SLEPSON Posted November 18, 2011 Share Posted November 18, 2011 Witam, wątek o bulgotaniu "jak turbo" mam przewałkowany, ale nie mogę iść w kierunku zmiany kolektora, bo u mnie (chyba tak jak w OBK) to nie podejdzie/nie pasuje..... (mam wersję 2.5 L) Wciąż mam silny kaprys i potrzebę wzmocnienia , nawet obecnego, brzmienia przez zastosowanie jakieś końcowej puszki (pewnie przelotowej) i tutaj nasuwają się pytania: czy do mojego wydechu (fabryczny) podejdą np catbacki lub same puszki końcowe od starych imprezek GT lub STI? Na schematach wydechu nie ma podanych np średnic rur przed tłumikiem końcowym i nie wiem, czy kupując np. catback z rurą 3 cale nie okaże się, że jeszcze trza zrobić jakąś przejściówkę np. na 2.5'', o ile u mnie jest wogóle 2.5'' a nie mniej (rura przed tłumikiem końcowym). Znalazłem ciekawą ofertę na stary wydech z imprezki Gt tutaj:http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?f=16&t=148537&view=unread#unread i się zastanawiam czy w ogóle warto to brać pod uwagę (mnie z tego interesuje sam backbox lub ew. z tą rurą). Ogólnie się rozglądam za kocową puszką od imprezy GT lub STI lub puszką innego producenta i tutaj nasuwa się kolejne pytanie: co wpływa na basowe/stłumione brzmienie takiej puchy? Jej średnica i wymiary pozwalające na powstanie odpowiednio niskich częstotliwości, czy coś jeszcze innego? Do czego dążę? --> ano to tego żeby brzmienie było wyjątkowo basowe i miłe dla ucha, czyli bez żadnego bzyczenia i prykania przy wyższych obrotach (ja ma to miejsce w przypadku Civiców i tym podobnych małych pchełek z wiadrem przy dupce). Tak, ma być głośno, ale basowo - nie hałaśliwie-bzycząco. Niestety dla większości populusu pierdzenie z wydechu to już basowe brzmienie, dla mnie basowe brzmienie to takie z nawiększą mocą w zakresie 40-100 Hz z totalnie obciętą górą pasma... 8) Widziałem i słyszałem już kilkukrotnie auta, które miały tylko końcową puszkę zmienianą (fakt, za każdym razem było to pokaźne wiadro..) i brzmienie było naprawdę konkretne i ładne nawet przy wysokich obrotach. Słyszałem nawet Golfa, który brzmiał wręcz jak imprezka GT z lat 90' Marzenie! Nistety tak się rozmarzyłem w nasłuchu, że gość odjechał nim zdążyłem zagdać co to ma za wiadro z tyłu. Będę wdzięczny za rady i sugestie. P.S.> 1. poza końcówami od innych Subarek rozważam też wykonanie puszki na zamówienia lub zakup np w M-tech lub np. El-tec, choć są różne opinie dot. brzmienia i ciężko się nimi kierować, bo wynikają z indywidualnych gustów... 2. Jeśli ktoś jest z Warszawy i ma w swoim aucie n/a samą końcową puchę i twierdzi że brzmi to konkretnie, to chętnie bym tego posłuchał osobiście (siedzę w dźwięku od lat i takie sprawy wolę badać swoim uchem) 3. Inwestycje typu 2-3 tysie w nowe puszki typu H&S na razie odpadają.... Choć i tu też nie mam pewności czy taka pucha spełni moje oczekiwania... Link to comment Share on other sites More sharing options...
emotorsport Posted November 19, 2011 Share Posted November 19, 2011 Weź pod uwagę długość rury wylotowej, Impreza i Forester mają krótsze ,,tyłki" od Legacy i OBK, i jak założysz za krótką rurę, będzie Ci zaciągało spaliny pod zderzak, i jest ryzyko, że będzie śmierdziało spalinami w środku :!: Link to comment Share on other sites More sharing options...
luksp Posted November 20, 2011 Share Posted November 20, 2011 a proex z allegro? ponoc czlowiek robi jaki tylko chcesz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Naruk08PL Posted November 23, 2011 Share Posted November 23, 2011 Jestem z okolic warszawy tj. bliżej Otwocka,sama puszka i brak kata w moim Legacy robi duże wrażenie,niektórzy twierdzą że za głośno,tu masz próbkę---> http://w609.wrzuta.pl/film/7G5s8Cjm2dA/mov00863 Film nagrywany pralka... Dodam że autko z podtlenkiem LPG :shock: Link to comment Share on other sites More sharing options...
antoni1 Posted November 23, 2011 Share Posted November 23, 2011 fajnie chodzi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Naruk08PL Posted November 23, 2011 Share Posted November 23, 2011 A dziękuje,na żywo jest o wiele lepiej a tak na marginesie koszt puchy - 100 zł :shock: Link to comment Share on other sites More sharing options...
antoni1 Posted November 23, 2011 Share Posted November 23, 2011 A dziękuje,na żywo jest o wiele lepiej a tak na marginesie koszt puchy - 100 zł :shock: hehe to niedrogo Link to comment Share on other sites More sharing options...
SLEPSON Posted November 24, 2011 Author Share Posted November 24, 2011 Jestem z okolic warszawy tj. bliżej Otwocka,sama puszka i brak kata w moim Legacy robi duże wrażenie,niektórzy twierdzą że za głośno,tu masz próbkę---> http://w609.wrzuta.pl/film/7G5s8Cjm2dA/mov00863 Film nagrywany pralka... Dodam że autko z podtlenkiem LPG :shock: Nie no, brzmi elegancko Tylko u Ciebie po pierwsze I-generacja Legasia z fabrycznym kolektorem niesymetrycznym, co już dodaje więcej "bulgotu", a u mnie II-generacja, kolektor bezbulgotowy Katy to w ogóle mam ponoć 2, a wyjmować nie chcę bo planuję wyjazdy zagraniczne, a tam policja przy kontroli b. często sprawdza emisje spalin i kary są kosmiczne.... Dzięki za odzew! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now