Skocz do zawartości

Legacy I jak wymienic zegarek w pulpicie


NESX

Rekomendowane odpowiedzi

1.Wymieniał ktoś zegarek w dziadku ?? Jak to zrobić zeby nie połamać plastiku??Wykręciłem radio bo myślałem ze tam są jakieś śrubki żeby odkręcić cały panel ale śrubek brak :( ręką też nic nie można wymacać.

 

2.Jak rozebrać plastiki w kombiaku tylne ?? Gdzieś mam uszkodzony kabel i nie pali cała lampa :( chce rozebrac wszystko i zrobić porządnie bo poprzedni właściciel zrobił jakąś rzeźbę i jakies dziwne kabelki wystają z lampy i idą pod plastikami.

 

3. Pali się kontrolka od ABS jak zdiagnozować co jest rypnięte pompa czy sterownik abs-u czy może czujniki jakieś.

 

4.Jakie żarówki są w podświetleniu zegarów ?? połowa podświetlenia mi nie działa zanim sie zabiorę za wykręcanie zegarów chciał bym mieć już przygotowane żaróweczki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kombiaka rozbierałem ponad pół roku temu, jeżeli coś źle pamiętam to poprawcie mnie

 

1 Zegarek z tego co pamiętam trzeba zdemontować po zdjęciu deski całej, śruby są od środka. Jutro sprawdzę dokładniej.

 

2 Plastki które? Te które są na mcphersonach? napisz które dokładnie to dam odpowiedź

 

3 ABS na 99% pali się z powodu uszkodzenia mechanizmu w piaście, tam jest takie coś co wychodzi podczas hamowania - bardzo często rdzewieje i nie ma ABSu, pompa się praktycznie nie psuje. Ja za to straciłem ABS po uderzeniu kamienia w dół samochodu, przebiło mi blachę i doszło do komputera - kitowało się do środka i umarł.

 

4 Ciężko mi wyjaśnić, takie malutkie zielone :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.Wymieniał ktoś zegarek w dziadku ?? Jak to zrobić zeby nie połamać plastiku??Wykręciłem radio bo myślałem ze tam są jakieś śrubki żeby odkręcić cały panel ale śrubek brak :( ręką też nic nie można wymacać.

1. Wyjmujesz popielniczkę - trzeba docisnąć w popielniczce blaszkę, żeby wyszła.

2. odkręcasz dwie śrubki, tak jakby od strony popielniczki w górę

3. Odkręcasz śrubkę "na końcu" miejsca gdzie była popielniczka - powinien wyjść stelaż popielniczki.

4. Odkręcasz dwie śrubki tuż pod zegarkiem, które są ustawione "do góry" (czarne)

5. Wyjmujesz ramkę w której jest zegarek i ew. półka.

6. Rozpinasz złączkę zegarka - jedna kostka. (UWAGA po tej czynności zegarek się wyzeruje i będzie po podpięciu wskazywał godzinę 1:00 ;)

7. Zegarek wraz z przyciskiem od podświetlenia go i ew. przyciskiem od anteny jest odkręcalny od tyłu na dwie śrubki.

 

2.Jak rozebrać plastiki w kombiaku tylne ?? Gdzieś mam uszkodzony kabel i nie pali cała lampa :( chce rozebrac wszystko i zrobić porządnie bo poprzedni właściciel zrobił jakąś rzeźbę i jakies dziwne kabelki wystają z lampy i idą pod plastikami.

Jeżeli to prawe plastiki, to jest trudniej:

1. Otwierasz schowek i tam są śrubki i zapinki (takie wciskane) - wszystko wykręcamy i wyciągamy.

2. Pd osłoną do wymiany żarówek otrzymujemy dostęp do mocowań plastiku od strony klapy - łatwiej je wypchnąć niż wyciągać.

3. Warto zdjąć maskownicę głośnika nad kolumną amortyzatora.

4. Na samym środku plastiku (na tej płaskiej, pionowej części) też jest zaczep.

5. Chyba (ale tego już nie jestem pewien, ze trzeba odkręcić dolne mocowanie pasa.

6. Cały plastik trzeba mocno, lecz z wyczuciem, wyszarpywać, bo jest jeszcze na niezliczonej liczbie zapinek.

7. Zapinek pilnować i nie niszczyć ;)

 

3. Pali się kontrolka od ABS jak zdiagnozować co jest rypnięte pompa czy sterownik abs-u czy może czujniki jakieś.

Nie mam problemu nazwanego ABS.

