Jump to content

impreza 2,0 pytanie o silnik


Kacir
 Share

Recommended Posts

Cześć, kupiłem imprezę z 1996r. z silnikiem 2,0 bez turbo i jestem ciekawy jaki jest w nim wtrysk, czy ewentualnie można ten samochód odpalać na zaciąg czy tylko z drugiego akumulatora, czy można nim jeździć na luzie czy lepiej cały czas na biegu?

Link to comment
Share on other sites

Wtrysk pewnie semi-sekwencja, zapalać najlepiej ze swojego akumulatora. Chyba że jesteś:

1 pożyczalski,

2 aku padł,

3 lubisz nawiązywać nowe kontakty pożyczając prąd

Wtedy możesz pożyczać, chyba nawet jest opis podpięcia w instrukcji więc producent przewidział taką możliwość. Wszystko można odpalac na zaciąg, tylko trzeba to robić z głową i liczyć się z ewentualnyymi konsekwencjami. Nie można pozwolić aby silnik nagle zaczął sie obracać, moment zakręcenia musi byc delikatny. Widziałem kilkakrotnie jak ludzie rozpędzają auta wbijają 2 bieg i puszczają sprzęgło- masakra silnik nagle wskakuje na 3000obrotów barbażyństwo. Dawniej zdarzało się że trzeba było coś na pych rozruszać wtedy sprawdzałem czy to nie mechaniczna usterka silnika ( czy wał się obraca na najwyższym biegu gdy popchniesz recznie auto) jeśli wszystko ok to wrzucałem najwyższy bieg i jak tylko auto ruszyło powoli puszczałem sprzęgło, lub jak stało z góry zapinałem 5 puszczałem sprzęgło puszczałem hamulec i zapalał. Silnik powolutku zaczynał sie obracać i przy 300 obrotach zazwyczaj załapywał, jeśli nie, rozpędzało sie bardziej bez wciskania sprzęgła bo opór silnika był malutki.

 

Pamiętaj palenie na pych to osatecznoś lepiej kupic nowy akumulator i mieć spokój.

Link to comment
Share on other sites

Cześć, kupiłem imprezę z 1996r. z silnikiem 2,0 bez turbo i jestem ciekawy jaki jest w nim wtrysk, czy ewentualnie można ten samochód odpalać na zaciąg czy tylko z drugiego akumulatora, czy można nim jeździć na luzie czy lepiej cały czas na biegu?

Silnik pewnie podobny do mojego, czyli OHC, 16 zaworowy z wielopunktowym wtryskiem paliwa i dwoma (przynajmniej tak powinno być) katalizatorami :)

Jak w większości w miarę nowoczesnych knstrukcji nie powinno się odpalać na pych :) Jeżdżenie na luzie o ile wiem jest niemile widzianą praktyką, i to nie ze względu na silnik, ale na fakt, ze w sytuacji zagrożenia nie możesz użyć silnika do hamowania ani do nagłego przyspieszenia. Jak hamujesz silnikiem to paliwo i tak jest nie jest podawane, chyba, ze obroty spadną poniżej 1,5 tys czy jakoś tak.

Link to comment
Share on other sites

Powinieneś mieć wielopunkt, na kolektorze dolotowym powinieneś mieć po jednym wtryskiwaczu na kanał (powinny cicho cykać), a semisekwencja tzn są sterowane parami po 2 a nie każdy z osobna.

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...