Skocz do zawartości

Takie dziwne łup, łup, łup...


Godlik

Rekomendowane odpowiedzi

No wiem, że diagnoza przez internet jest jaka jest, ale strzelajcie. Jutro i tak melduję się u mechanika, więc może coś mu podpowiem :P

 

Pacjent: Legacy 2.0 benzyna, 2004 r.

Objawy:

Podczas hamowania silnikiem słychać takie łup, łup, łup. Odgłos zbliżony do jazdy na kapciu. Częstotliwość taka jak prędkość/obroty kół, niezwiązana z obrotami silnika. Mam wrażenie, że wciśnięcie sprzęgła nieco ucisza ten dźwięk, ale to może złudzenie. Co ciekawe, wydaje mi się że dodanie gazu, likwiduje hałas (ale może po prostu go zagłusza). Wciśnięcie hamulca nie ma wpływu na dźwięk (nadal jest).

 

Odgłos słyszalny najbardziej w przedziale od 70 km/h w dół (aż do zatrzymania).

Mam wrażenie że dobiega z okolic prawego przodu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszelkie próby pomocy też są doceniane 8)

Nie. Problem polega na tym, że w czwartek lecę do Chorwacji. Ale wg mojego mechanika dojadę, wrócę, a potem się naprawi. Na razie mam do niego pełne zaufanie. I niech tak zostanie :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki

No ja się na tym kompletnie nie znam. Byłem u niego dzisiaj rano, przejechał się ze mną, potem osłuchał stetoskopem, i stwierdził że mogę jechać...

Zobaczymy.

 

-- 25 cze 2012, o 21:39 --

 

Aaa, i jeszcze jedno. Twierdził, że w tych skrzyniach najczęstszą przyczyną tego typu usterek jest niestety jazda (i przyspieszanie) na zbyt niskich obrotach... Więc nie ma co bidować Panie i Panowie, tylko redukcja i ogień :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki

No ja się na tym kompletnie nie znam. Byłem u niego dzisiaj rano, przejechał się ze mną, potem osłuchał stetoskopem, i stwierdził że mogę jechać...

Zobaczymy.

 

-- 25 cze 2012, o 21:39 --

 

Aaa, i jeszcze jedno. Twierdził, że w tych skrzyniach najczęstszą przyczyną tego typu usterek jest niestety jazda (i przyspieszanie) na zbyt niskich obrotach... Więc nie ma co bidować Panie i Panowie, tylko redukcja i ogień :twisted:

 

Tak na zdrowy rozum to Twój mechanior może mieć rację :idea:

Nie przypuszczałbym, że niskie obroty mogą mieć wpływ na żywotność skrzyni :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też się o tym przekonałem :D

 

A żeby nie robić OT, to Alfer ma podobny problem, w legasiu III, też skrzynia i to łożyska padły, i to 2 oraz wałek. Tylko u niego było takie trr trr przy hamowaniu silnikiem, reszta objawów podobna.

Jaki masz przebieg?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...