działac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roque Opublikowano 24 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2014 Odkopię temat. Czy udało się już jednoznacznie określić co było przyczyną? U mnie pojawił się ten sam problem. Przy ostrzejszej jeździe pedał sprzęgła wpada w podłogę (czy raczej nie wraca) ale jak samochód trochę ostygnie to sytuacja wraca do normy. Tak jak pisaliście, wszystko wskazuje na pompę lub wysprzęglik. Można do samemu sprawdzić? Czy też trzeba wymieniać po kolei i zobaczyć czy się poprawiło? Druga sprawa to czy jest gdzieś dokładna instrukcja jak to wymontować/zamontować? Myślę, że sobie sam poradzę ale wolałbym wiedzieć czy nie ma tam jakichś "haczyków" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebi Opublikowano 24 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2014 U mnie ciekawie potoczyły się sprawy. Oddałem samochód do mechanika i wymieniłem bardzo dużo rzeczy (no trzeba było i tyle). Zawiozłem również wysprzęglik, aby za jednym razem wszystko zrobić. Od tamtej pory (chyba 1,5 roku) jest ok. Czasami pedał "miękł" w gorące dni/ korki, ale zdarzyło mi się to chyba 2-3 razy. Jakiś tydzień temu znalazłem pod fotelem kierowcy nierozpakowane pudełko, jaki byłem zaskoczony jak znalazłem w środku nowiutki wysprzęglik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roque Opublikowano 24 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2014 (edytowane) Czyli nie wymienili? hmm... oby było to niedopatrzenie a nie celowe działanie choć w tym wypadku dziwiłoby pozostawienie nowego pod fotelem:) W moim wypadku chciałbym to zrobić tak, żeby w ogóle się nie zdarzało bo na co dzień nie ma problemu ale jak pokazał ostatni wypad na pojeżdżawkę, wystarczyło kilka przejazdów i już było po imprezie:/ Po rozmowie z serwisem zasugerowali żeby najpierw wymienić płyn i zobaczyć. Możliwe, że nałapał wilgoci i pod wpływem temperatury na tyle zmienia parametry, że przestaje to działać. W sumie najmniejszy koszt a przy wymianie pompy i tak bym to pewnie zrobił. No to teraz pytanie o procedurę wymiany płynu, może ktoś podpowiedzieć? przejrzałem na szybko service manual ale nie trafiłem na to. Edytowane 24 Lutego 2014 przez Roque Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 24 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2014 Potrzebne sa do tego dwie osoby. Jedna wciska pedal sprzegla i gdy jest w podlodze to druga odkreca odpowietrznik przy silowniku i tak kilka razy. Dolewasz plynu do zbiorniczka i jeszcze kilka razy ta czynnosc nalezy powtorzyc az nie bedzie czuc skoku jalowego na pedale sprzegla Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roque Opublikowano 24 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2014 Ok, Dzięki za instrukcję Jak nie pomoże to później polecę dalej przez wysprzęglik i pompę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się