Jump to content

Buczenie, huczenie OBK


Rafal1984
 Share

Recommended Posts

Witam,

 

Pacjent to OBK 2,5 N\A Automat 2005r. (USA)

 

proszę o poradę i sugestie. . .

 

Ostatnio jechałem po autostradzie, przy prędkości około 160 km\h pojawił się z przodu auta dzwięk

taki jak przy najeżdżaniu na linie na asfalcie.

 

Ja obstawiam dwie opcje, pierwsza to taka, że odzywa mi się łożysko koła

a druga opcja to drgania osłony silnika pod pojazdem bo sprawdzałem i kilka zatrzasków jest urwanych po ostatniej zimie.

 

Co Wy na to? Może ktoś miał już taki problem. Dziwi mnie tylko prędkość, że akurat przy 160 się to pojawia. . . .

 

Pozdrawiam

Rafał

Link to comment
Share on other sites

hmmm, to trzeba zacząć chyba od tej osłony :) , co by ją wyelimnować...

łożysko może być jak najbardziej, znany temat w OBK z tych lat...tylko, że powinno chuczenia raczej narastać wraz ze wzrostem prędkości...chyba że temat jest rozwojowy i będzie coraz głośniej przy niższych prędkościach...rozumiem, że żadnego bicia na kierownicy, nie ma ?

Link to comment
Share on other sites

bicie jest ale od krzywych tarcz też znany temat w OBK. . . .

 

huczenie jest delikatne w okolicy 80 km\h i to jest wlasnie lozysko (tylne lewe) chodzi o to,

ze nasila sie strasznie przy predkosci 160 praktycznie dwa razy glosniej.

Link to comment
Share on other sites

bicie jest ale od krzywych tarcz też znany temat w OBK. . . .

 

huczenie jest delikatne w okolicy 80 km\h i to jest wlasnie lozysko (tylne lewe) chodzi o to,

ze nasila sie strasznie przy predkosci 160 praktycznie dwa razy glosniej.

Pooglądaj dobrze opony

Link to comment
Share on other sites

łożysko w którymś z kół, wcale nie musi być to które słyszysz, bo hałasy się chętnie przenoszą po karoserii, czasem z powodu niewyważenia kół wpada w rezonans coś pod autem (np.osłona termiczna wydechu), wredne i trudne jest też łożysko podporowe wału napędowego, wczesna faza jego śmierci jest trudna do zlokalizowania itedeitepe

 

w takich przypadkach polecam ,,jazdę" na podnośniku z wiszącymi 4 kołami i doświadczonym mechanikiem po autem....co prawda odciążone koła mniej hałasują, ale czasem da się wyłapać, co wyje

Link to comment
Share on other sites

Wiem tez mnie te oslony draznia, juz robilem kilka razy ale zawsze cos, co jakis czas zaczyna brzdekolic albo wpada wrezonans.

Zastanawialem czy nie odkrecic tych oslon od katalizatorow bo one najwiecej i najczesciej halasuja.

 

 

Pozdr,

Link to comment
Share on other sites

nie ma skutecznej metody zamocowania tych blach, jak już zaczną odpadać, to amen....konstruktor po coś je zamontował, ale wymiana na ogół jest droga, bo z całym wydechem, ja w kilku przypadkach je usunąłem, hałas jak ręką odjął, i do tej pory nic się od wydechu nie odpaliło ani nie stwierdzono nadmiernego wzrostu temperatury w kabinie szofera..... :D ale to jest modyfikacja na własne ryzyko :D żeby mi ktoś potem nie pluł, że poradziłem....

Link to comment
Share on other sites

bicie jest ale od krzywych tarcz też znany temat w OBK. . . .

 

huczenie jest delikatne w okolicy 80 km\h i to jest wlasnie lozysko (tylne lewe) chodzi o to,

ze nasila sie strasznie przy predkosci 160 praktycznie dwa razy glosniej.

 

Łożyska możesz sprawdzić łatwo. Przejedź się po równej drodze właśnei z prędkością 80km/h i daj kierownicą lekko w lewo i w prawo (drobny slalom na drodze). Jeśli dźwięk Ci się nasili podczas skrętu w którąś stronę, albo znacznie ściszy podczas skrętu w drugą to znaczy że łożysko. Oczywiście najlepiej podjechać do ASO na test, wtedy pewna diagnoza.

Inna opcja to wyząbkowane opony.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...