Skocz do zawartości

Colin McRae Rally 3.0


Tomasz_555

Avatar dla Azraela jest...  

6 użytkowników zagłosowało

Nie masz uprawnień do głosowania w tej ankiecie lub wyświetlania jej wyników. Aby zagłosować w tej ankiecie, prosimy się zalogować lub zarejestrować.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich zainteresowanych artykułem o grze Colin McRae Rally 3.0 i zawartej w niej Subarce.

Przyczyną mojej dłuższej nieobecności było urlopowanie, granie w Colina i przygotowanie tego postu.

 

Przedstawie teraz szczegóły gry, moje spostrzeżenia i opinie:

 

Zacznę od tego że w grze mamy możliwość poprowadzenia trzech samochodów Subaru.

Są to: Impreza WRX (44s), Impreza WRX STi(czarna), Impreza WRC STi (22b) "99.

W pierwszym przypadku jest to Impreza z 2001 roku i przypomina tą ze światowych rajdów jednak za drugim razem zauważyłem,

że są na niej napisy takie jak SUBARU Rally Team USA, czy po prostu flaga USA. Tak wiem że na wszystko trzeba mieć licencje i pozwolenia ale czemu akurat Stany Zjednoczone?? :( Gdyby Codemastersi wstawili tam Subaru Polish Rally Team to by było ciekawie. Druga Impreza to uliczny STi w kolorze czarnym. Trzeci samochód to Impreza WRC z 99 roku w kolorze niebieskim WR. Mnie najbardziej przypadły do gustu ta czarna i 22b a są one dostępne dzięki kodom lub poprzez wygrane w mistrzostwach. W tym poście zajme się głownie Subaru ale w grze oczywiście jest dużo więcej samochodów.

Model zniszczeń został zmieniony dosyć mocno oczywiście na lepsze. Oto lista rzeczy do urwanie lub uszkodzenia:

- zderzak przedni( można go dodatkowo pogiąć i połamać)

- zderzak tylny

- tylna tablica rejestracyjna

- przednia tablica rejestracyjna(o ile jest)

- antenka na dachu

- lusterka( można je pokrzywić)

- każdą z szyb można rozbić( mniejsze uderzenia powodują pękanie)

- po wybiciu przedniej przestają pracować wycieraczki

- odlatują klosze przednich lamp

- rozlatują się tylne światła( nowość: można rozbić je tylko częściowo przez co nadal będą świecić. Ten element obejmuje nie wszystkie samochody. W Imprezie jest możliwy.)

- przednie błotniki

- rura wydechowa

- maska przednia( początkowo uszkadza się mechanizm zamka przez co klapa podskakuje a na np.: hopkach otwiera się i zasłania widok kierowcy - czasami nie chce odpaść i trzeba gwałtownie zachamować aby się zamknęła)

- przednie drzwi (podczas jazdy sie otwierają a przy zatrzymaniu się czasami je zamyka kierowca lub pilot.)

- tylna pokrywa bagażnika( o ile wiem we wszystkich samochodach - także Subarce)

- pogięty dach( niestety nie da się zrobić kabrioleta)

- można poprzebijać opony

- można rozerwać opony (jedziemy na feldze)

- można urwać felgi ( udało mi się urwać obie przednie i mogłem wtedy jechać tylko do przodu albo do tyłu. W samochodach z napędem na jedną oś jazda jest bardzo trudna i powolna)

- zniszczenia wewnętrzne( uszkodzenia skrzyni biegów, silnika, hamulców, sprężarki, dyferencjałów, zawieszenia, wydechu, osi, )

Zaznaczam że przy 2/3 tych uszkodzeń jazda jest niezbyt miła: biegi 1 i czasami 2, prędkość około 10 kmh, zciąganie auta na prawo lub lewo, i straszny ryk silnika - w mistrzostwach raz miałem przypadek że urwałem dwa koła i pół odcinka musiałem przejechać w ten sposób, straciłem 8 minut ale ukończyłem rajd na 12 miejscu.

