Skocz do zawartości

Problem z odpalaniem oraz check engine


Piaskos

Rekomendowane odpowiedzi

Zanim dojdę do ładu z moim forkiem to chyba osiwieję :]

 

Dwa problemy mam, może coś wspólnie wymyslimy:

 

1. Coraz częściej odpala za drugim razem.

Pierwszy niby załapie ale auto nie wchodzi na obroty i od razu gaśnie. Z drugim razem wystarczy cyknąć tylko rozrusznikiem i pięknie pali. Dość długo trzeba kręcić rozruchem za pierwszym razem (subiektywna ocena w porównaniu do innych marek, może subaru tak ma). Sytuacja ta była sporadyczna, powiedzmy 1/10 a teraz już prawie co każde odpalanie.

 

2. Zapala mi sie check engine przy dużych prędkościach (>150 km/h). Tylko na chwilę(kilkanaście sekund) i sporadycznie (na trasie 1000km zdarzyło się to ok 5 razy).

Po wymiganiu błędu i później na kompie wyszedł kod 32 czyli sonda lambda.

Przy diagnostyce i testach sonda po rozgrzaniu pracuje cały czas w zakresie 0-0,6V.

 

Nie wspomnę już o ilości spalanego paliwa przez moje auto.

Na trasie przy spokojnen jezdzie 15l gazu a w mieście 20l i więcej czasem

 

Pisze o tym wszystkim bo nie wiem czy to może nie powiązane sprawy.

 

Poratujcie i pozwólcie mi się ze spokojem dalej cieszyć jedyną słuszną marką :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gazu

 

sam sobie odpowiedziałeś

 

tu tkwią Twoje problemy

 

LPG ma tak, że jak instalacja jest niespecjalnie wyregulowana, to kontrolka check engine zapala się i gaśnie, i ma to związek na ogół z sondą lambda, która jak widać głupieje od gazu

 

utrudniony rozruch może być np. winą padającej pompy paliwa

 

zużycie gazu 15L jest moim zdaniem górna granicą przy delikatnej jeździe, 12,5-14 byłoby lepiej....a przy katowaniu 20L jest całkiem normalne,

 

zacząłbym diagnostykę od wizyty u gaziarza, wymianie świec, sprawdzeniu ciśnienia paliwa itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mogę się mylić ale czy sonda nie powinna oscylować 0-0,8V w manualu do GL/ GT przynajmniej tak jest.

 

Też miałem problem z porannym rozruchem, tzn trzeba było wyjątkowo długo kręcić, a potem czasami zostawał na 2000rpm, czyszczenie zaworka biegu jałowego wyeliminowało oba problemy, (tylko uwaga koniecznie trzeba zaznaczyc jak była ustawiona fabrycznie ta plastikowa czapka z cewkami - jeśli będziesz robić samemu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...