 

4.Jakie żarówki są w podświetleniu zegarów ?? połowa podświetlenia mi nie działa zanim sie zabiorę za wykręcanie zegarów chciał bym mieć już przygotowane żaróweczki.

Zielone to są chyba kapturki na tych żarówkach.

Występują przynajmniej w dwóch mocach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

QBUTEK dzięki za pomoc!!!!! udało się zegarek wymieniony :D wiązka elektryczna naprawiona :D trochę trzeba się namęczyć żeby te plastiki wywalić ale udało się zrobiłem fotki może komuś się kiedyś przyda fotorelacja.

 

Szukałem czegoś w piaście co odpowiada za ABS jak pisał Gooz niestety nie znalazłem tego dynksa ale znalazłem uszkodzenie piasty :( ta część która trzyma sworzeń jest pęknięta :/ teraz muszę poszukać używki.

 

A wiecie może jak zamontować spryskiwacz w zderzaku ?? próbowałem go wcisnąć w dziurę i pasuje ale nie wiem jak go zablokować żeby nie wypadał .Czy oprócz spryskiwacza i tej gumki pomiędzy spryskiwaczem a zderzakiem jest coś jeszcze potrzebne??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukałem czegoś w piaście co odpowiada za ABS jak pisał Gooz niestety nie znalazłem tego dynksa ale znalazłem uszkodzenie piasty ta część która trzyma sworzeń jest pęknięta :/ teraz muszę poszukać używki.

Pytaj Gooza - może ma coś takiego, a jeżeli nie jest to zależne czy ma ABS czy nie, to ja mam Legacy na części też.

Masz fotkę czego potrzebujesz?

 

A wiecie może jak zamontować spryskiwacz w zderzaku ?? próbowałem go wcisnąć w dziurę i pasuje ale nie wiem jak go zablokować żeby nie wypadał .Czy oprócz spryskiwacza i tej gumki pomiędzy spryskiwaczem a zderzakiem jest coś jeszcze potrzebne??

Z tego co pamiętam, to od spodu (środka zderzaka) jest wsuwka, która blokuje taki spryskiwacz.

Najłatwiej to zrobić na zdjętym zderzaku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisał kolega Qbutek mam piastę całą, w sumie mam 3-4 legacy na części, sam śmigam takim, moja narzeczona też - muszę mieć wszystko w zapasie bo inaczej to bym umarł.

 

Daj znać na PW co dokładnie się stało, daj zdjęcie tutaj albo na PW, postaram się pomóc co i jak.

Co do tego jak co zrobić to lepiej pytać Qbutka, ja rozbieram po prostu i nie myślę za bardzo, on ma schematy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fotki piasty niestety nie zrobiłem :( ale potrzebuje cala piastę bez tarczy i zacisku.U mnie wada jest taka ze tam gdzie sie wciska sworzeń wahacza to uchwyt jest pęknięty (takie ucho które trzyma sworzeń) trochę boje się z tym jeździć dziś jak poszalałem na parkingu to trochę zaczęło wydawać dziwne odgłosy,tak ze sworzeń przy większych naprężeniach boje się że wypadnie.Puki co Legaś musi poczekać na piastę :( Żonie zabrałem Impreze nie była zachwycona ale i tak w ciąży nie wiele jeździ :D :D :D

 

Jaka cena wchodziła by w grę za piastę ?? Mój Legaś to 2,0 93 Kombiak z ABS

 

Orientujecie się może czy w modelach legacy 1 gen. była poduszka powietrzna?? Nie działa mi klakson i podejrzewam ze ktoś zmienił z kier. bez poduchy na kier. z poducha i nie podłączył klaksonu ?? ( Mam Legasia od 2 tygodni)

 

A teraz co do spryskiwacza nie ma innej opcji zamontowania go bez zdejmowania zderzaka ?? Czy jest możliwość jakoś od strony chłodnicy albo pod reflektorem ??

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 1 generacji z tego co wiem nie było poduszek powietrznych, nigdy takiego nie spotkałem, może jakaś ameryka gdzieś miała ale raczej nie.

Jaki ma sens ogarnianie poduszki jeżeli nie masz czujników zderzeniowych w samochodzie? Przecież to nie zadziała.

 

Co do kierownicy - musisz ją złapać mocno, ona się tylko "wczepia" i pociągnąć do siebie, wyjdzie Ci ten środek i zobaczysz co się tam stało że klakson nie działa.

