Skocz do zawartości

Legacy III stuki w przodzie na zakrętach


Dave_

Rekomendowane odpowiedzi

Od niedawna zauważyłem, że słychać pewne stuki z przodu auta podczas jazdy. Stuki słychać najgłośniej podczas pokonywania dziurawych zakrętów, są to pojedyncze stuki przy pokonywaniu nierówności. Kilka dni temu byłem na kanale i sprawdzałem luzy. Zawieszenie ma się dobrze, lekki (około 1mm) luz na drążku stabilizacyjnym ale to tuleje do wymiany, więc wybiorę chyba tym razem polimerowe. Zauważyłem dziwny luz na półosiach przednich, otóż nie wiem jak inni mają w swoich autach, ale u mnie szarpiąc w poziomie luz jest minimalny, raczej niewyczuwalny (prawidłowy jaki znam z innych aut), zaś w pionie troszkę podczas szarpania zamarłem bo chodzi na jakieś 0,5cm do góry prawy jak i lewy. Ten sam luz zauważyłem w tylnym moście! Czy to normalne!? Jeszcze zastanawiam się czy inni też tak mają że przy szybszej zmianie biegów (w momencie gdy puszczam szybko sprzęgło i dodaję gazu, przy płynnym operowaniu pedałami nie występuje), słychać głuche uderzenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do głuchego uderzania podczas dynamicznej zmiany biegów :arrow: warto sprawdzić stan krzyzaka wału napędowego . Jezeli wystepuja luzy w gniezdzie to bedzie przy redukcji dobijac . Odnosnie stóków w przednim zawieszeniu :arrow: można by sprawdzic stan przegóbów zewnetrzynch. Przy pełnych skretach kierownica podczas jazdy lubia terkotac badz stukac . W obu przypadkach wymiana czesci nowe problem rozwiazuje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brałem pod uwagę krzyżak, zostawię go na koniec. Odnośnie tych wielkich luzów pionowych półosi przy samej skrzyni, czy to normalne? Czy inni też tak mają??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj!W przodzie często lubi stukać przekładnia i właśnie przy skręconych kołach podczas jazdy po nierównym.A jeżeli chodzi o głuchy stuk przy szybkim puszczeniu sprzęgła to sprawdż czy nie masz zbyt dużego luzu w tylnym moście. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem legacy III. Skoro zawieszenie jest ciasne to stawiam na przekładnie. W subaru lubią stukać przekładnie i też miałem taka co stuka. Spróbuj zobaczyć czy jest luz na listwie. Można go regulować ale trzeba uważać, żeby nie skręcić za mocno (chyba, ze mocno do testów).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...