NESX Opublikowano 25 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2012 1.Wymieniał ktoś zegarek w dziadku ?? Jak to zrobić zeby nie połamać plastiku??Wykręciłem radio bo myślałem ze tam są jakieś śrubki żeby odkręcić cały panel ale śrubek brak ręką też nic nie można wymacać. 2.Jak rozebrać plastiki w kombiaku tylne ?? Gdzieś mam uszkodzony kabel i nie pali cała lampa chce rozebrac wszystko i zrobić porządnie bo poprzedni właściciel zrobił jakąś rzeźbę i jakies dziwne kabelki wystają z lampy i idą pod plastikami. 3. Pali się kontrolka od ABS jak zdiagnozować co jest rypnięte pompa czy sterownik abs-u czy może czujniki jakieś. 4.Jakie żarówki są w podświetleniu zegarów ?? połowa podświetlenia mi nie działa zanim sie zabiorę za wykręcanie zegarów chciał bym mieć już przygotowane żaróweczki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gooz Opublikowano 25 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2012 Kombiaka rozbierałem ponad pół roku temu, jeżeli coś źle pamiętam to poprawcie mnie 1 Zegarek z tego co pamiętam trzeba zdemontować po zdjęciu deski całej, śruby są od środka. Jutro sprawdzę dokładniej. 2 Plastki które? Te które są na mcphersonach? napisz które dokładnie to dam odpowiedź 3 ABS na 99% pali się z powodu uszkodzenia mechanizmu w piaście, tam jest takie coś co wychodzi podczas hamowania - bardzo często rdzewieje i nie ma ABSu, pompa się praktycznie nie psuje. Ja za to straciłem ABS po uderzeniu kamienia w dół samochodu, przebiło mi blachę i doszło do komputera - kitowało się do środka i umarł. 4 Ciężko mi wyjaśnić, takie malutkie zielone Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qbutek Opublikowano 26 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2012 1.Wymieniał ktoś zegarek w dziadku ?? Jak to zrobić zeby nie połamać plastiku??Wykręciłem radio bo myślałem ze tam są jakieś śrubki żeby odkręcić cały panel ale śrubek brak ręką też nic nie można wymacać. 1. Wyjmujesz popielniczkę - trzeba docisnąć w popielniczce blaszkę, żeby wyszła. 2. odkręcasz dwie śrubki, tak jakby od strony popielniczki w górę 3. Odkręcasz śrubkę "na końcu" miejsca gdzie była popielniczka - powinien wyjść stelaż popielniczki. 4. Odkręcasz dwie śrubki tuż pod zegarkiem, które są ustawione "do góry" (czarne) 5. Wyjmujesz ramkę w której jest zegarek i ew. półka. 6. Rozpinasz złączkę zegarka - jedna kostka. (UWAGA po tej czynności zegarek się wyzeruje i będzie po podpięciu wskazywał godzinę 1:00 7. Zegarek wraz z przyciskiem od podświetlenia go i ew. przyciskiem od anteny jest odkręcalny od tyłu na dwie śrubki. 2.Jak rozebrać plastiki w kombiaku tylne ?? Gdzieś mam uszkodzony kabel i nie pali cała lampa chce rozebrac wszystko i zrobić porządnie bo poprzedni właściciel zrobił jakąś rzeźbę i jakies dziwne kabelki wystają z lampy i idą pod plastikami. Jeżeli to prawe plastiki, to jest trudniej: 1. Otwierasz schowek i tam są śrubki i zapinki (takie wciskane) - wszystko wykręcamy i wyciągamy. 2. Pd osłoną do wymiany żarówek otrzymujemy dostęp do mocowań plastiku od strony klapy - łatwiej je wypchnąć niż wyciągać. 3. Warto zdjąć maskownicę głośnika nad kolumną amortyzatora. 4. Na samym środku plastiku (na tej płaskiej, pionowej części) też jest zaczep. 5. Chyba (ale tego już nie jestem pewien, ze trzeba odkręcić dolne mocowanie pasa. 6. Cały plastik trzeba mocno, lecz z wyczuciem, wyszarpywać, bo jest jeszcze na niezliczonej liczbie zapinek. 7. Zapinek pilnować i nie niszczyć 3. Pali się kontrolka od ABS jak zdiagnozować co jest rypnięte pompa czy sterownik abs-u czy może czujniki jakieś. Nie mam problemu nazwanego ABS. 4.Jakie żarówki są w podświetleniu zegarów ?? połowa podświetlenia mi nie działa zanim sie zabiorę za wykręcanie zegarów chciał bym mieć już przygotowane żaróweczki. Zielone to są chyba kapturki na tych żarówkach. Występują przynajmniej w dwóch mocach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NESX Opublikowano 26 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2012 QBUTEK dzięki za pomoc!!!!! udało się zegarek wymieniony wiązka elektryczna naprawiona trochę trzeba się namęczyć żeby te plastiki wywalić ale udało się zrobiłem fotki może komuś się kiedyś przyda fotorelacja. Szukałem czegoś w piaście co odpowiada za ABS jak pisał Gooz niestety nie znalazłem tego dynksa ale znalazłem uszkodzenie piasty ta część która trzyma sworzeń jest pęknięta :/ teraz muszę poszukać używki. A wiecie może jak zamontować spryskiwacz w zderzaku ?? próbowałem go wcisnąć w dziurę i pasuje ale nie wiem jak go zablokować żeby nie wypadał .Czy oprócz spryskiwacza i tej gumki pomiędzy spryskiwaczem a zderzakiem jest coś jeszcze potrzebne?