Skocz do zawartości

szarpanie skrzynia AT


pachol83

Rekomendowane odpowiedzi

Podczas ostatnich mrozów gdy odpalam autko po nocy i rozpoczynam jazdę(zaznaczam że jeżdżę delikatnie,w szczególności do momentu kiedy bryka się nie nagrzeje) zdarza sie że skrzynia bardzo agresywnie przerzuca bieg na wyższy.Nie mowie tu o szarpaniu tylko o tąpnięciu i uderzeniu.Zdarzyło się to kilka razy podczas zmiany biegu z trójki na czwórkę i na ogół tylko raz(zaraz po ruszeniu) podczas danej podróży.Później jest już ok.

Mam nadzieję że to obiaw spowodowany niską temperaturą i nieszkodliwy dla skrzyni ?

Auto ma przejechanie 45 tys. w listopadzie był zmieniany olej w skrzyni w ASO i dbam o nie :)

Będę wdzięczny za wyjaśnienie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w zmrożonym forku kiedy olej jeszcze gęsty przełączenia są trochę bardziej wyczuwalne. Żadnych szarpnięć czy tąpnięć nie zauważyłem. Ruszam 1-2 min. po odpaleniu.

Tak jak sugerują koledzy sprawdź olej, chociaż na dobrą sprawę skrzynia oleju nie pali i jeżeli jest szczelna (nie ma wycieków) to nie bardzo wiem jak może ubywać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest tak, kiedy zalaczam 'D' pierwszy raz po odpaleniu zmrozonego auta. Trzymam profilaktycznie hamulec az zalapie hydraulika. Czasem trwa to 2-3s. Inaczej szarpnie ostro. Kolejne zmiany sa juz plynne. Powyzej -5*C nie ma tego problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oleju wymieniono podobno 4 litry(przynajmniej tyle mam na fakturze),niestey nie jest napisane jaki to był olej ale pamiętam że jak pytałem to podobno "oryginalny suabrowski do automatów".

 

-- Pt lut 10, 2012 10:26 am --

 

Olej sprawdzony-czysty,poziom wysoki.Wycieków nie widać.

Ociepliło się,skrzynia sie uspokoiła.Prawdopodobnie olej za bardzo gęstnieje na dużym mrozie i dlatego były uderzenia.

Wszystko działa ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie jest to objaw "normalny". Szarpanie skrzynią na zimnym silniku, a raczej bardziej odczuwalne zmienianie biegów jest jak najbardziej normalne (za moimi przedmówcami: gęsty olej, itd), ale tzw tąpnięcie/uderzenie nie powinno nastąpić.

Podobną sytuację miałem podczas awarii jednego z czujników (muszę poszukać który to czujnik). Koszt wymiany raczej śmieszny, a poprawa kultury pracy skrzyni znaczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłbym wdzięczny za informacje o tym czujniku, chociaż teraz gdy już nie ma tak dużych mrozów nic takiego jak "tąpnięcie"(zawsze było tylko jednorazowe tuż po porannym rozruchu przy -20 stopniach.) się nie przytrafia.Skrzynia pracuje prawidłowo, co prawda na zimnym silniku zmiany przełożeń są bardziej odczuwalne ale wszystko działa płynnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chociaż teraz gdy już nie ma tak dużych mrozów nic takiego jak "tąpnięcie"(zawsze było tylko jednorazowe tuż po porannym rozruchu przy -20 stopniach.) się nie przytrafia

to zmienia nieco postać rzeczy. w moim przypadku temperatura nie miała znaczenia. obstawiam w takim razie, że to "wina" oleju.

swoją drogą nawet w -25 nie odczułem tzw "tąpnięcia", oczywiście zmiana biegów odbywała się dużo mniej komfortowo niż zwykle, ale po rozgrzaniu powracał do swojej optymalnej pracy.

w niskich temperaturach sugeruję używać (szczególnie na zimnym silniku) pedału gazu znacznie delikatniej ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...