Jump to content

FMIC


HULK
 Share

Recommended Posts

Witam.

Wydumałem sobie żeby przenieść rurki idące z IC do przepustnicy i puścić je po autem, powinno to troszkę zmniejszyć pojemność układu i ochronić od nagrzewania ciepłem

z silnika.

Co sadzicie ? jest sens ?

Link to comment
Share on other sites

Jeśli to obniży temperaturę powietrza dolotowego to na pewno ma sens,a poza tym wydaje mi się że powinieneś mięć osłonę pod silnikiem (nie wiem czy masz) żeby uchronić układ od uszkodzeń,na marginesie jakoś nie potrafię sobie wyobrazić którędy byś to puścił żeby było krócej,pozdro.

Link to comment
Share on other sites

Marek - jesli moge cos powiedziec - zostaw tak jak jest, bo nie bardzo widze, jesli wyobrazam to sobie poprawnie, jak mialoby to skrocic radykalnie jakos dlugosc rur.

Zeby skrocic dlugosc rur realnie, musialbys sporo mocniej pokombinowac - odwrocony kolektor dolotowy, najlepiej tez przekrecone turbo i troche inaczej ulozone rury do turbo i od turbo tez.

A najlepiej jeszcze przedni intercooler zintegrowany z chlodnica, z lateral performance, o ile mnie pamiec nie myli - z wyjsciami u gory, a nie u dolu.

 

Tylko jest jeden problem - koszta tej operacji :)

Link to comment
Share on other sites

długość to zmniejszy minimalnie bardziej mi chodzi o temp. po chwili wygłupów przy niższych prędkościach te rury sa naprawdę gorące !!! Nie mam na myśli całego orurowania tylko odcinka pomiędzy IC a przepustnica.

Poprowadzić można bez problemu większego już obczajalem :)

 

Pozdrawiam Panowie.

Link to comment
Share on other sites

Chyba AMI, nie do końca zrozumiałeś o co Markowi chodzi,on chce tylko puścić dołem tę rurę pomiędzy IC a przepustnicą, On ma chyba IC z przodu? chociaż po tym co napisałeś to trochę zgłupiałem bo kurnik na masce też ma,pozdro.

 

-- 3 kwi 2011, o 21:37 --

 

Moim zdaniem rura biegnąca pod silnikiem powinna być wykonana w jednym elemencie bez łączeń,oprócz oczywiście przyłączenia do IC,pozdro.

Link to comment
Share on other sites

Marek pisal i o temperaturze, i o pojemnosci w pierwszym poscie, wiec sadze, ze zrozumialem dobrze.

 

I tak-ma fmic. Czy cos bedzie lepiej z temperatura-nie wiem. Co do pojemnosci sie wypowiedzialem.

 

Na poczatek moze pomysl o izolacji termicznej? Pod maska pewnie i tak bedzie zawsze w miare goraco, wiec nie wiem, czy nie beda sie jednak nagrzewac i tak.

Link to comment
Share on other sites

po chwili wygłupów przy niższych prędkościach te rury sa naprawdę gorące !!!

 

Moze jezdz szybciej :)

 

Ja rozumiem, o ktorej rurze piszesz. Chcesz to kombinuj, moze pomoze.

A moze termoizolacja?

Link to comment
Share on other sites

Można przecież owinac bandazem termoizolacyjnym, zawsze coś tam ograniczy nagrzewanie. Ja tak mam w Carlosie, i rura biegnąca nad kolektorem wydechowym wyraźnie straciła na temperaturze.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...