Skocz do zawartości

Kilka pytań odnośnie "Justynki" napęd awarie itd.


piotrek24dm

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem czy w tym temacie ale poruszę temat tutaj ze względu na większą popularność.

Kiedyś miałem legacy II aktualnie A6 quattro z tym że chce się przenieść na coś ekonomicznego

Mam pytanie co do tego auta co o nim sądzicie ?

http://otomoto.pl/subaru-justy-klimatyz ... 56578.html

 

Druga sprawa jak to jest z tym justy zasada działania napędu jest oparta o wiskozę jak to było w legacy ? W jakich rocznikach były gaźniki żebym przypadkowo nie trafił na taki egzemplarz i jak wygląda awaryjność tego auta na co zwrócić szczególną uwagę ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tej budzie to już na wtrysku. Osobiście zakręciłbym się za egzemplarzem z ostatnich lat produkcji 2000-2001 - siedziały tam nieco mocniejsze silniczki.

Jedyne co mi na myśl przychodzi to to że po 3 latach potężnego pałowania tego auta po mieście zaczynały mi się powoli kończyć synchronizatory w skrzyni biegów. Także zwróć uwagę czy łatwo wchodzą biegi i nie ma zgrzytów. Więcej grzechów nie pamiętam. Na pewno przejedź się po parkingu z maksymalnie skręconymi kołami - jeśli będzie trzeszczeć to odpuść sobie. Oczywista sprawa to rudy: tylne nakola, zobacz też pod gumkami przedniej szyby czy tam już nie pracuje nasz rudy koleżka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zdjęciach widzę że rudy jest na pewno po stronie kierowcy ale zaprawki pójdą w ruch i po sprawie. Zależy mi bardziej na sprawach technicznych auta tak jak kolega napisał żeby sprawdzić czy lekko chodzą biegi itp. I jak spalanie wygląda ponieważ aktualnie poruszam się jednostką benzynową 2.8 co w warunkach zimowych potrafi popić. Aha i ile justynka mieści paliwa w baku ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niecałe 40 litrów jeśli mnie pamięć nie myli. Wkurzające trochę bo co chwila trzeba na tank-stację. Zimą na krótkich trasach po mieście pałując maksymalnie auto tak że gwizd świst iskry krzyki (ja niestety inaczej 4napędówką nie umiem - mam słabą silną wolę :) ) potrafi pod 9 litrów wypić. Z mechanicznych rzeczy to tam się praktycznie nic nie psuje, no czasem można np. urwać platikową rączkę do otwierania drzwi. Raz mi się tez przepaliła żarówka w kloszu z tyłu :) Niestety auto wstaje dopiero przy wyższych obrotach, dlatego myślę że 89 konna wersja da trochę więcej frajdy. Niestety te sztuki nieźle się cenią u nas jak i u sąsiadów z germanii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno przejedź się po parkingu z maksymalnie skręconymi kołami - jeśli będzie trzeszczeć to odpuść sobie.

 

Z jakiego względu ? U mnie w audi przy ruszaniu na skręconych kołach czuć drgania całej budy pomimo torsena w legacy tego nie było. Czy Tobie chodzi o coś innego niż drgania. Wydawało mi się że w niektórych autach 4x4 to normalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy w tym temacie ale poruszę temat tutaj ze względu na większą popularność.

Kiedyś miałem legacy II aktualnie A6 quattro z tym że chce się przenieść na coś ekonomicznego

 

A może moją Justyśkę chciałbyś? Bez klimy, ale i bez rudej :). Jakby co, to proszę o PW.

 

 

Pozdrawiam,

Ł.O.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurcze, zjedzilem 3 szt. Audi quattro B3, B4 i B6 i w żadnym nie było czuć szarpania przy max. skrecie kół i ruszaniu... natomiast mialem taki objaw we Fronterze przy 4x4 zwłaszcza na reduktorze, ale to tylnonapędówka to można zrozumiec, ale zeby w audi... ;-)

co do spalania to moje justy pali od 7-9l na 100km. także jakies mega oszczędne to to auto nie jest ;-). ale za to bardzo wdzięcznie porusza się w głębszym sniegu bo jest lekkie i sie nie zapada ;-)

jakbys nie mogle znalezc to ja moge tez pomyslec zeby swoje sprzedac; -))) i kupic młodsze ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest szarpanie tylko zauważyłem że na zimnym oleju podczas ruszania ze skręconymi kołami czuć naprężenia całej budy. No na razie próbuje sprzedać swoją audicę chociaż cieżko bedzi bo ludzie nie chce dużych pojemności w dobie "kryzysu" i cen paliw. Wiesz 7-9 literków to mało ja spalam od 9-18 także to jest ogromna różnica średnią mam 12L. Tyle że tak musi być masa 1750 kg tiptronic +quattro. W lato pali mniej bo w cyklu mieszanym 11 na trasie raz udało mi się zejść do 8.5L 8) Te auto jest stworzone do większych tras wtedy jest oszczędne ma bardzo dobre przełożenia przy 160 km/h 3 tys. obr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podepnę się i ja pod temat

 

Mam pytanko o zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodniczego

 

Za chiny nie pamiętam czy w/w zbiorniczek był podpięty też od dołu do przewodów z płynem? Czy był on połaczony tylko z chłodnica tym wężykiem co jest obok korka chłodnicy

 

Dokładnie chodzi o Justy 92r. 1.2 4WD bardzo proszę o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Witajcie.

 

jestem posiadaczem Justy z 1986r. (wersja kwadraciak KAD I, napęd 4WD, poj 1,0)

 

Potrzebuję wymienić w niej korektor siły hamowania, wysprzęglik hamulca (cylinderek) oraz chłodnicę :/ ...

 

Pytanie do Was gdzie mogę dostać używane części ewentualnie czy z innych aut można dobrać (mam na myśli np. Suzuki Swift)

 

Proszę o szybką odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...