Skocz do zawartości

Legacy II - przekładka z angielskiego GT TwinTurbo


nikonik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

pytanie już kiedyś krążyło, ale z uwagi, że jestem nowy i nie ogarniam jeszcze tych wszystkich skrótów i danych, będę wdzięczny za pomoc i radę.

Znalazłem takie fajne, ładne autko - http://allegro.pl/subaru-legacy-gt-twin ... 69764.html (od razu powiem, ze nie wiem nawet jaka to jest pojemność i moc, oraz czym się różni Anglik od Japończyka). W moim Legacy kombi 2.2 AT z 1996 roku zaczyna psuć się pneumatyka. I tak myślę -czy nie lepiej kupić takie GT i mieć go jako źródło części (zawieszenie, lampy, felgi, fotele, maska, kierownica, aut. klimatyzacja (ja mam manualną), skrzynię, napędy...). Z silnikiem czytałem, że są kłopoty z uwagi na dwie turbiny, ale nie mogłem wyczytać, czy problem wynikał z przekładki "europy" do "GT", czy na odwrót.

 

Co radzicie?

 

Z góry dziękuję za informacje.

 

MJ

 

-- Wt cze 19, 2012 11:14 am --

 

Dodam tylko do tematu - czy takie GT TwinTurbo można wykorzystać jako dawcę na części zamienne. Np.: zawieszenie, skrzynię, napędy itp. Bo w moim pada mi pneumatyka, a koszt uzywanych amortyzatorów ze sprężynami to 1.000zł, więc 1/3 ceny takiego GT. Ma ktoś wiedzę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo w moim pada mi pneumatyka, a koszt uzywanych amortyzatorów ze sprężynami to 1.000zł, więc 1/3 ceny takiego GT.
zawieszenie

 

Zawias pewnie da się przełożyć, kwestia jednak w jakim jest w stanie, bo jeśli w takim, jak kierownica, to nie wróżę sprawności.

 

skrzynię, napędy.

Skrzynie masz AT w swoim, TT ma MT...więc musisz zmienić pedalierę, dołozyć instalację sprzęgła, to tego pewnie inne koło zamachowe...w ciul roboty.

lampy

brytolskie słabe są do jazdy w PL

fotele

regulację fotela będziesz miał u pasażera...albo chwila rzeźby i będzie ok

Z silnikiem czytałem, że są kłopoty z uwagi na dwie turbiny, ale nie mogłem wyczytać, czy problem wynikał z przekładki "europy" do "GT", czy na odwrót.

przekładki RHD na LHD, serwo hamulca nie wchodzi ZTCP

 

 

 

Jeśli chcesz kupować drugi samochód dla blachy i zawiasu w niewiadomym stanie...jest to jakaś myśl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DNL - "jest to jakaś myśl", czyli rozumiem, że głupi pomysł? budowa takiej GT-repliki z silnikiem 2.2 :) i dawcą na wypadek wypadku...

 

Zawieszenie też radzisz nowe, niż używane na początek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

słuchaj, jak chcesz przekładać blachę (zakładamy że jest zdrowa) na swojego i robienie repliki na wolnym ssaku, jest to jakaś idea. Przekładanie skrzyni, napędów z turbo do wolnego...jest bez sensu, reszta graótw- nie znam się, zresztą wogóle się nie znam.

Jeśli masz pewność, że zawias TT jest ok, to jeśli masz wolne 4tysie do zamrożenia i wolne miejsce, żeby trzymać złom, bierz.

Motor zawsze możesz sprzedać, jak nie tłucze panew, skrzynia tez podejdzie do turbo imprez, więc może nie wyjdziesz na tym tak źle.

ładny jest bydlak ;)

Jeśli ma elektryczne składane lustra, to bym się jeszcze z tym pobawił, bo to fajny bajer.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kasy wiadomo nie mam, kryzys jest. Ale nie wiem, czy wydac 1.000 (uzywane) lub ponad 2.000 (nowe) na zwieszenie, ktore i tak muszę zrobić, czy zainwestować 4.000 i mieć (oprocz uzywanego zawieszenia Bilstein) coś więcej do auta (maskę, felgi, zderzak, lampy, fotele, części itp.)

