Jump to content

Subaru Impreza Wrx z Usa Czy Eu ?


szef678

Recommended Posts

Witam,

 

jestem nowym użytkownikiem forum. Nie wiem czy dobrze umieściłem wątek, czy był on juz poruszany. Od kiedy ostatnio kolega przwiózł mnie swoim Subaru WRX 225km po lekkim tunningu, zapragnolem miec takie autko. Na codzień jeźdzę słabszym autem innej marki,ale uwielbiam szybką jazdę :)Wróćmy jedank do tematu . Chciałbym pozna opinie osób użytkujących WRX z Usa i Eu, czy samochody z Usa są bardziej awaryjne ? gorsze ? ich cena jest sporo niższa i chyba nie chodzi tu o to że są gorzej wyposzazone (przednie i tylne hamulce, fotele, itd). Proszę o wasze opinie :D

 

Pozdrawiam

Domin

Link to comment
Share on other sites

Kolega Szakal powiedziałbym Ci, że Subaraki z USA są znacznie mocniejsze bo mają inne normy zderzeniowe :twisted: Dużo wytrzymują :wink: Z hamulcami to zależy o jakim modelu mówisz. Co do witania witamy się o tutaj: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?f=1&t=101962&start=8350

Link to comment
Share on other sites

Z USA większość aut to tzw. "total loss" - powypadkowe, szkoda całkowita (to akurat jeszcze nie wszystko definiuje), więc jeśli szukasz bezwypadkowego "cukierka", to z US może być trudniej (za to pomaga https://www.nicb.org/theft_and_fraud_aw ... k/vincheck i np. CARFAX, czego w europie nie uświadczysz).

 

Różnice specyfikacji między US i EU są, z jednej strony niewielkie, z drugiej zauważalne i chwilami dość kosztowne (mówię na przykładzie swojego bug-eye, w innych rocznikach/modelach różnice będą inne).

 

Niższa cena często wiąże się właśnie z wypadkową historią tych aut, ale tak na dobrą sprawę, żeby dobrze "zeuropeizować" imprezę z US (pomijam rozważanie sensowności pełnej europeizacji) kilka tysięcy trzeba wydać... Różnice w cenie US/EU raczej są niższe, czyli US de facto mogą być droższe niż EU (zwłaszcza przy starszych rocznikach).

 

Wnętrze wydaje mi się najmniejszym problemem (prawdę mówiąc, na fotele z WRX EU chyba bym US-owych nie zamienił), chyba że chodzi o "bling factor" ;-) .

 

Hamulce - po wymianie na europejskie czterotłoczki i dwutłoczki z tyłu wcale nie byłem zachwycony. Różnica była odczuwalna, ale wcale nie wiem czy na lepsze. Musiałbyś sam się przejechać jednym i drugim i poczuć różnicę pod stopą. Może przypadkiem EU będą bardziej odporne przy ostrzejszym traktowaniu, ale w cywilnej jeździe z rozsądnymi prędkościami - ta akurat różnica nie będzie odczuwalna.

 

Na czterotłoczki nie wchodzą oryginalne felgi 16" z US i także trzeba zmienić (np. na 17" z WRX EU lub 16" z GT z czterotłoczkami, albo szukać czegoś aftermarketowego, lub oryginały potraktować dystansami).

 

Światła - tu różnic jest najwięcej. Przede wszystkim przód - symetryczne vs. asymetryczne, do tego brak regulacji wysokości. Tył - brak przeciwmgielnego (trzeba dołożyć, albo kombinować z przeglądami/policją - lampy zostają te same, ale AFAIK jest nieco rzeźby, żeby użyć oryginalego europejskiego włącznika).

 

Do tego jeszcze jakieś pierdółki typu licznik w kilometrach (głównie przebieg - prędkości są mniej ważne ;-)), termometr zewnętrzny, radio z RDS-em i kompletnym zakresem europejskiego FM (za to US ma zmieniarkę CD). Wkurzające lewe lusterko (płaskie, a nie sferyczne). Drobiazgów trochę się uzbiera.

 

Plotki głoszą też coś o różnicy w zawieszeniu (niby US bardziej miękki) - kiedyś sprawdzałem, ale nie pamiętam wniosków - możesz zobaczyć numery części (amortyzatory, sprężyny, stabilizatory) np. na http://opposedforces.com/parts/

Wiem, że mój ma jakieś aftermarketowe sprężyny i stabilizatory też grubsze niż bywa seria w US, więc bezpośredniego porównania nie mam.

Link to comment
Share on other sites

no to trochę się dowiedziałem :) Nie doprecyzowałem intersuje mnie włanie Bug Eye 01,02r. z silnikien 225km na start, myslę,że wystarczy :) jest kilka ciekawych opcji na allegro, ale bez autoryzowanego serwisu sie nie obejdzie przed kupnem, już poczytałem troche i 2 osby kupiły WRX-a, bez serwisu i ....

jeden odrazu 16 tyś w serwisue zostawił :(

 

Jeszcze jedno po co robi się szort shifta i zaklada sprzęgło exedy ?