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qbutek Opublikowano 26 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2012 Szukałem czegoś w piaście co odpowiada za ABS jak pisał Gooz niestety nie znalazłem tego dynksa ale znalazłem uszkodzenie piasty ta część która trzyma sworzeń jest pęknięta :/ teraz muszę poszukać używki. Pytaj Gooza - może ma coś takiego, a jeżeli nie jest to zależne czy ma ABS czy nie, to ja mam Legacy na części też. Masz fotkę czego potrzebujesz? A wiecie może jak zamontować spryskiwacz w zderzaku ?? próbowałem go wcisnąć w dziurę i pasuje ale nie wiem jak go zablokować żeby nie wypadał .Czy oprócz spryskiwacza i tej gumki pomiędzy spryskiwaczem a zderzakiem jest coś jeszcze potrzebne?? Z tego co pamiętam, to od spodu (środka zderzaka) jest wsuwka, która blokuje taki spryskiwacz. Najłatwiej to zrobić na zdjętym zderzaku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gooz Opublikowano 27 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2012 Tak jak pisał kolega Qbutek mam piastę całą, w sumie mam 3-4 legacy na części, sam śmigam takim, moja narzeczona też - muszę mieć wszystko w zapasie bo inaczej to bym umarł. Daj znać na PW co dokładnie się stało, daj zdjęcie tutaj albo na PW, postaram się pomóc co i jak. Co do tego jak co zrobić to lepiej pytać Qbutka, ja rozbieram po prostu i nie myślę za bardzo, on ma schematy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qbutek Opublikowano 27 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2012 on ma schematy Akurat tym razem opisy były na świeżo po robocie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gooz Opublikowano 27 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2012 No to pięknie Mi się nie chciało zejść na dół, zobaczyć jak to jest zamocowane, dobrze że kolega sobie poradził! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NESX Opublikowano 27 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2012 Fotki piasty niestety nie zrobiłem ale potrzebuje cala piastę bez tarczy i zacisku.U mnie wada jest taka ze tam gdzie sie wciska sworzeń wahacza to uchwyt jest pęknięty (takie ucho które trzyma sworzeń) trochę boje się z tym jeździć dziś jak poszalałem na parkingu to trochę zaczęło wydawać dziwne odgłosy,tak ze sworzeń przy większych naprężeniach boje się że wypadnie.Puki co Legaś musi poczekać na piastę Żonie zabrałem Impreze nie była zachwycona ale i tak w ciąży nie wiele jeździ :D Jaka cena wchodziła by w grę za piastę ?? Mój Legaś to 2,0 93 Kombiak z ABS Orientujecie się może czy w modelach legacy 1 gen. była poduszka powietrzna?? Nie działa mi klakson i podejrzewam ze ktoś zmienił z kier. bez poduchy na kier. z poducha i nie podłączył klaksonu ?? ( Mam Legasia od 2 tygodni) A teraz co do spryskiwacza nie ma innej opcji zamontowania go bez zdejmowania zderzaka ?? Czy jest możliwość jakoś od strony chłodnicy albo pod reflektorem ?? Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gooz Opublikowano 27 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2012 W 1 generacji z tego co wiem nie było poduszek powietrznych, nigdy takiego nie spotkałem, może jakaś ameryka gdzieś miała ale raczej nie. Jaki ma sens ogarnianie poduszki jeżeli nie masz czujników zderzeniowych w samochodzie? Przecież to nie zadziała. Co do kierownicy - musisz ją złapać mocno, ona się tylko "wczepia" i pociągnąć do siebie, wyjdzie Ci ten środek i zobaczysz co się tam stało że klakson nie działa. Co do piasty - wysłałem PM za ile mam, zostały mi 2 ostatnie, jak coś to wiesz gdzie szukać Co do spryskiwacza - nie ma takiej opcji, jest w taki sposób ukryty że nie da się tam dojść bez zdjęcia. Zderzak zdejmuje się dość prosto, w sumie raptem parę śrub. I pamiętaj kolego - rozdawaj pomuki, dla nas to jak tlen! (tzn daj Qbutkowi, bo on Ci serio pomógł ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NESX Opublikowano 29 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2012 Co to jest ( pomuki ) ?? Próbowałem wyczepić kierownice i nie udało się Dalej będę musiał pokombinować. Teraz czek sie zaczął palić jak sprawdzić co poszło ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qbutek Opublikowano 29 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2012 Kierownica (zakładam, że masz oryginał): 1. Wyszarpać "klakson". Tak jak pisał Gooz, trzeba użyć dużo siły i nie bać się, że się coś połamie. (Jak się połamie, to dostaniesz ode mnie całą kierownicę) 2. Odkręcić śrubę w środku i ją wyjąć (wraz z podkładkami). 