Jump to content

IC STi w s-T


Spokojny
 Share

Recommended Posts

Halo halo, mam pewien problem.

Otóż nabyłem ładny IC z STi (bugeye) i jeszcze z napisem UK-TYPE. Zgodnie z informacją od kolegów, którzy takowe IC w swoich forkach pomontowali, wszystko powinno się zmieścić bez specjalnej gimnastyki.

Zacząłem więc przymierzać, próbować montować, a tu klops :? Nie pasuje, nie wchodzi, nie mieści się... no nijak :?

Podobno IC Spec C do forka s-T nie włazi, więc zalęgła mi się w głowie myśl, iż IC z napisem jak wyżej może być innych rozmiarów niż taki standardowy.

Czuję się trochę jak za czasów programów Adama Słodowego, kiedy to instruktarz zamykał się w przedstawieniu materiałów niezbędnych do wykonania gadżetu, a następnie prowadzący wyciągał spod stołu gotowe już urządzonko, a ja nadal nie wiedziałem jak je wykonać. :x

Niech więc mi kto łopatologicznie wytłumaczy instrukcję montażu IC Sti w s-T :|

Link to comment
Share on other sites

tzd,

 

właśnie rozgryzam temat :?

 

a przecież mnie troszkę znasz to zaraz pojawi się wątek na ogólnym dot różnic IC

 

czym się niby różnią poszczególne IC

Seryjny w wrx 2006 i fxt 2006 jest znacznie szerszy ale krótszy i cieńszy,

 

ciekawe czy są jakieś wartości które opisują pacę IC. Być może między moim a sti jet 10% różnicy?

na pewno u mnie łatwo gną się blaszki a w STI chyba nie.

 

dodatkowo, inna blachy które zresztą mam w garage od sti

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Spokojny - u Ciebie - może być tylko jeden mały problem - masz forka poliftowego i jeden przewód od klimatyzacji masz poprowadzony nieco inaczej niż przed liftem - ale to muszę zweryfikować - mam właśnie s-turbo po lifice w garazu, to sobie porównam.

 

Mógłbys wstawić fotki tego swojego - żebym mógł porównac z tym co mam u siebie.

 

Jezeli chcesz miec profi to:

Potrzebujesz tylko rur łączących od sti dolnych - i przedluzyc nieco prawe wyjscie z ic /mozesz wykorzystac kolanko ze starego ic i obicac kawalek i dospawac przedluzenie - w s-turbo jest mechaniczna przepustnica i cewka, a zatem IC musi byc nieco inaczej zamontowany niz w STi, który cewki nie ma na gorze, a przepustnica jest zupełnie inna.

Dodatkowo przyda Ci się nowy przewód łączący przepustnicę z IC

Musisz tez sobie sprawic nowe mocowania IC - bez problemu nadaje się do tego grubszy kawałek druta o przekroju prostokątnym

 

imag0048e.th.jpg

imag0050z.th.jpg

imag0047tj.th.jpg

 

Moje auto jest teraz w Wawie - ale postaram sie by bartekfi zrobił dokładne fotki

 

PS. ze spec C tez wejdzie - ale tam się wtedy bardzo mocno gimnastykowac trzeba ze względu na większe tylne wybulenie

 

-- 5 kwi 2012, o 13:30 --

 

Spokojny - wkljam link do galerii z fotkami ode mnie, może Ci pomoga

 

http://www.fotosik.pl/u/siekla1/album/1154487

 

PS. swego czasu, obniżyłem nieco cewkę zapłonową, żeby było inne nachylenie IC, bo zawór się nie mieścił.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Da się, ale jak już wyżej napisano, ale z rzeźbą, nie dasz rady tak na jedno podejście - odkręcić ori i przykręcić drugi IC, montowałem do GC8, było trochę roboty...tylko że ja zaspawałem otwór do mocowania zaworu, i wspawałem rurkę żeby założyć zawór w innym miejscu,

nie kolidującym w GT 98 z silnikiem krokowym...

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

sie dzieje się, robię forester new life 2 - generalnie chodzi o przywrócenie forka do dawnego blasku i świetności i wyeliminowania kilku pierdół - jak prześledzisz moje posty - to zobaczysz galerię ;)

Link to comment
Share on other sites

Bartek fotomacher tak? A co tam, za starania i grande-foto-robote też Ci się dostanie :D

 

a tak w ramach p.s. - co Wy tam kombinujecie z twoim forkiem :?: 8)

 

 

A dziękuję 8)

 

 

a co do p.s.; z moim Forkiem to kombinuje siekla a nie ja :twisted::mrgreen:

Zaczęło się od tego, że kiedyś chlapnąłem siekli, że mnie wkurza drewnopodobny plastik na desce rozdzielczej, a do tego niedawno jedna z żarówek podświetlających panel nawiewu się przepaliła... no i tak się od tego zaczęło...