 

Ale fajnie się tak uczyć - Subaru wciąga :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jako magazyn niektórych części jest ok. Jako dawca gratów na sprzedaż też jest ok. Zawsze jedna ryzykujesz, bo motor może okazać się padaką, skrzynia zalana róziowym siuwaksem, żeby nie burczała, amory, mimo, że Bill, moga być wylane, springi zabite. A tak za 2000, jak piszesz, kupisz nowe amory...które Ci posłużą do końca samochodu. Licz, kalkuluj, bij się z myślami :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do końca może nie, ale 100 tys powinny łyknąć :mrgreen:

 

No to dla przeciętnego jeźdźcy, jest do końca samochodu :)

 

-- 19 cze 2012, 12:51 --

 

Skąd: Toruń

 

Toruń jest niewielki, ładne drogi, więc trochę pojeździ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytanie już kiedyś krążyło

 

i odpowiedź była zawsze jedna: przekładka nie opłaca się, trudne technologicznie, w h roboty a efekt marny

 

jako dawca gratów -

 

zawias pojeździ może nawet rok i padnie na polskich drogach, bo jeździł na niewielkim zakresie pracy po równych drogach,

a jak teraz zobaczy polskie dziury i koleiny.... :twisted: rozpadnie się w mig

 

automatyczna skrzynia raczej nie podpasi do manualnego auta... :twisted:

 

blachy....są na aledrogo w milionach egzemplarzy, i to po 100pln....

a jak chcesz, mogę Ci sprzedać czarną, kompletną, bezwypadkową i bez korozji budę Legacy Twinturbo JDM 95 za grosze....za niewiele więcej jak waży...

 

motor jest w zasadzie identyczny jak starym w GT...jest to jedyna wartościowa rzecz jeżeli jest ok, i jeżeli ktoś ma zapotrzebowanie

 

i tyle w temacie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw muszę poczytać, co to są "pomuki" :) dla mnie to debiut w roli użytkownika forum, i tym bardziej Subaru...

 

emotorsport - jak będę w Twoich okolicach to chętnie zabiorę Ci tą czarną :) chyba, ze kiedyś jeszcze wpadniesz do Torunia na Pojeżdżafffkę, moja naklejka jeszcze się trzyma na szybie :)

 

z GT już mnie dzisiaj wszyscy wyleczyli (no może poza maską, felgami i zderzakiem - o tym jeszcze będę myślał - jak show car to show car :)

 

Ale teraz albo diagnoza co się dzieje z pneumatyką, albo zakup na razie używek od Outbacka (bo bym był wyższy jednak) i zobaczymy co dalej...

 

Dzięki wszystkim za porady!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

amory załóż od Outbacka albo od Forestera pierwszej generacji, będzie stał wyżej, na nasze drogi nic innego się nie nadaje...

czarna buda stoi, kto pierwszy, ten lepszy, z tym, że sprzedaję jedynie kpl. , ewentualnie maskę z wlotem i zderzak w cenie całej budy... :twisted:

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, a możecie "po polsku"? co to jest P38? co to jest "gacka"? ja mam Legacy II z 1996 roku i znalazłem części od Outbacka z 1997 roku. Będzie pasowało?

 

emotorsport - a masz fotę budy? bo znalazłem srebrnego do rejestracji albo na dawcę, i to nie jest mój kolor-to może pomyślę o zakupie czarnego GT :) Jak miałbyś jakąs ofertę i fotkę to podaję adres m.jasinski@jazdamiejska.pl. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

anowie, a możecie "po polsku"? co to jest P38? co to jest "gacka"? ja mam Legacy II z 1996 roku i znalazłem części od Outbacka z 1997 roku. Będzie pasowało?

 

Gacek=Legacy

P38=Range Rover P38

 

Najpierw muszę poczytać, co to są "pomuki" :)

 

tak pokazujesz, że ktoś Ci pomógł :) Taki plus z prawej strony naszych postów- nie myliś z cytowaniem selektywnym :)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...