(ktoś katował prawdopodonie autko) czy się mylę?

 

-- Cz sty 06, 2011 12:54 pm --

 

Jeszcze jedno :

 

czy bez problemu da się zmienić lampy z przodu i tył tak aby było ok ? Fotele też wymienię na Eu, bo te Us wyglądaja badziewnie.

Dzięki za linki, będę bogatszy w mozliwości sprawdzenia auta bez zjeżdzania nie potrzebnych kilometrów...

Link to comment
Share on other sites

intersuje mnie włanie Bug Eye 01,02r. z silnikien 225km na start

Czyli jakaś hybryda, bo bugi miały 218KM.

 

Jeszcze jedno po co robi się szort shifta i zaklada sprzęgło exedy ?

(ktoś katował prawdopodonie autko) czy się mylę?

Zależy które Exedy. To może być zwykły zastępnik OEM-owego, a może też być jakieś "wyczynowe". Short shifter to zwykle jednak "bling factor" (wiem, niektórzy się ze mną nie zgodzą). :twisted:

Ani jedno, ani drugie nie mówi w zasadzie nic o użytkowaniu samochodu.

 

czy bez problemu da się zmienić lampy z przodu i tył tak aby było ok ?

Z tyłu mogą zostać amerykańskie, tylko trzeba zrobić w nich przeciwmgielne. Każdy, nawet niezbyt rozgarnięty ;-), elektryk to zrobi. Z przodu generalnie można bez problemu wymienić (jeśli kupisz lampy z kontynentalnego europejczyka, a nie np. "odwrotne" z UK). Trochę więcej dłubania jest, jeśli chcesz mieć regulację wysokości świateł z kabiny.

 

Fotele też wymienię na Eu

I powalczysz z poduszkami, których europejskie nie miały, a w US są. Jeśli chcesz na coś wymieniać, to polecam jednak STI (bug-eye) - są wyraźnie wygodniejsze od WRX-owych.

 

bo te Us wyglądaja badziewnie.

Czyli jednak "bling factor". :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Nie będę się sprzeczał, zapewne masz rację.

 

Jednak dla przykładu: JF1GD29612G529303 - jeden ze sprawdzanych przeze mnie VIN-ów (gdzieś z Polski, Allegro zapewne)

Znajduje się w bazie "total loss" CARFAX-u. Ale ma "title salvage", co go zapewne ratuje.

 

Raport wyglądał tak:

http://temp.politowski.pl/carfax/CARFAX ... 529303.pdf

Link to comment
Share on other sites

jpol Z takim papierem to w Polsce nie mozna zarejestrowac samochodu.Tak samo zreszta w USA.To jest zlom.

 

To nie jest takie oczywiste. Mój samochód był uderzony w USA i też miał to wpisane w carfaxie, a po prostu miał poduszki wywalone i kilka rzeczy było do wymiany (plastiki, zderzak, lampa, puszka filtra powietrza, kierownica pow., grill itp.). Nigdy nie miałem problemu z geometrią itp. rzeczami.

 

Inna sprawa to wydatki, które poniesiesz kupując bug'a w wersji US. Przerabiałem to więc wiem o czym mówię. Zmieniłem hamulce, zawieszenie, koła, lampy. Miałem przerabianą instalację elektryczną, zmieniany licznik, a jeszcze zostały mi ze dwie, trzy rzeczy do zrobienia. Oczywiście auto jeździ i bez tych modyfikacji, ale to nie to samo. Jeśli masz kasę to kup buga STi. Wątków o różnicach wersji WRXa z US i EU na forum było ze 20- poszukaj dobrze.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Czy mógł by ktoś jeszcze coś więcej napisać na temat różnicy WRX 2002-2003r z USA a Eu ?

Przymierzam się do takiego US i chciałbym znać jak najwięcej szczegółów. Z takich ważniejszych rzeczy to mają inne hamulce? Jak jest np z dostępnością części tj. klocki hamulcowe do takiego US?

Może ktoś napisze coś dokładniej o zawieszeniu. Fotele każde w USA 2001-2003r miały poduszki? Na których sie lepiej siedzi, które lepiej trzymają?

 

Prosił bym o jakieś opinie.

Link to comment
Share on other sites

To nie jest takie oczywiste.

 

 

Dokladnie. Z tego co wiem czasami auto ukradzione, nie odnalezione przez jakis czas moze miec wbite w rejestr "total loss" i tyle. A stac sobie kilka przecznic dalej w N.Y.C. z wybita szyba ;-)

Ale zgodze sie, ze jest to sliska sprawa, bo moze byc tak, albo tak.