 

no ale jak siekla już zaczął, to po paru dniach dostałem taką fotkę:

 

imag0616c.jpg

 

gdzie to się skończy to siekla jeden wie :twisted::mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

BTW - tutaj też z IC się coś dzieje... :mrgreen:

 

 

:shock: :shock: ale silnik zostawisz mi stary :?: czy mam się przyzwyczaić do 300 kuni :?: :twisted::mrgreen:

 

no nie obiecuje, bo po wyjęciu go znalazło się kilka pierdół, na razie czeka na swoją kolej, bo mi trochę przeszkadzał pod maską

 

e9fb5fc334cfa7afm.jpg

 

-- 5 kwi 2012, o 22:14 --

 

Spokojny, gdyby nie chciało ci się rzeźbic, chętnie przygrne cooler :mrgreen:

 

Spokojny, nie załamuj się, nastaw się po prostu na pół dnia roboty - zamiast jednej godziny. :mrgreen: Jest to fajny upgrade, przydatny zwłaszcza, gdy planujesz cos dla silnika...

Link to comment
Share on other sites

no nie obiecuje, bo po wyjęciu go znalazło się kilka pierdół, na razie czeka na swoją kolej, bo mi trochę przeszkadzał pod maską

 

Obrazek

 

 

 

:mrgreen::mrgreen:

 

musimy poważnie porozmawiać :idea:

 

 

:twisted::mrgreen::mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

A myślałem że wymiana żarówki to prosta sprawa ale widzę że trzeba ciąc, giąc i spawac

 

 

to jednak nie są proste rzeczy 8)

 

 

Na moje niewprawne oko, to już trochę za późno na rozmowy

 

 

też mam takie wrażenie... :twisted::mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Skoro temat o Internal Coolingu, to pozwolę sobie zahaczyć o temat związany z szyber-dachem (było nie było również chodzi o chłodzenie :wink: ).

Otóż ów mechanizm wymaga u mnie chyba solidnej regeneracji, ponieważ silnik elektryczny już prawie nie daje rady nim poruszać. Coś chyba trza przesmarować, coś wyczyścić itp. Sprawa pewnie łatwiejsza niż montaż IC STi ale jeśli ktoś już się tym zajmował, to z chęcią poznam jakie są przy tym doznania i możliwe niespodzianki :?:

Link to comment
Share on other sites

Swego czasu reanimowałem swój szyber, bo kompletnie odmówił współpracy. Sam nie byłem w stanie tego naprawić, więc trafiłem do małego, ale specjalizującego sie w szyberdachach warsztatu. Jedno co zapamiętałem z rozmowy z fachowcem, to to, że najwięcej klientów dostarczają mu warsztaty, które używają wszelakich smarów do "naprawy" mechanizmu. Twierdził, że właśnie smary powodują, że kurz, piach i inny syf oblepia prowadnice i to powoduje kłopoty. Dlatego też, smarowanie odradzam.

Link to comment
Share on other sites

Spokojny, proponuję Ci otworzyć szyber ręcznie - kluczem imbusowym pod zaślepką i bardzo dokładnie wyczyścić prowadnice ze wszelkiego syfu i starego smaru, polecam szczoteczkę do zębów, pozbądź się także syfu z odpływów - masz u siebie 4 - 2 z przodu i 2 z tyłu - te z przdu są łatwo dostępne, te z tuły mniej. Ale polewając delikatnie woda i kierujac ją do tyłu, zobaczysz czy woda Ci ładnie ścika - odpływy szyberdachu znajdują się po obu stronach auta - pod nakładką zderzaka przy odpowietrznikach, za tylnymi kołami. Czystość w szyberdachu to podstawa.

 

Jeżeli chodzi o smarowanie, to wbrew pozorom dobrze jest posmarować elementy ruchome, ale jedynie przy pomocy smaru grafitowo - silikonowego lub teflonowego. W żadnym wypadku nie używaj gęstego smaru, który przyciągnie brud, kurzi piach.

 

Jeżeli Twój mechanizm nadal będzie źle chodził, być może czeka Cię demontaż podsufitki, by dostać się do mechanizmu i przesmarowanie go. Być może zalegająca gdzieś woda i brud spowodowały nieco spustoszenia w samym mechaniźmie.

 

Demontaż podsufiki jest banalnie prosty i zajmuje ok. 15-20 minut. :mrgreen: Mam jeszcze bartkofiwego forka w garażu więc mogę porobić jakieś fotki ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...