HiszpanskaInkwizycja Posted October 14, 2011 Share Posted October 14, 2011 Hej, od około miesiąca zauważyłem, że lewarek skrzyni przy wrzucaniu biegów oraz przy ruszaniu i przyspieszaniu oraz odpuszczaniu gazu na 1 i 2 biegu wydaje odgłosy delikatnego chrupania. Jest to raczej dźwięk powierzchowny, cichy, nie roznosi się wibracją po samochodzie. Wydaje się, że słychać go wtedy, gdy jest przeciążenie na skrzyni, jakieś większe naprężenia, czyli właśnie na 1 i 2 biegu. Dźwięk mogę wywołać czasem także na postoju i zgaszonym silniku lekko naciskając lewarek w kierunku 1 i 2 bez lub z wrzuceniem biegu. Co to może być? Jakaś guma się wykruszyła? Można tam jakoś bezinwazyjnie zajrzeć? Link to comment Share on other sites More sharing options...
anakinsky Posted October 14, 2011 Share Posted October 14, 2011 Prawdopodobnie "zmieliłeś" osadzenie lewarka, tego białego koszyczka, w którym osadzony jest lewarek zmiany biegów: zdejmij gałkę zmiany biegow, mieszek, gumę na lewarku i zajrzyj czy nie ma tam na dole jakiś kawałków białego plastiku (może będzie trzeba lekko pogrzebać w smarze) żeby wyjąć lewarek i jego osadzenie musisz zdjąć tę okrągłą spinkę, która jest na górze, postaraj się nie przeciąć tych gumowych czarnych uszczelek jeśli osadzenie lewarka jest pęknięte, to raczej musisz szukać na allegro wśród sprzedawców używanych części , niż liczyć na to, że sprowadzą Ci to w ASO, albo w nie-ASO, tzn. sprowadzą, ale to potrwa... Link to comment Share on other sites More sharing options...
MARIN Posted October 14, 2011 Share Posted October 14, 2011 Też tak miałem tylko w zimie, nawaliło się pod spód śniegu. W moim przypadku problem się rozwiązał po wsadzeniu lancy myjki wysokociśnieniowej pod spód i porządnie polanie po tamtej okolicy Link to comment Share on other sites More sharing options...
HiszpanskaInkwizycja Posted October 14, 2011 Author Share Posted October 14, 2011 Dzięki Panowie! Prawdopodobnie "zmieliłeś" osadzenie lewarka, tego białego koszyczka, w którym osadzony jest lewarek zmiany biegów: [ http://img593.imageshack.us/img593/1089/foresterosadzenielewark.jpg ] zdejmij gałkę zmiany biegow, mieszek, gumę na lewarku i zajrzyj czy nie ma tam na dole jakiś kawałków białego plastiku (może będzie trzeba lekko pogrzebać w smarze) żeby wyjąć lewarek i jego osadzenie musisz zdjąć tę okrągłą spinkę, która jest na górze, postaraj się nie przeciąć tych gumowych czarnych uszczelek jeśli osadzenie lewarka jest pęknięte, to raczej musisz szukać na allegro wśród sprzedawców używanych części , niż liczyć na to, że sprowadzą Ci to w ASO, albo w nie-ASO, tzn. sprowadzą, ale to potrwa... Dziś spróbuję podjechać do ASO... niech zerkną przynajmniej. Tymczasem to nagrałem , może ktoś zerknie i zanim ja albo ASO się za to zabierze to jeszcze coś podpowie. Chrupanie słychać bardzo dobrze przy ruszaniu z jedynki. Thank you from the mountain! Link to comment Share on other sites More sharing options...
anakinsky Posted October 14, 2011 Share Posted October 14, 2011 ymczasem to nagrałem , może ktoś zerknie i zanim ja albo ASO się za to zabierze to jeszcze coś podpowie. wyślij do ASO Link to comment Share on other sites More sharing options...
HiszpanskaInkwizycja Posted October 17, 2011 Author Share Posted October 17, 2011 ymczasem to nagrałem , może ktoś zerknie i zanim ja albo ASO się za to zabierze to jeszcze coś podpowie. wyślij do ASO Tiaaa, w ASO byłem w PT. Ten pierścień/koszyczek jest cały. Majster coś tam przesmarował. Niestety nic nie pomogło. Dodatkowo jak jeździłem w niedzielę po wertepach to do stukania dochodzi jakby skrzypienie, ewidentnie z tego samego źródła... :-( Poduszka pod skrzynią? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now