pachol83 Opublikowano 6 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2012 Podczas ostatnich mrozów gdy odpalam autko po nocy i rozpoczynam jazdę(zaznaczam że jeżdżę delikatnie,w szczególności do momentu kiedy bryka się nie nagrzeje) zdarza sie że skrzynia bardzo agresywnie przerzuca bieg na wyższy.Nie mowie tu o szarpaniu tylko o tąpnięciu i uderzeniu.Zdarzyło się to kilka razy podczas zmiany biegu z trójki na czwórkę i na ogół tylko raz(zaraz po ruszeniu) podczas danej podróży.Później jest już ok. Mam nadzieję że to obiaw spowodowany niską temperaturą i nieszkodliwy dla skrzyni ? Auto ma przejechanie 45 tys. w listopadzie był zmieniany olej w skrzyni w ASO i dbam o nie Będę wdzięczny za wyjaśnienie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pavulion Opublikowano 6 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2012 Kolega miał takie zjawisko i było to spowodowane niskim stanem oleju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bol Opublikowano 6 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2012 stawiam na olej ,za bardzo gęstnieje na mrozie i dlatego są uderzenia .Ile i jaki oleju wymieniło ASO ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zento Opublikowano 6 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2012 U mnie w zmrożonym forku kiedy olej jeszcze gęsty przełączenia są trochę bardziej wyczuwalne. Żadnych szarpnięć czy tąpnięć nie zauważyłem. Ruszam 1-2 min. po odpaleniu. Tak jak sugerują koledzy sprawdź olej, chociaż na dobrą sprawę skrzynia oleju nie pali i jeżeli jest szczelna (nie ma wycieków) to nie bardzo wiem jak może ubywać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mcbeth Opublikowano 6 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2012 U mnie jest tak, kiedy zalaczam 'D' pierwszy raz po odpaleniu zmrozonego auta. Trzymam profilaktycznie hamulec az zalapie hydraulika. Czasem trwa to 2-3s. Inaczej szarpnie ostro. Kolejne zmiany sa juz plynne. Powyzej -5*C nie ma tego problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pachol83 Opublikowano 10 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2012 Oleju wymieniono podobno 4 litry(przynajmniej tyle mam na fakturze),niestey nie jest napisane jaki to był olej ale pamiętam że jak pytałem to podobno "oryginalny suabrowski do automatów". -- Pt lut 10, 2012 10:26 am -- Olej sprawdzony-czysty,poziom wysoki.Wycieków nie widać. Ociepliło się,skrzynia sie uspokoiła.Prawdopodobnie olej za bardzo gęstnieje na dużym mrozie i dlatego były uderzenia. Wszystko działa ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woyt Opublikowano 14 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2012 Raczej nie jest to objaw "normalny". Szarpanie skrzynią na zimnym silniku, a raczej bardziej odczuwalne zmienianie biegów jest jak najbardziej normalne (za moimi przedmówcami: gęsty olej, itd), ale tzw tąpnięcie/uderzenie nie powinno nastąpić. Podobną sytuację miałem podczas awarii jednego z czujników (muszę poszukać który to czujnik). Koszt wymiany raczej śmieszny, a poprawa kultury pracy skrzyni znaczna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pachol83 Opublikowano 15 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2012 Byłbym wdzięczny za informacje o tym czujniku, chociaż teraz gdy już nie ma tak dużych mrozów nic takiego jak "tąpnięcie"(zawsze było tylko jednorazowe tuż po porannym rozruchu przy -20 stopniach.) się nie przytrafia.Skrzynia pracuje prawidłowo, co prawda na zimnym silniku zmiany przełożeń są bardziej odczuwalne ale wszystko działa płynnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mcbeth Opublikowano 15 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2012 zawsze było tylko jednorazowe tuż po porannym rozruchu przy -20 stopniach. Czyli identycznie jak u mnie. Obstawiam, że TTTM. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woyt Opublikowano 16 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2012 chociaż teraz gdy już nie ma tak dużych mrozów nic takiego jak "tąpnięcie"(zawsze było tylko jednorazowe tuż po porannym rozruchu przy -20 stopniach.) się nie przytrafia to zmienia nieco postać rzeczy. w moim przypadku temperatura nie miała znaczenia. obstawiam w takim razie, że to "wina" oleju. swoją drogą nawet w -25 nie odczułem tzw "tąpnięcia", oczywiście zmiana biegów odbywała się dużo mniej komfortowo niż zwykle, ale po rozgrzaniu powracał do swojej optymalnej pracy. w niskich temperaturach sugeruję używać (szczególnie na zimnym silniku) pedału gazu znacznie delikatniej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się