Jump to content

Takie dziwne łup, łup, łup...


Godlik
 Share

Recommended Posts

No wiem, że diagnoza przez internet jest jaka jest, ale strzelajcie. Jutro i tak melduję się u mechanika, więc może coś mu podpowiem :P

 

Pacjent: Legacy 2.0 benzyna, 2004 r.

Objawy:

Podczas hamowania silnikiem słychać takie łup, łup, łup. Odgłos zbliżony do jazdy na kapciu. Częstotliwość taka jak prędkość/obroty kół, niezwiązana z obrotami silnika. Mam wrażenie, że wciśnięcie sprzęgła nieco ucisza ten dźwięk, ale to może złudzenie. Co ciekawe, wydaje mi się że dodanie gazu, likwiduje hałas (ale może po prostu go zagłusza). Wciśnięcie hamulca nie ma wpływu na dźwięk (nadal jest).

 

Odgłos słyszalny najbardziej w przedziale od 70 km/h w dół (aż do zatrzymania).

Mam wrażenie że dobiega z okolic prawego przodu

Link to comment
Share on other sites

Ja obstawiam lozyska w skrzyni. Wlasnie podczas hamowania silnikiem slychac to. Przegub slychac podczas skrecania ale rowniez moze slychacgo. Mechanik Ci powie bo przez neta ciezko.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Wszelkie próby pomocy też są doceniane 8)

Nie. Problem polega na tym, że w czwartek lecę do Chorwacji. Ale wg mojego mechanika dojadę, wrócę, a potem się naprawi. Na razie mam do niego pełne zaufanie. I niech tak zostanie :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Dzięki

No ja się na tym kompletnie nie znam. Byłem u niego dzisiaj rano, przejechał się ze mną, potem osłuchał stetoskopem, i stwierdził że mogę jechać...

Zobaczymy.

 

-- 25 cze 2012, o 21:39 --

 

Aaa, i jeszcze jedno. Twierdził, że w tych skrzyniach najczęstszą przyczyną tego typu usterek jest niestety jazda (i przyspieszanie) na zbyt niskich obrotach... Więc nie ma co bidować Panie i Panowie, tylko redukcja i ogień :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Dzięki

No ja się na tym kompletnie nie znam. Byłem u niego dzisiaj rano, przejechał się ze mną, potem osłuchał stetoskopem, i stwierdził że mogę jechać...

Zobaczymy.

 

-- 25 cze 2012, o 21:39 --

 

Aaa, i jeszcze jedno. Twierdził, że w tych skrzyniach najczęstszą przyczyną tego typu usterek jest niestety jazda (i przyspieszanie) na zbyt niskich obrotach... Więc nie ma co bidować Panie i Panowie, tylko redukcja i ogień :twisted:

 

Tak na zdrowy rozum to Twój mechanior może mieć rację :idea:

Nie przypuszczałbym, że niskie obroty mogą mieć wpływ na żywotność skrzyni :shock:

Link to comment
Share on other sites

Też się o tym przekonałem :D

 

A żeby nie robić OT, to Alfer ma podobny problem, w legasiu III, też skrzynia i to łożyska padły, i to 2 oraz wałek. Tylko u niego było takie trr trr przy hamowaniu silnikiem, reszta objawów podobna.

Jaki masz przebieg?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...