dzidzi Opublikowano 28 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2011 Witam, w tym tygodniu wymieniam sondę lambda, uszkodzona grzałka. I mam pytanie odnośnie wyjaśnienia mi tej sytuacji, wywaliło błąd (po staniu w garażu- uszkodzona grzała), rano, pojeździłem,przejechałem kilka km, zostawiłem auto, błędu nie ma, za tydzień to samo... (tzn, kontrolka zgasła), ale na diagnostyce błąd został zapamiętany w ECU. Pytanie dlaczego błąd zapamiętał, a check engine już się nie pojawiło. W volvo, audi jak wywaliło błąd sondy to aby kontrolka zgasła to potrzebny był reset "z akumulatora" a w audi z kompa. Dlaczego pomimo błędu kontrolka zgasła?? Dzięki za info Pozdrawiam dzidzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krazek1221 Opublikowano 28 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2011 Też pytałem się kiedyś o to i powiedziano mi, że subaru ma prosty komputer praktycznie bez pamięci co oznacza, że gdy pojawia się usterka zapala się kontrolka. Natomiast gdy usterka się naprawi kontrolka gaśnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzidzi Opublikowano 28 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2011 to by było wyjaśnienie, tylko ona nie gaśnie w czasie jazdy, ale po zgaszeniu auta i ponownym uruchomieniu, tak jakby po samodiagnostyce już błędu nie widział, wymieniam i tak , bo czasami po odpaleniu, pomimo braku błędów nie podoba mi się jego praca, "na ucho" coś mi nie gra ps forumowy datownik, ten, który podaje godzinę wysłania spieszy się o godzinę... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krazek1221 Opublikowano 28 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2011 Musisz dać gdzieś pod komputer, najlepiej gdy będzie świecić się kontrolka. Wtedy będziesz miał pewność. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzidzi Opublikowano 1 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2011 komputer zapamiętał błąd, został zczytany za pomoca "wieszcza" , pomimo, że kontrolki już nie pokazywały usterki - tego nie rozumiem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tourism Opublikowano 2 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2011 a jaki numer błedu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ironmzes Opublikowano 3 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2011 U mnie jak miałem uwaloną sondę lambda też nieraz działy się takie cuda. NP>po wyjechaniu z myjni sonda Check zgasł. myślałem więc że to moze gdzieś na jakiś kościach mam uwalone połączenie. Ale niee!! po przejechaniu kilkunastu km znowu się zapalił check. Była uwalona grzałka. Po wymianie było wszystko ok. Pozdrawiam, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzidzi Opublikowano 3 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2011 nie pamiętam numeru błędu, ale opis błędu to błąd grzałki pierwszej sondy, mylisz, że to może być u Ciebie? W takim wypadku sprawdza się kosć i przewody, a jak to ok to wymiana sondy.... Jak pytałem znajomego fachowca o tą szopkę z Twoim autem, to było wskazanie na lambdę, jednoznacznie Czy u siebie wymieniałes sondy, i czy na oryginały (tj z te z ASO, bo zamienniki nie zawsze są kompatybilne, pomimo, że są (Bosh i jeszcze jaki włoski odp na ma....) Pozdrawiam dzidz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ironmzes Opublikowano 3 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2011 byś musiał jeszcze zmierzyć rezystancję grzałki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzidzi Opublikowano 3 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2011 no to zmieniłem sondę, sprawnie w ASO lubelskim, przykładają się Panowie, nie powiem... Doczytałem się, że Subaru wkłada sondy Denso Tochę kicha żeby grzałka sondy padała przy 89 tys km w aucie regularnie zalewanym dobrą wachą i bez gazu Tak ogólnie auto niezłe, ale skrzynia robiona, sonda, podnośnik szyby,linka prędkościomierza i parę innych pierdół a auto nie ma 100 tys, trochę żenada jak na miano bezawaryjnego... następnę będzie mitschubishi albo suzuki :? :? Pozdrawiam ps. po wymianie sondy i wykasowaniu błędów silnik pracuje nieco inaczej, tyka, ponadto bardzo równo wkręca się na obroty od samego dołu, i różnica miedzy 900 a 4500 i 4500 w górę jest mniej odczuwalna, nie ma tych feralnych klęknięć, zganianych najczęściej na oprogramowanie silnika. A propo niewyświetlania błędu check engine, dalej nie wiem dlaczego nie pokazuje go ciągle, pomimo, że w komputerze jest błąd zapisany, po kazdy zapaleniu silnika powinno błąd wyrzucać, dalej szukam odpowiedzi.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tourism Opublikowano 3 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2011 DZIDZI!!! może popatrz na mójo statni post w sumie to Ci go przekleje może powinieneś to zobaczyć? viewtopic.php?f=22&t=140529&view=unread#unread Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzidzi Opublikowano 3 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2011 nie wiem jak to jest z tymi sondami ale to dziwne, że pierwsza daje dobry sygnał, a druga zły, co się katalizator zapchał ? Może by jakiś fachowiec się wypowiedział, co obejmuje temat... A tu żeby nie przepłacać..... http://www.e-denso.pl/dox0308-sonda-lam ... p-291.html to pierwsza sohttp://forum.subaru.pl/posting.php?mo ... 256102#nda lambda, ceny rzecz tak powiem oryginału w pudełeczku subaru i oryginału bez pudełeczka nie porównywalne....jak ja bym miał tę wiedzę wcześniej... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ironmzes Opublikowano 3 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2011 http://www.e-denso.pl/dox0308-sonda-lam ... p-291.html to pierwsza sonda lambda, ceny rzecz tak powiem oryginału w pudełeczku subaru i oryginału bez pudełeczka nie porównywalne....jak ja bym miał tę wiedzę wcześniej... jak byś poprzewalał forum to byś miał wiedzę... kumpel wsadził do imprezy sondę boscha i tez ładnie mu pracuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzidzi Opublikowano 3 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2011 chciałem oryginała, dedykowanego, nie uniwersalną ale po nr sondy trudno dojsc, jak masz w łapie i widzisz nr to co innego, można szukać, porównywać, u mnie był jeszcze jeden aspekt - czas, do niedzieli, nie miałem czasu grzebać, zamawiać itd. Ponadto to co bylo na sondzie nijak nie zgadza się z numeracją DENSO... Z ASO jestem zadowolony, tylko to łobuzerska cena za sondę dyktowana podejrzewam przez Subaru Polska.... Ponadto z tą numeracją do końca jest nie halo, u mnie oznaczenie czesci .....AA381, no i niby jest to http://www.sklep.e24h.pl/index.php?main ... cts_id=593 z tym że , długosc przewodu powinna być 400mm, a tam jest 480...i co? Mam, powinna wyglądać tak: http://www.kolmot.com.pl/index.php?prod ... rod_id=534 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się