vectropagus Opublikowano 9 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2011 Witam Jestem nowym użytkownikiem forum, który nosi się z zamiarem zakupu imprezy. Od jakiegoś czasu przeglądam forum, różne strony internetowe i nie mogę zebrać w całość informacji odnośnie poszczególnych zmian i wersji silnikowych tego auta. Użytkowników forum proszę o pomoc w uszeregowaniu mojej wiedzy. Skupiam się na informacjach dotyczących wersji z silnikami turbo Początek zabawy to 95 r. czyli silnik EJ20 o mocy 208 KM poza Japonią a w Japonii od 241 do 282 KM. Później znajduję nieścisłość, że od 94r. pojawiły się wersje WRX STi i JDM, także Type-R, Type-RA oraz wersje specjalne przy okazji świętowania kolejnych tytułów. A co z wersjami V3-V5 No i tu pojawia się problem. Wiem, że po 97r. pojawił się lift auta moc GT-ków została podniesiona z 211 na 218 koni mechanicznych-zmianie uległo rozmieszczenie cewek (nowsze cewki na górze z kablami zapłonowymi a starsze wersje miały cewki przy świecach) Generalnie informacje są bardzo porozrzucane i dość ograniczone nawet korzystając z zagranicznych źródeł. Nie wiem też jak zmieniał się sam napęd pomiędzy GT a obecnymi nawet WRX, wiem,że wszyscy chwalą skrzynie 6MT najlepiej z DCCD bo są poniekąd pancerne w odróżnieniu od tych montowanych w GT-co się w takim razie sypało poza skrzynią wersjach WRX, czym różnią się napędy w STI w stosunku do GT/WRX?? Szanowni koledzy udzielcie konkretnych informacji bo fajnie by było zebrać to w jednym miejscu dla przyszłych podobnych do mnie użytkowników i poszukiwaczy wiedzy zanim zanabędą autko i będą się nim cieszyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucza Opublikowano 9 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2011 (nowsze cewki na górze z kablami zapłonowymi a starsze wersje miały cewki przy świecach Mój były SRX 2.0 16v 98' też miał cewki przy świecach więc to chyba nie do końca tak,pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zamer Opublikowano 9 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2011 Tu jest sporo informacji. Klikaj na poszczególne wersje a tam jest jeszcze więcej szczegółów :arrow: http://drischnie.homeip.net/www.subaru- ... serien.htm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vectropagus Opublikowano 9 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2011 Zamer fajny wykaz ale moja znajomość niemieckiego obecnie kończy się na poziomie : " Ja wohl, ja wohl, ich liebe alkohol". Oczekuję na dalsze ciekawe informacje ew. rzucanie jakiś sprawdzonych przez siebie danych. Obecnie się zastanawiam po co kupować WRX skoro GT jest lżejszy, napędy są chyba te same także te same problemy ze skrzynią i właśnie napędami a jedynie w zamian otrzymuję nowszy design i cięższą budę. Jeśli się mylę to proszę o wyprostowanie moich poglądów bo sam mam mało danych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zygmunt3waza Opublikowano 9 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2011 problemy troche inne ze skrzynia. w wrx pada 3 a w gt 2 koszt naprawy przypuszczam ze tez bedzie inny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 9 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2011 Wiem, że po 97r. pojawił się lift auta moc GT-ków została podniesiona z 211 na 218 koni Od MY99 miały 218 KM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Istreed Opublikowano 9 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2011 Tutaj zerknąłeś :?: 4impreza.