 

 

mają inne hamulce?

 

 

R1damii forumowicz jpol troche napisal na ten temat kilka postow wyzej. Maja inne hamulce, t.j. US Spec'e do zdaje sie 2005 roku (bug eye i drop eye) maja hamulce dwutloczkowe z przodu (294mm, wentylowane) i jednotloczkowe z tylu (tarcza niewentylowana 266mm) - wszystko to kontrukcje z jarzmem mocujacym zacisk - ktore jednym lepiej pasuja, innym gorzej niz te montowane w wersji europejskiej, czyli montowane na sztywno do zwrotnicy, 4-tloczkowe z przodu z ta sama tarcza co w US Spec'u i dwutloczkowe z tylu z tarcza wentylowana 290mm. Minus (z punktu widzenia kosztow ponoszonych przez uzytkownika) jest taki, ze te z EU Spec'a nie wchodza pod seryjne felgi 16" z US Speca, wiec zmieniajac heble musisz zmienic felgi. Koszt klockow podobny, moze do EU Spec'a ciut drozsze.

 

Co do zawieszenia, to z tego co moja "dupohamownia" wyczula, to nie ma roznicy w komforcie, czy prowadzeniu pomiedzy WRX EU Spec a WRX US Spec, tzn. zawias pracuje identycznie, albo bardzo podobnie. Tu i tu jest miekki - w sam raz do jazdy na codzien i w trase, ale do upalania... trzeba kilka rzeczy zmienic.

 

 

Jak jest np z dostępnością części tj. klocki hamulcowe do takiego US?

 

Zero problemu. Dostepne w ASO (po numerze VIN, nawet przez telefon mozesz czesto zamowic przed przegladem), na allegro i w wielu warsztatach zajmujacych sie tuningiem.

 

 

Fotele każde w USA 2001-2003r miały poduszki? Na których sie lepiej siedzi, które lepiej trzymają?

 

Temat rzeka - ilu uzytkownikow tyle opinii (co do trzymania i komfortu). Mi najbardziej, sposrod tych, ktore sam wyprobowywalem (80kg / 174cm) przypadly do gustu fotele z STI bug eye, potem ze starego GTka, potem nowe STI i WRX EU, potem z WRX US Spec. Ale jak widzisz niektorym te z US Spec'a pasuja lepiej. Nie sa to zle krzesla - bardzo wygodne, bardziej "kubelkowe", niz w wiekszosci innych aut (mowa o tych z oddzielnymi zaglowkami w US Spec bug eye). Musisz po prostu usiasc w to i w to i sprobowac, przejechac sie wolniej i szybciej, na rownej i nierownej nawierzchni i sam zdecydowac, bo moze byc, ze Ci wyjatkowo nie podpasuja ale moim zdaniem to nie powinno decydowac i wyborze auta, bo roznice wbrew pozorom tez nie sa jakies drastyczne.

 

Najwiekszy problem jest ze swiatlami, bo tutaj musi wszystko grac, zeby auto przeszlo przeglad. Tutaj sprostuje to, co napisal zdaje sie jpol. Swiatla w US SPec'u nie swieca symetrycznie. Tez swieca asymetrycznie - przynajmniej powinny :lol: - ale inaczej, niz w EU Spec'u. W EU spec'u jest, tak jak w wiekszosci innych aut, stopniowe uniesienie wiazki swiatla w prawo celem doswietlenia pobocza. W Us spec'u wiazka swiatla unosi sie jakby od razu mniej wiecej w osi jezdni i w ten sposob doswietla cala prawa strone. Te lampy z US Spec'a natomiast chyba troche bardziej oslepiaja jadacych z przeciwka. Dlatego najlepszym rozwiazaniem jest - jezeli masz juz nagrane auto do kupna - zalatwic sobie tez ew. swiatla na wymiane i jak diagnosta powie, ze nie gra, to wymienic. Mi powiedzial, ze wszystko jest OK, bez sciemniania i bez "placenia ekstra". Ale i tak wymienilem na lampy z STI, bo sa najlepsze.

 

Regulacja wysokosci swiatel. W US jest reczna, za pomoca srubokreta pod maska. W EU spec'u masz pokretlo w srodku dostosowane do danego modelu lamp, wiec jak wymienisz na lampy z EU SPec'a WRXa, to musisz miec pokretlo z EU Spec'a WRXa, a jak kupisz od razu lampy z STI, to pokretla tez musisz miec z STI. Wiazka to najmniejszy problem - mozna samemu zrobic, albo zlecic kumatemu elektrykowi (zasilanie pociagnac ze swiatel + kilka rownoleglych kabelkow od przelacznika do silnika i wszystko gra, tylko trzeba miec schemat elektryczny danego modelu).

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...