Maryna Posted October 14, 2011 Share Posted October 14, 2011 Czytam i czytam, chyba jednak coś mi umknęło. Czy ktoś byłby tak miły i powiedział, lub napisał, tak w miare przystępnie, czemu po zmianie turbiny z seryjnej na TD04L w Foresterze s-turbo 99r należało by mapować ECU? Z czym wiąże sie jazda niemapowanym autem, bo w sumie to chyba nie powinno byc żadnej różnicy. Komp nie może brutalniej potraktować turbo więc steruję je jak by było słabsze... dobrze rozumuję? A skoro tak to po co remapowanie. Oczywiście zakładam że ktoś w danym momencie nie potrzebuje większej mocy niż to co ma lub takową miał na podorędziu bo starą anieli zabrali w niebiesia. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
miszozon Posted October 15, 2011 Share Posted October 15, 2011 Uprościłeś tok rozumowania na maksa... :roll: Ta jest całkiem inny wiatrak, a nim steruje nie tylko "haroszyjhuh" z silnika. Jest pierdylion innych parametrów. Wszystko ze sobą musi idealnie współgrać Piszesz, że komp steruje turbiną jak starą, ale zauważ że np. TDL04 ma za pewne inną masę wirującą, inne parametry i wszystko się "rozłazi". Gdyby było tak różowo jak piszesz to w zasadzie nie byłoby potrzebne ECU. Link to comment Share on other sites More sharing options...
coin Posted October 19, 2011 Share Posted October 19, 2011 czy ktos bardziej praktycznie zorientowany mógłby się wypowiedzieć w temacie...? mi na chłopski rozum wydaje sie ze ECU zczytuje z MAF sensora informacje i na podstawi tego wie ile powietrza jest dostarczane do silknika... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now