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 9 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2011 problemy troche inne ze skrzynia. w wrx pada 3 a w gt 2 koszt naprawy przypuszczam ze tez bedzie inny. problemy ze skrzynią mają ci co nie umieją wrzucać biegów mam już trzeciego subaraka i nigdy nie narzekałem na skrzynię po prostu przy tych mocach, trzeba się umiejętnie obchodzić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vectropagus Opublikowano 10 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2011 Istreed oczywiście, że również i tam "byłem". Nie powiem odnośnie silników, jakiś tam informacji odnośnie liftów troszkę jest ale w dalszym ciągu pobieznie. Może w takim razie zacznijmy od skrzyń biegów-dlaczego w starszych wersjach pada 2 a w nowszych trójka. Co oznacza nie delikatne traktowanie-czy należy jeździć Subaru jak Peugeotem?? Jak się psuje to co synchronizatory, przełożenie jest mielone, jak temu zapobiegać?? Czy rzeczywiście wersja 6 MT jest pancerna?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zygmunt3waza Opublikowano 10 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2011 problemy ze skrzynią mają ci co nie umieją wrzucać biegówmam już trzeciego subaraka i nigdy nie narzekałem na skrzynię po prostu przy tych mocach, trzeba się umiejętnie obchodzić poniekad. i nie pisz mi prosze "przy tych mocach". . . 250 koni to zadna znowoz moc. w zadnym ze znanych mi mocniejszych samochodow od wrx innych marek nie padaja skrzynie. chyba nie powiesz ze amatorka jezdzi wrx a w innych pelna profeska 8) poza tym, nigdy nie narzekalem na skrzynie. stwierdzam jedynie ze ta w wrx jesli chodzi o 3 bieg jest członkowa. padła, wymiana, i gaz i w pejzaz PS: na Subaru sie nie narzeka. Stwierdza sie jedynie fakty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vectropagus Opublikowano 10 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2011 Rozwińcie ten temat że skrzynią +ew. jakie koszty takich napraw. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arosiak Opublikowano 10 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2011 Wrx MY03, 130kkm przelotu, zmapowany i nie było problemów z 3 biegiem, łożyska wymieniałem ale to koszt niewielki. może przy mocach 280+ i przy strzałach ze sprzęgła skrzynia pada, przy normalnej jeździe nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zygmunt3waza Opublikowano 10 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2011 problemem jest ze z 3 biegu ciezko strzelic . . tak samo jak ze skrzynia jest z tlokami w 2.5. jednemu poplyna drugiemu nie. i tez powiesz ze przy normalnej jezdzie nie poplyna. . . ehh. panewki to samo. . . malo obroconych bylo. ale przeciez wszystko to wina tych co nie umieja jezdzic :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Premo Opublikowano 10 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2011 Później znajduję nieścisłość, że od 94r. pojawiły się wersje WRX STi i JDM, także Type-R, Type-RA oraz wersje specjalne przy okazji świętowania kolejnych tytułów. A co z wersjami V3-V5 Tu troche namieszałeś. Wszystkie Imprezy Turbo przeznaczone na rynek Japonski (JDM-Japanese Domestic Market) nazywały się WRX: WRX najsłabsza, najzwyklejsza z Japońskich Imprez Turbo WRX STi - wersja robiona przez STI (SUBARU TECNICA INTERNATIONAL) ulepszony WRX WRX Type R - 2 drzwiowa wersja imprezy WRX WRX STi Type R - 2 drzwiowa wersja robiona przez STI (SUBARU TECNICA INTERNATIONAL) ulepszony WRX Type R WRX Type RA - odelżony WRX z krótką skrzynią WRX STI Type RA - Baza do budowy rajdówki, odelżony WRX budowany przez STI - ulepszony WRX Type RA No i oczywiście model 22B :wink: Teraz w zależności od roku produkcji taką VER była impreza obojętnie czy to STI, Type R czy RA: imprezy z 1993-1996 to ver 1 i 2 1996-1997 ver 3 1997-1998 ver 4 1998-1999 ver 5 1999 -2000 ver 6 Większość tych modeli występowało też w limitowanych seriach typu: 555, V-limited, Colin Mcrae... które różniły się od serii min wnętrzem, daszkiem na dachu, kolorem, przednim dyfrem... Dlatego często w tym gąszczu wersji, można się nadziać na WRX-a udającego STI, STI udające RA, Mcrae series udające STI itd. Można to poznać po