 

Co do piasty - wysłałem PM za ile mam, zostały mi 2 ostatnie, jak coś to wiesz gdzie szukać :)

 

Co do spryskiwacza - nie ma takiej opcji, jest w taki sposób ukryty że nie da się tam dojść bez zdjęcia. Zderzak zdejmuje się dość prosto, w sumie raptem parę śrub.

 

I pamiętaj kolego - rozdawaj pomuki, dla nas to jak tlen! (tzn daj Qbutkowi, bo on Ci serio pomógł :) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kierownica (zakładam, że masz oryginał):

1. Wyszarpać "klakson". Tak jak pisał Gooz, trzeba użyć dużo siły i nie bać się, że się coś połamie. (Jak się połamie, to dostaniesz ode mnie całą kierownicę)

2. Odkręcić śrubę w środku i ją wyjąć (wraz z podkładkami).

3. Teraz kierownica siedzi już tylko na wieloklinie i powinny wyjść w kierunku do kierowcy. Trzeba poobijać od strony kolumny kierownicy i/lub po obwodzie ciągnąc do siebie.

 

Check:

Podobno pod deską, pod kierownicą powinny być dwie wtyczki dwupinowe, okrągłe i jak je się zepnie, to kod będzie wymigiwany po przekręceni kluczyka na ON.

U mnie tych wtyczek nie znalazłem i w inny sposób doszedłem co wpływało na świecenie check`a.

 

Pomuki to system premiowania forumowiczów, którzy w odróżnieniu od innych nie biją piany, pomagają swoimi wypowiedziami w rozwiązaniu tematu.

Autor tematu może przyznawać pomuki pomagającym naciskając "+" (na dole po prawej) przy ich wypowiedziach wnoszących coś do tematu.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem kody błędu i doznałem szoku :shock: 4 błędy aż są :( 23,31,32,35 :( Jak można to poprosił bym o rozkodowanie co się zepsuło. Dochodzę do wniosku ze kupiłem zaniedbanego Legasia :( z Imprezą nie mam najmniejszych problemów a z tym @#$%@#%$! :evil: . Ale mam nadzieje ze inwestując trochę autko odwdzięczy się jak Imprezka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 Air flow meter or circuit (exc. Justy); Pressure sensor (Justy)

31 Throttle position sensor or circuit

32 Oxygen sensor or circuit (no. 1, right side on SVX)

35 Canister purge solenoid or circuit

 

Jeżeli dobrze rozumiem, to:

23 Przepływka przy filtrze powietrza

31 Czujnik położenia przepustnicy

32 Sonda Lambda

35 ???

 

Opisz swoje auto w kilu sowach - gaz przebieg itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc mój Legaś 1993 2,0 z gazem wedle vinu produkcja Japonia :D.Trochę zaniedbany , kupiłem go okazyjnie w niedziele :/ nie było możliwości go sprawdzić na kanale czy diagnostyce :( Okazało się ze z tylu jedna strona zawiechy wybita pęknięta sprężyna i amoretuzatora praktycznie brak :( do tego cieknące wspomaganie i pompa :( uszkodzona piasta LP i błędy silnika :( Zawieszenie zrobiłem + łączniki stabilizatorów + jakieś poprawki elektryki itp. dołożyłem czujnik cofania :D teraz czekam na pompę i maglownice i piastę :D Mam nadzieje ze nic więcej nie wyjdzie. To tyle o aucie a teraz powidzcie mi jak te błedy silnika usunąć ??

 

23 Przepływka to znaczy ze do wymiany czy można inaczej to rozwiązać ? Na gazie po odpięciu wtyczki od przepływomieża silnik nadal pracował .

 

31 Czujnik położenia przepustnicy . Gdzie się on znajduje i jak zdiagnozować jego nie sprawność ??

 

32 Sonda hmm tu nie ma chyba nic do tłumaczenia pozostaje wymiana :(

 

35 ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj coś o przepustnicy: viewtopic.php?f=21&t=143809&view=unread#unread

 

Co do przepływki, to najlepiej byłoby podmienić z działającą i zobaczyć co i jak.

 

Jaki gaz - wtrysk czy starszy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytam o gaz, bo słyszałem, że starszego typu instalacje (w razie cofnięcia wybuchu do dolotu) niszczyły właśnie przepływki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak kupiłem to Legacy na części, to też była klapka antywybuchowa, a mimo to cały dolot był połatany taśmą przez poprzedniego właściciela.

 

Dodatkowo nie było filtra powietrza ;)

 

A po odpięciu aku na jakiś czas i odpaleniu auta, to od razu pojawiają się błędy czy w jakiś szczególnych przypadkach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...