Rafal1984 Opublikowano 1 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2011 Witam, Pacjent to OBK 2,5 N\A Automat 2005r. (USA) proszę o poradę i sugestie. . . Ostatnio jechałem po autostradzie, przy prędkości około 160 km\h pojawił się z przodu auta dzwięk taki jak przy najeżdżaniu na linie na asfalcie. Ja obstawiam dwie opcje, pierwsza to taka, że odzywa mi się łożysko koła a druga opcja to drgania osłony silnika pod pojazdem bo sprawdzałem i kilka zatrzasków jest urwanych po ostatniej zimie. Co Wy na to? Może ktoś miał już taki problem. Dziwi mnie tylko prędkość, że akurat przy 160 się to pojawia. . . . Pozdrawiam Rafał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
okeyten Opublikowano 1 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2011 hmmm, to trzeba zacząć chyba od tej osłony , co by ją wyelimnować... łożysko może być jak najbardziej, znany temat w OBK z tych lat...tylko, że powinno chuczenia raczej narastać wraz ze wzrostem prędkości...chyba że temat jest rozwojowy i będzie coraz głośniej przy niższych prędkościach...rozumiem, że żadnego bicia na kierownicy, nie ma ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal1984 Opublikowano 1 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2011 bicie jest ale od krzywych tarcz też znany temat w OBK. . . . huczenie jest delikatne w okolicy 80 km\h i to jest wlasnie lozysko (tylne lewe) chodzi o to, ze nasila sie strasznie przy predkosci 160 praktycznie dwa razy glosniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość IRAZU Opublikowano 1 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2011 bicie jest ale od krzywych tarcz też znany temat w OBK. . . . huczenie jest delikatne w okolicy 80 km\h i to jest wlasnie lozysko (tylne lewe) chodzi o to, ze nasila sie strasznie przy predkosci 160 praktycznie dwa razy glosniej. Pooglądaj dobrze opony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 4 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2011 łożysko w którymś z kół, wcale nie musi być to które słyszysz, bo hałasy się chętnie przenoszą po karoserii, czasem z powodu niewyważenia kół wpada w rezonans coś pod autem (np.osłona termiczna wydechu), wredne i trudne jest też łożysko podporowe wału napędowego, wczesna faza jego śmierci jest trudna do zlokalizowania itedeitepe w takich przypadkach polecam ,,jazdę" na podnośniku z wiszącymi 4 kołami i doświadczonym mechanikiem po autem....co prawda odciążone koła mniej hałasują, ale czasem da się wyłapać, co wyje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal1984 Opublikowano 5 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Września 2011 Wiem tez mnie te oslony draznia, juz robilem kilka razy ale zawsze cos, co jakis czas zaczyna brzdekolic albo wpada wrezonans. Zastanawialem czy nie odkrecic tych oslon od katalizatorow bo one najwiecej i najczesciej halasuja. Pozdr, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 5 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2011 nie ma skutecznej metody zamocowania tych blach, jak już zaczną odpadać, to amen....konstruktor po coś je zamontował, ale wymiana na ogół jest droga, bo z całym wydechem, ja w kilku przypadkach je usunąłem, hałas jak ręką odjął, i do tej pory nic się od wydechu nie odpaliło ani nie stwierdzono nadmiernego wzrostu temperatury w kabinie szofera..... ale to jest modyfikacja na własne ryzyko żeby mi ktoś potem nie pluł, że poradziłem.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kmab Opublikowano 6 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2011 bicie jest ale od krzywych tarcz też znany temat w OBK. . . . huczenie jest delikatne w okolicy 80 km\h i to jest wlasnie lozysko (tylne lewe) chodzi o to, ze nasila sie strasznie przy predkosci 160 praktycznie dwa razy glosniej. Łożyska możesz sprawdzić łatwo. Przejedź się po równej drodze właśnei z prędkością 80km/h i daj kierownicą lekko w lewo i w prawo (drobny slalom na drodze). Jeśli dźwięk Ci się nasili podczas skrętu w którąś stronę, albo znacznie ściszy podczas skrętu w drugą to znaczy że łożysko. Oczywiście najlepiej podjechać do ASO na test, wtedy pewna diagnoza. Inna opcja to wyząbkowane opony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 7 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2011 akurat przy 160 się to pojawia jeśli tylko przy dużej prędkości to raczej coś 'aerodynamicznego" -osłona,blacha-obacz pod wozem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się