Applied Model czyli po numerku na tabliczce pod maską obok VIN-u a potem sobie sprawdzić np tutaj: http://www.catherineandken.co.uk/sti/wrx.html To co pisałem dotyczy tylko JDM-ów czyli wersji na rynek Japoński Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vectropagus Opublikowano 11 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2011 Przemo bardzo, bardzo konkretna tabela. Jeśli o spec można naprawdę super sobie dojść jakie silnik. Czy jakieś bardzo konkretne informacje na temat poszczególnych wersji są gdzieś namierzone (proszę o linki) albo może ktoś je doprecyzować?? Teraz przydałoby się jak już będzie wiadomo jakie auto jest do kupienia troszkę na temat silników i skrzyń. W zaprezentowanej tabelce pojawiają się 3 oznaczenia silników EJ 20 G, EJ 20K i EJ 207. Mogę prosić o konkretne różnice pomiędzy tymi silnikami-ich słabe i mocne strony, ew. podatność na modyfikacje-tu konkretnie proszę na jakie zmiany, który silnik najłatwiej idzie. To samo prosiłbym o sprecyzowanie danych odnośnie poszczególnych oznaczeń skrzyń (TY752VB3BA; TY752VB3AA; TY752VB3DA; TY752VB3CA; TY752VB3EA; TY752VB4AA; TY752VB4CA; TY752VB3FA; TY752VB4AA; TY752VB5BA; TY752VB5CA; TY752VBCBA; TY752VBCAA; TY754VB1BA; TY754VB1CA; TY754VB1AA; TV1A2YB7AA; TY754VBAAA) ich mocnych i słabych stron, ew. przełożeń poszczególnych biegów. Coś pięknego tylko 18 wersji skrzyń biegów raptem od 92 do 2000r. i to tylko domyślam się, że mówimy o rynku JDM. Znawcy proszę o głos ew. dalsze informacje o wersjach EU i po 2000r. to już będzie w miarę kompletna informacja jak dlla mnie i sądzę, że dla przyszłych upierdliwych poszukiwaczy również. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Premo Opublikowano 11 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2011 Jeżeli chodzi o skrzynie wystraczy kliknąc w linki z strony którą podesłałem Skrzynie: http://www.catherineandken.co.uk/sti/trans.html Kolory: http://www.catherineandken.co.uk/sti/paint.html A silniki miały na początku zamknięte bloki potem otwarte, różniły się też turbinami itd ale to już mądrzejsi się wypowiedzą :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vectropagus Opublikowano 11 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2011 To temat produkcji na Japonię mamy jakby zamknięty jeśli chodzi o specyfikację skrzyń i silników choć różnice pomiędzy wersjami dalej są tylko w zarysie. Teraz poproszę to samo odnośnie wersji europejskich. P.S. Jak rozpoznać, że dane auto jest z JPN jeśli jest po profi przekładce na gratach od europejskiego gt-ka?? Co oznacza pojęcie zamkniętych, czy otwartych bloków?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Premo Opublikowano 11 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2011 Teraz poproszę to samo odnośnie wersji europejskich. Europejskie wersje GT różniły sie głównie wyglądem, wnętrzem, tym czy miały poduszki i abs... wersje to np: 555, 25 stars, catalunya, WRX, Holzer, Nardi.... itd Wersje UK były już ciekawsze bo o ile Mcrae series, Cataluya, Terzo to mocowo GT-ki to już RB5 czy WR sport bywały troszke ciekawsze i mocniejsze. Jedno z najładniejszych Subaru czyli P1 to wykastyrowany Type R (bez DCCD, baz natrysku IC, z ABS-em, inna skrzynia, mapa...i katalizator bleeee :-)), 22b wer UK. P.S. Jak rozpoznać, że dane auto jest z JPN jeśli jest po profi przekładce na gratach od europejskiego gt-ka?? JDM-y mają krótki Vin 9-cio cyfrowy, Europa 17 cyfrowy. Można popatrzeć po której stronie jest antena, część JDM-ów miały składane lusterka, po której stronie jest regulacja fotela kierowcy itd Co oznacza pojęcie zamkniętych, czy otwartych bloków?? A tu już musisz sobie doczytać kolego bo wystarczy w google wpisać ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucza Opublikowano 12 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2011 