Jump to content

wymiana gumy na przegubie przód


ipsx82
 Share

który kolor karoserii jest najmniej pożądanym przec Ciebie?  

123 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

witam

 

jak w temacie po wczorajszym przegladzie okazało się że mam peknietą osłone gumową przegubu w prawym przednim kole, w lewym też by się przydało wymienic bo zaczyna parcieć.

i teraz mam takie pytania:

co muszę odkręcić w zawieszeniu przegub wyszedł z koła ?

czytałen na forum VW ze w pasatach wystarczy tylko poluzować drązek reakcyjny i wachacz poluzować przy nadwoziu i odkreca sróbe przy piascie i po skreceniu kola poł os sama wypadnie czy tak samo bedzie w subaru ?

 

i nie kierujcie mnie do ASO bo juz dowiadywałem się że za wymiane mażety zażyczyli sobie okolo 175 zł + ta osłona okolo 50 zł gdzie osłone mogę kupić w inter carsie za 18 zł a dwóch lewych rąk nie mam bo często w autach wymieniam kompresory od klimatyzacji, zatem narzędzia są chęci sa i jako takie pojecie jest :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

jezeli chcesz aby oslona wytrzymala dluzej niz miesiac to kup OEM .

 

Sciagasz kolo odwezpieczasz nakretke piasty i odkrecasz ja , nastepnie odkrecasz sworzen wahacza i oddzielasz go od kolumny .

Wybijasz klin przy skrzyni, wyciagasz przegub ze zwrotnicy i wyjmujesz polos .

 

Na zewnatrz zawsze wygodniej ...

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Czasami może wystarczyć tylko odbezpieczenie i odkręcenie nakrętki półosi 32 mm, wybicie klina i wysunięcie półosi od strony skrzyni. Jak zabraknie kilku milimetrów luzu to niestety trzeba odkręcić dwie śruby mocujące kolumnę zawieszenia (geometria!) i odchylić zwrotnicę.

Zatem albo "od dołu" jak napisał Mark L.A. albo "z góry".

Oby śruba przy przegubie kulowym się nie ukręciła. :P

 

Co jak co, ale nie ma jak genuine parts 8)

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

od skrzyni nie zamierzam nic wyjmować bo tam gumy dobre , nie chce ich rozpinac.

a ten sworzeń to musi być odkręcany ? z tego co wiem rzadko udaje się go odkręcić bez ucinania sruby :mrgreen:

 

Dzieki za info

Link to comment
Share on other sites

SubAdr dobrze prawi - ostatnio tą metodą wymieniłem półoś w godzinkę bez zbędnego pośpiechu. Trzeba tylko zaznaczyć sobie położenie camber-boltów i zamontować je w tej samej pozycji. Ewentualnie można zdemontować tylko górną śrubę a dolną poluzować i zrobić negatyw 10 stopni :twisted: i półoś spokojnie wyjdzie.

Link to comment
Share on other sites

Witam

 

jestem już po wymianie tej mażety :)

 

największym problemem było wybicie klina przy skrzyni biegów - sonda idealnie zasłaniała tego klina :mrgreen: trzeba długim prętem (około 25 cm) o średnicy 5 mm i pod delikatnym kontem pomiędzy kolektorem wydechowym a ramą da się tego klina wybić.

co do odkręcania podzespołów zawieszenia to tylko 3 elementy wystarczyło odkręcić takie śruba kulowa od wahacza zabezpieczona zawleczką , śruba kulowa od sworznia do ustalania zbieżności zabezpieczona zawleczką i śruba od łącznika stabilizatora z wahaczem .

Odkręcenie tych 3 śrub pozwoliło na odchylenie piasty z amortyzatorem i wyjęcie bez problemu przegubu.

na szczęście wszystkie nakrętki bez problemu się odkręciły :P

 

tylko potrzebuje informację jakim momentem dokręcić nakrętkę na piaście, ktoś wie ?

bo znajomy podpowiedział że na chama do oporu a później poluzować o 5 stopni ale jakoś nie jestem do tego sposobu przekonany :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

tylko potrzebuje informację jakim momentem dokręcić nakrętkę na piaście, ktoś wie ?

bo znajomy podpowiedział że na chama do oporu a później poluzować o 5 stopni ale jakoś nie jestem do tego sposobu przekonany :mrgreen:

Świetnie :D , zgodnie z literaturą: moment dokręcenia tej nakrętki (driveaxle nut) powinien mieścić się w przedziale od 167 do 204 Nm.

:P

Link to comment
Share on other sites

dzięki za info , ale teraz mam dylemat wielki bo autkiem musiałem jeździć i nie wiedząc z jaka siłą dokładnie mam dokręcić tą nakrętkę buszowałem po różnych forach samochodowych i w google gdzie zebrawszy dane które mówiły że od 200 do 400 Nm ja wyliczając średnią dokręciłem z siła około 300 Nm :P i czy ten moment nie zaszkodzi łożyskowi ?? z tego co wiem to z przodu są zwykłe kulkowe i one nie są aż tak wrażliwe jak w tylnych kołach stożkowe.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...