Najwęcej emocji dostarcza moim zdaniem maska. Czasami gdy próbowałem wykręcić jakiś pożądny czas przywaliłem w coś nie umiejętnie i uszkodziłem klape. Potem wystarczyło małe wzniesienie i klape miałem przed oczami. Przez kilkanaście metrów polegalem na dokładności opisu i wyczuciu. Można też patrzeć w szpary ale nie wiele to daje. (przypomina mi się Markko Martin gdzy przez chyba 12 kilometrów jechał słuchając opisu.) Wszystkie urwane części można znaleźć na trasie chyba że poleciały gdzieś w przepaść albo do wody.

Największą wadą gry(jakich jest moim zdaniem mało) jest to że w mistrzostwach można jechać tylko Focusem. Moim zdaniem Subaru prowadzi się lepiej od Focusa i wolałbym jechać Subarką w mistrzostwach. Subaru prowadzi się bardzo dobrze chociaż zdarzało mi się żę tył wyprzedzał przód a na szutrze prowadzi to często do obrucenia samochodu o 360 stopni. Niestety w trybie Stages nie można modyfikować samochodu i tym samym nie można wyeliminować niektórych zachowań samochodu. W finlandii miałem problem z Subarą bo często haczyła mi tyłem o drzewa. Kończyło się to nie ciekawie bo zazwyczaj rypnąłem ze dwa drzewa, obróciłem się o 180 stopni, uszkodziłem samochód i długo powracałem na trasę. Na asfalcie jest lepiej ale też rzuca tyłem w ciasnych zakrętach pod górkę. Przyspieszenie jest świetne i podczas ruszania na starcie można trochę kręcić kierownicą. ( w Focusie kręcenie kierownicą powodowało poślizg auta i strate sekund.

Na hopkach auto spisuje się doskonale ale np.: na trzech hopkach pod rząd w Australii lądując naruszał się błotnik i potem odpadał. Jak odpadał błotnik to uszkadzała się felga a to już poważne uszkodzenie. Na śniegu i lodzie to wszystkie samochody się ciężko prowadzą. W lesie i przy padającym śniegu i kamerze od środka mamy przed sobą zamazany widok na 5-6 metrów. Mało tego - droga jest na tyle wąska że haczy się o każdą zaspe. Oczywiście takie czynniki podnoszą realizm z czego bardzo się cieszę. Podczas grania w mistrzostwach zauważyłem że zazwyczaj najlepsze czasy i wyniki wykręca Subaru. Widać twórcy dostrzegli niezawodność marki Subaru.

Według gry Impreza przyspiesza do setki w 3sekundy i 46setnych. Troche nierealne ale to tylko gra. Testy jak i screeny ktore zamieszcze poniżej były robione na torze w Japonii. Przy starcie była prosta na której można było poszaleć. Kierowcy jak i wnętrze samochodu są zrobione bardzo dobrze choć jest mało szczegółów. Narazie tyle - poniżej zamieszczam screeny ich krótkie opisy. Proszę o wypowiedzi i spostrzeżenia oraz poprawki moich błędów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pragne zauwazyc, ze czarna "seria" to w grze nic innego niz WRC przefarbowany. :roll: Tyle przynajmniej wywnioskowalem ze screenow. Spojrzcie na tylni spojler - w serii nie wystaje tak bardzo poza klape, w modelu WRC 02 owszem.

 

Narazie gralem tylko w demko i jedno, co mnie zaskoczylo, to fakt, ze jakos kiepsko sie gra kierownica. Zawsze we wszystre gry wolalem cykac kiera, a tu w Colinie3 mi sie lepiej klawiatuka jezdzi :shock: . Moze to polega na demku...

 

 

Pozdrawiam,

TJ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do jazdy kierownicą to mam odmienne zdanie. Uważam żę jazda kierą jest o wiele prostsza i przyjemniejsza. (szczególnie z manualną skrzynią). Jadąc kierownicą mam większe czucie samochodu i lepiej nad nim panuje. Prawdopodobnie demko jest troche wadliwe i czegoś w nim brakuje. Co do czarnego STi to masz racje. Tekstura jest tylko w innym kolorze i jest gorszej jakości(nie błyszczy się lakier, nie odbija się w niej otoczenie) Cieszy fakt że taka jest. Kierowcy w środku są ubrani na czarno a wnętrze jest bardziej uliczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę Tommi, że poświęciłeś naprawdę mnóstwo czasu, żeby móc wlasnoręcznie rozwalić wszystko, co tylko się da w rajdówkach zniszczyć :wink: :D

