Skocz do zawartości

impreza 2,0 pytanie o silnik


Kacir

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, kupiłem imprezę z 1996r. z silnikiem 2,0 bez turbo i jestem ciekawy jaki jest w nim wtrysk, czy ewentualnie można ten samochód odpalać na zaciąg czy tylko z drugiego akumulatora, czy można nim jeździć na luzie czy lepiej cały czas na biegu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtrysk pewnie semi-sekwencja, zapalać najlepiej ze swojego akumulatora. Chyba że jesteś:

1 pożyczalski,

2 aku padł,

3 lubisz nawiązywać nowe kontakty pożyczając prąd

Wtedy możesz pożyczać, chyba nawet jest opis podpięcia w instrukcji więc producent przewidział taką możliwość. Wszystko można odpalac na zaciąg, tylko trzeba to robić z głową i liczyć się z ewentualnyymi konsekwencjami. Nie można pozwolić aby silnik nagle zaczął sie obracać, moment zakręcenia musi byc delikatny. Widziałem kilkakrotnie jak ludzie rozpędzają auta wbijają 2 bieg i puszczają sprzęgło- masakra silnik nagle wskakuje na 3000obrotów barbażyństwo. Dawniej zdarzało się że trzeba było coś na pych rozruszać wtedy sprawdzałem czy to nie mechaniczna usterka silnika ( czy wał się obraca na najwyższym biegu gdy popchniesz recznie auto) jeśli wszystko ok to wrzucałem najwyższy bieg i jak tylko auto ruszyło powoli puszczałem sprzęgło, lub jak stało z góry zapinałem 5 puszczałem sprzęgło puszczałem hamulec i zapalał. Silnik powolutku zaczynał sie obracać i przy 300 obrotach zazwyczaj załapywał, jeśli nie, rozpędzało sie bardziej bez wciskania sprzęgła bo opór silnika był malutki.

 

Pamiętaj palenie na pych to osatecznoś lepiej kupic nowy akumulator i mieć spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, kupiłem imprezę z 1996r. z silnikiem 2,0 bez turbo i jestem ciekawy jaki jest w nim wtrysk, czy ewentualnie można ten samochód odpalać na zaciąg czy tylko z drugiego akumulatora, czy można nim jeździć na luzie czy lepiej cały czas na biegu?

Silnik pewnie podobny do mojego, czyli OHC, 16 zaworowy z wielopunktowym wtryskiem paliwa i dwoma (przynajmniej tak powinno być) katalizatorami :)

Jak w większości w miarę nowoczesnych knstrukcji nie powinno się odpalać na pych :) Jeżdżenie na luzie o ile wiem jest niemile widzianą praktyką, i to nie ze względu na silnik, ale na fakt, ze w sytuacji zagrożenia nie możesz użyć silnika do hamowania ani do nagłego przyspieszenia. Jak hamujesz silnikiem to paliwo i tak jest nie jest podawane, chyba, ze obroty spadną poniżej 1,5 tys czy jakoś tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...