Skocz do zawartości

wymiana gumy na przegubie przód


Henryk82

który kolor karoserii jest najmniej pożądanym przec Ciebie?  

123 użytkowników zagłosowało

Nie masz uprawnień do głosowania w tej ankiecie lub wyświetlania jej wyników. Aby zagłosować w tej ankiecie, prosimy się zalogować lub zarejestrować.

Rekomendowane odpowiedzi

witam

 

jak w temacie po wczorajszym przegladzie okazało się że mam peknietą osłone gumową przegubu w prawym przednim kole, w lewym też by się przydało wymienic bo zaczyna parcieć.

i teraz mam takie pytania:

co muszę odkręcić w zawieszeniu przegub wyszedł z koła ?

czytałen na forum VW ze w pasatach wystarczy tylko poluzować drązek reakcyjny i wachacz poluzować przy nadwoziu i odkreca sróbe przy piascie i po skreceniu kola poł os sama wypadnie czy tak samo bedzie w subaru ?

 

i nie kierujcie mnie do ASO bo juz dowiadywałem się że za wymiane mażety zażyczyli sobie okolo 175 zł + ta osłona okolo 50 zł gdzie osłone mogę kupić w inter carsie za 18 zł a dwóch lewych rąk nie mam bo często w autach wymieniam kompresory od klimatyzacji, zatem narzędzia są chęci sa i jako takie pojecie jest :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli chcesz aby oslona wytrzymala dluzej niz miesiac to kup OEM .

 

Sciagasz kolo odwezpieczasz nakretke piasty i odkrecasz ja , nastepnie odkrecasz sworzen wahacza i oddzielasz go od kolumny .

Wybijasz klin przy skrzyni, wyciagasz przegub ze zwrotnicy i wyjmujesz polos .

 

Na zewnatrz zawsze wygodniej ...

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasami może wystarczyć tylko odbezpieczenie i odkręcenie nakrętki półosi 32 mm, wybicie klina i wysunięcie półosi od strony skrzyni. Jak zabraknie kilku milimetrów luzu to niestety trzeba odkręcić dwie śruby mocujące kolumnę zawieszenia (geometria!) i odchylić zwrotnicę.

Zatem albo "od dołu" jak napisał Mark L.A. albo "z góry".

Oby śruba przy przegubie kulowym się nie ukręciła. :P

 

Co jak co, ale nie ma jak genuine parts 8)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od skrzyni nie zamierzam nic wyjmować bo tam gumy dobre , nie chce ich rozpinac.

a ten sworzeń to musi być odkręcany ? z tego co wiem rzadko udaje się go odkręcić bez ucinania sruby :mrgreen:

 

Dzieki za info

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SubAdr dobrze prawi - ostatnio tą metodą wymieniłem półoś w godzinkę bez zbędnego pośpiechu. Trzeba tylko zaznaczyć sobie położenie camber-boltów i zamontować je w tej samej pozycji. Ewentualnie można zdemontować tylko górną śrubę a dolną poluzować i zrobić negatyw 10 stopni :twisted: i półoś spokojnie wyjdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

jestem już po wymianie tej mażety :)

 

największym problemem było wybicie klina przy skrzyni biegów - sonda idealnie zasłaniała tego klina :mrgreen: trzeba długim prętem (około 25 cm) o średnicy 5 mm i pod delikatnym kontem pomiędzy kolektorem wydechowym a ramą da się tego klina wybić.

co do odkręcania podzespołów zawieszenia to tylko 3 elementy wystarczyło odkręcić takie śruba kulowa od wahacza zabezpieczona zawleczką , śruba kulowa od sworznia do ustalania zbieżności zabezpieczona zawleczką i śruba od łącznika stabilizatora z wahaczem .

Odkręcenie tych 3 śrub pozwoliło na odchylenie piasty z amortyzatorem i wyjęcie bez problemu przegubu.

na szczęście wszystkie nakrętki bez problemu się odkręciły :P

 

tylko potrzebuje informację jakim momentem dokręcić nakrętkę na piaście, ktoś wie ?

bo znajomy podpowiedział że na chama do oporu a później poluzować o 5 stopni ale jakoś nie jestem do tego sposobu przekonany :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko potrzebuje informację jakim momentem dokręcić nakrętkę na piaście, ktoś wie ?

bo znajomy podpowiedział że na chama do oporu a później poluzować o 5 stopni ale jakoś nie jestem do tego sposobu przekonany :mrgreen:

Świetnie :D , zgodnie z literaturą: moment dokręcenia tej nakrętki (driveaxle nut) powinien mieścić się w przedziale od 167 do 204 Nm.

:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za info , ale teraz mam dylemat wielki bo autkiem musiałem jeździć i nie wiedząc z jaka siłą dokładnie mam dokręcić tą nakrętkę buszowałem po różnych forach samochodowych i w google gdzie zebrawszy dane które mówiły że od 200 do 400 Nm ja wyliczając średnią dokręciłem z siła około 300 Nm :P i czy ten moment nie zaszkodzi łożyskowi ?? z tego co wiem to z przodu są zwykłe kulkowe i one nie są aż tak wrażliwe jak w tylnych kołach stożkowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...