Też uważam, że realizm gry, jeśli chodzi o uszkodzenia - super :!: Do tego poprawiona grafika i... według mnie na tym koniec słodzenia jeśli chodzi o Colina III :evil:

Nie podoba mi się brak możliwości ustawienia samochodu przed mistrzostwami, do tego trzeba męczyć się Focusem, żeby otworzyło się ukochane Subaru. Najwększą porażką, która definitywnie zaważyła na tym, że wróciłem do Colina II jest możliwość :!: latania :!: po OSie jakimś MIGiem :!: Szkoda gadać, najlepsza gra rajdowa, a tu takie niespodzianki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kłowa skrzynia biegów... marzenie każdego kierowcy rajdowego. Zamiast synchronizatorów są kłowe "wypusty", dzięki którym można znacznie łatwiej sprzęgnąć koło zębate z wałkiem. Znacznie ułatwia manewrowanie lewarkiem w bojowych warunkach, chodzą słuchy, że biegi wchodzą bez sprzęgła :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejna porcja wiedzy na temat gry:

Odpowiadając na powyższe: drzewa wciąż są takie sobie ale teraz bardziej realistycznie zasłaniają widok kierowcy(czasami jest to uciążliwe).

Niektóre z nich teoretycznie powinny sie łamać a tego nie robią. Inne zaś powinny stawiać opór a są przenikalne. Ogólnie - jest lepiej(ale nie super)

 

Światła mijania i stopu:

W tej częsci gry został zmieniony system świecenia się śwateł w samochodzie. Od teraz w niektórych modelach samochodów wystepuje podział na mijania i światła stopu. Jest tak np.: w Subarze. Oczywiście wszystko jest wzorowane na oryginałach w skali 1:1. W niektórych autach jest też 3 światło stopu. Jeżeli chodzi o rozbicie to można je rozbijać partiami lub też jednorazowo całe. Wszystko zależy od tego jak mocno przyrżniemy i pod jakim kątem zaatakujemy przeszkodę. Można rozbić klosz tylko częściowo dzięki czemu może działać:

1. tylko światło pozycyjne

2. tylko wsteczne

3. tylko światło stopu.

Ponizej screeny wykonane na Subarce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz Cie widze, jakbys caly czas jezdzil po OSie i drzewa lamal :lol::lol::lol::lol: :wink: :wink:

 

Ale tak na serio to masz racje, wkurzajace jest to, ze nawet takie male drzewka o srednicy 5cm sie nie lamia i samochod sie od nich odbija :x :x :x

 

 

Pozdrawiam,

TJ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapraszam na forum o Colinie.

Poniżej link do postu w którym jest trochę o Colinie 4:

Najważniejsze że prace juz są na ukończeniu ale na wersje PC jeszcze se poczekamy

 

http://forum.cmrr3.sdn.pl/viewtopic.php ... c&start=15

 

 

Zapraszam też na oficjalną strone Codemasters - jest tam filmik, pare screenów i newsów.

 

www.codemasters.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam chciałbym, aby w CMRR IV wzięli wszystkie możliwe opcje gry i prowadzenie z CMRR II, a dodatkowo aby w końcu zrobili motyw z łamaniem drzew po uderzeniu wurcem :)

 

Będzie lepsze. Model jazdy w CMR III zakłada pewne ułatwienie, jakim jest przesuwanie się osi obrotu samochodu wyłącznie wzdłuż osi symetrii wzdłużnej auta. Daje to ten znany i nie lubiany efekt skręcania "tyłem" - można to łatwo odczuć, ze w CMR III kiedy skręca się na pełnym ogniu, auto obraca się wokół osi przeprowadzonej w pionie przez bagażnik, a kiedy na dohamowaniu - to przez maskę.

W CMR IV zlikwidowano to wątpliwe ułatwienie - teraz auto będzie skręcać tak jak prawdziwy samochód, łącznie z subtelnymi różnicami w sposobie skręcania powodowanymi zróżnicowaniem nawierzchni pod kołami (również w trzecim wymiarze - pod górkę będzie trudniej skręcić niż z górki, ale również odczujemy kamień pod lewym lub prawym kołem). Na replayach będzie to bliższe CMR2, natomiast w feelingu ma być jak prawdziwe auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...