3. Teraz kierownica siedzi już tylko na wieloklinie i powinny wyjść w kierunku do kierowcy. Trzeba poobijać od strony kolumny kierownicy i/lub po obwodzie ciągnąc do siebie. Check: Podobno pod deską, pod kierownicą powinny być dwie wtyczki dwupinowe, okrągłe i jak je się zepnie, to kod będzie wymigiwany po przekręceni kluczyka na ON. U mnie tych wtyczek nie znalazłem i w inny sposób doszedłem co wpływało na świecenie check`a. Pomuki to system premiowania forumowiczów, którzy w odróżnieniu od innych nie biją piany, pomagają swoimi wypowiedziami w rozwiązaniu tematu. Autor tematu może przyznawać pomuki pomagającym naciskając "+" (na dole po prawej) przy ich wypowiedziach wnoszących coś do tematu. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NESX Opublikowano 30 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 Sprawdziłem kody błędu i doznałem szoku :shock: 4 błędy aż są 23,31,32,35 Jak można to poprosił bym o rozkodowanie co się zepsuło. Dochodzę do wniosku ze kupiłem zaniedbanego Legasia z Imprezą nie mam najmniejszych problemów a z tym @#$%@#%$! . Ale mam nadzieje ze inwestując trochę autko odwdzięczy się jak Imprezka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qbutek Opublikowano 30 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 23 Air flow meter or circuit (exc. Justy); Pressure sensor (Justy) 31 Throttle position sensor or circuit 32 Oxygen sensor or circuit (no. 1, right side on SVX) 35 Canister purge solenoid or circuit Jeżeli dobrze rozumiem, to: 23 Przepływka przy filtrze powietrza 31 Czujnik położenia przepustnicy 32 Sonda Lambda 35 ??? Opisz swoje auto w kilu sowach - gaz przebieg itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NESX Opublikowano 1 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2012 A więc mój Legaś 1993 2,0 z gazem wedle vinu produkcja Japonia .Trochę zaniedbany , kupiłem go okazyjnie w niedziele :/ nie było możliwości go sprawdzić na kanale czy diagnostyce Okazało się ze z tylu jedna strona zawiechy wybita pęknięta sprężyna i amoretuzatora praktycznie brak do tego cieknące wspomaganie i pompa uszkodzona piasta LP i błędy silnika Zawieszenie zrobiłem + łączniki stabilizatorów + jakieś poprawki elektryki itp. dołożyłem czujnik cofania teraz czekam na pompę i maglownice i piastę Mam nadzieje ze nic więcej nie wyjdzie. To tyle o aucie a teraz powidzcie mi jak te błedy silnika usunąć ?? 23 Przepływka to znaczy ze do wymiany czy można inaczej to rozwiązać ? Na gazie po odpięciu wtyczki od przepływomieża silnik nadal pracował . 31 Czujnik położenia przepustnicy . Gdzie się on znajduje i jak zdiagnozować jego nie sprawność ?? 32 Sonda hmm tu nie ma chyba nic do tłumaczenia pozostaje wymiana 35 ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qbutek Opublikowano 1 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2012 Tutaj coś o przepustnicy: viewtopic.php?f=21&t=143809&view=unread#unread Co do przepływki, to najlepiej byłoby podmienić z działającą i zobaczyć co i jak. Jaki gaz - wtrysk czy starszy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NESX Opublikowano 1 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2012 Gaz wstawiany rok temu wydaje mi sie ze wtrysk ale nie sekwencja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qbutek Opublikowano 1 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2012 Pytam o gaz, bo słyszałem, że starszego typu instalacje (w razie cofnięcia wybuchu do dolotu) niszczyły właśnie przepływki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NESX Opublikowano 2 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 Mam zamontowana klapę anty wybuchowa tak ze raczej przepływka jest chroniona. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qbutek Opublikowano 2 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 Jak kupiłem to Legacy na części, to też była klapka antywybuchowa, a mimo to cały dolot był połatany taśmą przez poprzedniego właściciela. Dodatkowo nie było filtra powietrza A po odpięciu aku na jakiś czas i odpaleniu auta, to od razu pojawiają się błędy czy w jakiś szczególnych przypadkach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się