Jump to content

Turbozagadka?


Maryna

Recommended Posts

Czytam i czytam, chyba jednak coś mi umknęło. Czy ktoś byłby tak miły i powiedział, lub napisał, tak w miare przystępnie, czemu po zmianie turbiny z seryjnej na TD04L w Foresterze s-turbo 99r należało by mapować ECU? Z czym wiąże sie jazda niemapowanym autem, bo w sumie to chyba nie powinno byc żadnej różnicy. Komp nie może brutalniej potraktować turbo więc steruję je jak by było słabsze... dobrze rozumuję? A skoro tak to po co remapowanie.

Oczywiście zakładam że ktoś w danym momencie nie potrzebuje większej mocy niż to co ma lub takową miał na podorędziu bo starą anieli zabrali w niebiesia.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Uprościłeś tok rozumowania na maksa... :roll:

 

Ta jest całkiem inny wiatrak, a nim steruje nie tylko "haroszyjhuh" z silnika. Jest pierdylion innych parametrów.

Wszystko ze sobą musi idealnie współgrać :idea:

 

Piszesz, że komp steruje turbiną jak starą, ale zauważ że np. TDL04 ma za pewne inną masę wirującą, inne parametry i wszystko się "rozłazi".

 

Gdyby było tak różowo jak piszesz to w zasadzie nie byłoby potrzebne ECU.

Link to comment
Share on other sites

czy ktos bardziej praktycznie zorientowany mógłby się wypowiedzieć w temacie...?

 

mi na chłopski rozum wydaje sie ze ECU zczytuje z MAF sensora informacje i na podstawi tego wie ile powietrza jest dostarczane do silknika...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...