Jump to content

WRX MY08, kilka pytań technicznych i nie tylko


JJacek
 Share

Recommended Posts

Witam,

jestem zainteresowany kupnem Imprezy WRX MY08, trafił się jeden egzemplarz z mniejszymi lub większymi mankamentami http://aukcje.efl.pl/SzczegolyAukcji.aspx?id=32125. Mój brat go oglądał i miał kilka uwag, ja też mam kilka pytań:

 

- Silnik, prawa strona patrząc z przodu:

tak jak widać na kolektorze dolotowym (czy on jest z tworzywa?) na runnerze od strony ściany grodziowej jest film olejowy do którego idealnie klei się brud, dodatkowo patrząc na niego, w dół w kierunku głowicy (w tą szczelinę za wężem z napisem INNER) przy łączeniu z głowicą też jest syf - czy to normalne?

silnikprawastrona.jpg

- Deska rozdzielcza, kontrolki:

czy długi postój z rozładowanym akumulatorem może spowodować zaświecenie się kontrolek Check Engine, kontrola trakcji (to chyba ta kontrolka?). Po naładowaniu akumulatora i krótkiej przejażdżce kontrolki nadal się świeciły. Rozumiem, że najłatwiej zdiagnozować poprzez OBDII, tzn kabelek i soft. Sprzedawca mówił też o kontrolce MIL (wcześniej się paliła, cytat: Podczas pracy silnika na wyświetlaczu tablicy rozdzielczej świeci się kontrolka układu silnika „MIL”), czy ktoś zna taką kontrolkę?

img0142yu.jpg

- Zagubiony drugi kluczyk

Czy w przypadku kluczyka, trzeba kupić nowy czysty, usunąć stary z immobilizera i dodać nowy, czy ktoś zna może koszt w ASO? (wiem, że można zadzwonić, ale jeśli ktoś zna to będę wdzięczny)

- Czy te felgi są felgami z katalogu Subaru? Podejrzewam, że nie. Nie znalazłem ich, w katalogu akcesoriów, ani na stronie sklep.subaru.pl, ale może to jakiś starszy model.

el445ge4.jpg

- Czy ktoś zna jakieś przypadłości silnika WRX'ów MY08 (poza UPG w silnikach 2.5T), czytając Nasioc znalazłem tylko info o wadliwych WRX 265 MY09 z okresu produkcji 07.08-09.08

EDIT: zaktualizowałem adres aukcji.

Link to comment
Share on other sites

Te felgi (paskudne :P ) były kiedyś sprzedawane w ASO Subaru, nie są oryginalne.

Nie słyszałem o przypadku, żeby CEL się świecił od długotrwałego postoju z rozładowanym akumulatorem.

Ta kontrolka od "trakcji" świeci się kiedy jest wyłączone ESP (w Subaru to się chyba nazywa VSC). Powinna zgasnąć po ponownym włączeniu ESP (przycisk po lewej stronie dolnej części deski rozdzielczej w okolicach kolumny kierownicy i lewego kolana kierowcy). Jeśli zabawa przyciskiem nic nie daje sprawdź bezpieczniki.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Odemnie rada jesli masz zastrzezenia co do kupna samochodu (bo chyba jeszcze go nie kupiles?) to znajdz inny egzemplarz a o tym zapomnij bo cos mi sie wydaje ze auto kombinowane.

Link to comment
Share on other sites

WRX MY'08 US miał zwykły zacisk, a nie 4/2 tłoczek, jak MY'06-07, oraz tarcze mniejszą od 294mm :?: Czy WRX kręci się tylko do 6,5krpm, myślałem, że idzie wyżej :roll: Czy to na bank jest WRX, czy tylko na WRX'a wygląda :?:

Link to comment
Share on other sites

bujak27 i Rafcio78 dzięki za info!

ADK90 czemu uważasz, że coś jest kombinowane? Auto z polskiego salonu, serwisowane. Wg. informacji z EFL ktoś przerwał spłacanie auta i zostało mu odebrane. Kompletu letnich felg i kluczyka nie oddał :(

elmo to jest wersja EU z polskiego salonu. Co do hamulców to wg. cars101 MY08 i MY09 mają:

Front: 11.6" ventilated disc with dual piston calipers 
Rear: 11.3" solid disc, single caliper pistons

podejrzewam, że w EU podobnie. Później doszły homologowane hamulce Brembo http://www.sklep.subaru.pl/Artykul-12-zestawy-hamulcowe-brembo.aspx

Link to comment
Share on other sites

JJacek, jeśli auto jest z polskiego salonu, trzeba go po prostu przebadac w ASO z każdej strony, przejrzeć cała historie serwisowa, blachy itp. Najlepiej, gdyby ktoś dał znać jakiemuś znajomkowi z ASO ze będziesz i zeby sie porządnie Tobą (a raczej samochodem) zajęli :)

UPG przewidzieć sie nie da (jeśli jeszcze nie padła), ale kilka kosztownych wydatków można odkryć w porę.