najlepszą,najciekawszą,najżadszą i w ogóle naj naj naj to była,jest i będzie wersja 22B WRX STI JDM ...i bata niema -- 12 mar 2011, o 01:57 -- Ale już tak na poważnie,od roku 95 do 99 nie było zasadniczych zmian w nadwoziu i wnętrzu auta (nie wliczając wyposażenia poszczególnych wersji) dopiero w 99 roku wprowadzono clear lamp (przednie lampy o "kryształowym" szkle i nieco innym kształcie) zmienił się grill i obrys maski wokół lamp,we wnętrzu zmienił się kształt deski rozdzielczej (na gorszy ,moim zdaniem) oraz obicia drzwi wraz z przyciskami na nich się znajdującymi.Więcej większych zmian w classicu nie zanotowano,potem od 00 do 04 była wersja "robacze oczy",od 04 do 06 były "łzawe" oczy a od 06 do 08( :?: ) były "orle oczy",a potem przyszedł do firmy FUJI stylista z daewoo i mamy to co mamy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michalbtl Opublikowano 12 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2011 Zamer fajny wykaz ale moja znajomość niemieckiego obecnie kończy się na poziomie : " Ja wohl, ja wohl, ich liebe alkohol". Polecam tłumacz google. Pomaga:-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Premo Opublikowano 12 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2011 najlepszą,najciekawszą,najżadszą i w ogóle naj naj naj to była,jest i będzie wersja 22B WRX STI JDM ...i bata niema -- 12 mar 2011, o 01:57 -- Ale już tak na poważnie,od roku 95 do 99 nie było zasadniczych zmian w nadwoziu i wnętrzu auta (nie wliczając wyposażenia poszczególnych wersji) dopiero w 99 roku wprowadzono clear lamp (przednie lampy o "kryształowym" szkle i nieco innym kształcie) zmienił się grill i obrys maski wokół lamp,we wnętrzu zmienił się kształt deski rozdzielczej (na gorszy ,moim zdaniem) oraz obicia drzwi wraz z przyciskami na nich się znajdującymi.Więcej większych zmian w classicu nie zanotowano,potem od 00 do 04 była wersja "robacze oczy",od 04 do 06 były "łzawe" oczy a od 06 do 08( :?: ) były "orle oczy",a potem przyszedł do firmy FUJI stylista z daewoo i mamy to co mamy Nie no jezeli chodzi o lampy maski i zderzaki to z tego co pamiętam kosmetyczne zmiany były w 97 potem w 98 a na koncu w 99 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucza Opublikowano 12 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2011 tak racja ,teraz sprawdziłem dokładnie zdaje się że "kwadratowy" obrys lamp wszedł już w 97,ale co tam sami poczytajcie jest tu dokładny opis zmian rok po roku wraz ze zdjęciami.Po otwarciu linku kliknik na " Know Your Impreza " (u dołu strony ) a oto link http://www.isdc.ie/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vectropagus Opublikowano 13 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2011 Dobra, żeby nie było, że od siebie nic nie dake to odnośnie bloków zamkniętych, otwartych i pośrednich link do forum ale nie konkurencyjnego i fotki tam umieszczone dzięki Azraelowi http://forum.nie-ASO.pl/viewtopic.php?p=1170#1170 Może ktoś jednak rozwinie temat padających skrzyń i jak je obsługiwać, żeby dłużej służyły albo czego nie robić bo nie lubią tego i w odwecie potrafią się popsuć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Premo Opublikowano 13 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2011 link do forum ale nie konkurencyjnego wybrałeś akurat najmniej konkurencyjne.... hehehehe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vectropagus Opublikowano 16 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2011 Dalej jednak nic nie wiem o różnicach pomiędzy silnikami występującymi w GT-kach oraz co warto byłoby wybrać kupując auto. Część osób doradza mi aby wybrać GT z lat 99/2000r. bo silnik ze wszystkich Gt-ków był najbardziej dopracowany ale co to oznacza-jakie są jego przewagi w stosunku do starszych wersji silnika?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się