Poza tym z tymi kontrolkami od akumulatora to raczej bajka, trzeba by sie temu lepiej przyjrzeć.

Co do obrotów, to mój ssak faktycznie kręci sie ponad 7, ale widziałem, ze WRX ciut mniej ;)

Daj znać jak tam potoczyła sie dalsza historia zakupowa.

Link to comment
Share on other sites

JJacek, zaprowadź lub każ zaprowadzić do kontroli w jakimś zaufanym aso. Oni naprawdę potrafią sprawdzić dokładnie. Ja kupując esteja tak postąpiłem i kupiłem nie widząc auta. Wcale nie żałuje bo potwierdziła się cala historia i wyznania sprzedającego i czesze się z zakupu

 

-- 22 kwi 2012, o 20:40 --

 

Amstaff23, :mrgreen::mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

WRX MY'08 US miał zwykły zacisk, a nie 4/2 tłoczek, jak MY'06-07, oraz tarcze mniejszą od 294mm :?: Czy WRX kręci się tylko do 6,5krpm, myślałem, że idzie wyżej :roll: Czy to na bank jest WRX, czy tylko na WRX'a wygląda :?:

elmo to jest WRX08 EU. Hamulce są jak w starszych US, a tarcza ma 294 mm. Starsze WRXy (z silnikiem EJ20) kręciły się wyżej. I wierz mi, że red line przy 6,5krpm to nie jest żadna wada 8)

Link to comment
Share on other sites

Amstaff23 i dzioba oczywiście, przed kupnem zamierzam to zrobić. Na razie się jeszcze nie zdecydowałem, czekam aż jeszcze stanieje :wink: Próbuje dowiedzieć ile się da zanim tam pojadę. Jedyny problem to to, że auto nie może wyjechać poza plac (ktoś z MTS lub JM Auto by musiał wtedy ze mną tam podjechać, muszę jeszcze do nich zadzwonić) i nie ma książki serwisowej (dwa ostatnie przeglądy już sprawdziłem, nie mam tylko informacji o pierwszym). ELM327 już zamówiłem, więc kody będę mógł odczytać.

elmo nie wiem jak było dokładnie z WRX w sedanie, ale możliwe, że te w wersji 230 KM pojawiły się wcześniej. Egzemplarz, którym jestem zainteresowany to czwarta sztuka z Polski, która mi się rzuciła w oczy, pozostałe:

Demo car prasowy, niebieski - http://www.autogaleria.pl/auto_test/subaru-impreza-2.5-wrx-sedan,271.html

Ostrzeszów/Nysa, niebieski - zdjęcie, http://moto.archiwumallegro.pl/?itemid=C17127896

Olsztyn, auto dealera, szare - http://moto.archiwumallegro.pl/?itemid=C20079335

 

Generalnie to chciałem kupić WRX sedan MY09, ale ceny na chwilę obecną są dla mnie zaporowe. W lutym był wystawiany we Wrocławiu grafitowy, 36 tys km przebiegu, na początku 110 tys zł, później 99 tys zł. W zeszłym roku (2011.03) podobny egzemplarz (przebieg 9 tys km) kupiony w salonie A. Koper był wystawiany w Piasecznie, za 95 a później chyba 89 tys zł. Te auta niestety na starcie były bardzo drogie ze względu na kurs euro, kosztowały między 140 a 160 tys zł.

 

ps. Rafcio78 masz hatchbacka Sporta? Diesel czy benzyna?

EDIT:

Amstaff23 z tym akumulatorem to tylko moje pytanie, sprzedawca niczego takiego nie sugeruje.

Link to comment
Share on other sites

Otrzymałem odpowiedź od Dyrekcji, MY08 też występowało w sedanie:

W 2008 roku sprzedaliśmy 3 sztuki WRX sedan z silnikiem o mocy 230 KM.

W 2009 również 3 sztuki w tej specyfikacji, 10 z silnikiem 265. Ponadto 3 szt WRX H/B z silnkiem 265.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...