qska Opublikowano 30 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2010 witam czy ktoś próbował zmiany w swoim S-TURBO ,Turbiny jeśli tak to na jaką ? mam z sti VF39 i leży w garażu czy taka turbinka POCIĄGNIE ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 30 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2010 Pociagnie i dmuchnie. Tylko kwestia podstawowa - co chcesz realnie osiagnac? Czy tylko po prostu nie wiesz co zrobic z turbo i pomyslales, ze wlozysz ja do auta? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qska Opublikowano 30 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2010 tak dokładnie to jeszcze się zastanawiam ? ale co by mi dało wsadzenie takiej turbiny ? czy maiłbym trochę więcej .......? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kropkowicz Opublikowano 30 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2010 qska, po remapie będziesz miał więcej koni, przed - więcej kłopotów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qska Opublikowano 30 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2010 po remapie? mam forka z 98 rok? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 30 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2010 qska - nie mozna tak po prostu zalozyc wiekszego turbo i juz. Tzn. technicznie mozna - ale w praktyce to bedzie proszenie sie o klopoty. Jesli wykorzystac potencjal vf39 - to obawiam sie, ze i tak trzebaby troche wiecej podlubac w aucie jednak. A jak robic delikatna mape - to moze lepiej ja zrobic na seryjnym turbo. Przy czym w tym roczniku i tak na seryjnym ecu niewiele zdzialasz, wiec dochodza dodatkowe koszta, nie tylko samego remapu, ale jeszcze jakiegos aftermarketowego ecu (albo przynajmiej swinki, gdyby na upartego isc ta droga) No i kwestia zasadnicza nadal pozostaje - co konkretnie chcesz osiagnac. Bo od tego trzeba zaczac cala dyskusje - a potem myslec jak to zrobic i ile bedzie kosztowac. Ale jesli jezdzisz tym samochodem na codzien - to dam Ci taka prosta, mala rade. Zostaw jak jest - i ciesz sie autem. Ew. jak juz musisz miec koniecznie troche wiecej koni - odloz sobie kase na jakies ecu+remap (cos w granicach 4-5tys. mysle, ze spokojnie da sie zrobic), bez dlubania pod maska. I tez sie ciesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qska Opublikowano 30 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2010 odloz sobie kase na jakies ecu+remap (cos w granicach 4-5tys. mysle, ze spokojnie da sie zrobic), a co masz konkretnie namyśli ? bo są różne opinie na ten temat? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 30 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2010 mam forka z 98 rok Dokładnie z kiedy, data produkcji ? Bo jest niezerowa szansa, że masz MY99 a te już miały remapowalne ECU (wiem, bo sam mam ). Samo włożenie turbiny i dmuchnięcie na seryjnym wydechu (pewnie jeszcze ciut przytkanym) i na seryjnej mapie tak z 1,2 br (dla VF39 to żaden problem) to błyskawiczny i gruby remont silnika. Zadzwoń do MAPTEKA (tu nie masz żądnego wyboru, tylko Oni ogarną tak stare ECU), podaj nr ECU i zapytaj się, czy się da. Jeżeli tak, to nie żałuj kasy i poznaj nowe horyzonty ujeżdzania S-turbo. Potem (a może przedtem) jeszcze tylko zawiecha i hamulunek i masz fajny ścigacz. Nie zapomnij o wkładce mięsnej, to ona w większości kłopotów z opanowaniem auta jest przyczyną Pozdrawiam Grzegorz PS. 4-5 tys. PLN to remap i okazyjnie kupiony wydech. Pełny układ wydechowy od turbiny po zadek. Ale kupno w okolicach 2 tys. PLN pełnego układu jest rzeczą trudną, choć nie niemożliwą. Dodaj jeszcze jedyne 5 tys. PLN (minimum !!!) i jakieś hamulce z WRX (4-pot przód, 2-pot tył), zawiecha obniżona (może być na KYBa do buga ze sprężynami z STi) i ciut bardziej drożny i większy IC. W serii (hamulunek i zawiecha) Forek w okolicach 250KM/360Nm odpływa zupełnia PS 2. Tak jak pisze AMI i jeżeli ECU nieremapowalne - APEXI Power FC i remap. Pozostałe gadzety (zwiecha, wydech, hamulec, IC) mogą nadal pozostawać aktualne. Wydech to obstawiam, że koniecznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 30 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2010 odloz sobie kase na jakies ecu+remap (cos w granicach 4-5tys. mysle, ze spokojnie da sie zrobic), a co masz konkretnie namyśli ? bo są różne opinie na ten temat? Dokladnie to co napisalem. Rozne opinie na jaki temat? -- czwartek, 30 gru 2010, 18:07 -- Wydech to obstawiam, że koniecznie. Zalezy pewnie jak grubo chce isc. Jesli STi gc8 moze jezdzic z seryjnym katalizatorem robiac 280KM, to podejrzewam, ze te okolice 250KM powinno sie dac zrobic w Forku? Ale mozna tez spokojnie zalozyc downpipe przelotowy, a reszte od biedy zostawic jak jest. Moze bez rewelacji, ale tez i po jakies grube moce to bym nie szedl chyba, jesli samochod ma byc normalnie uzytkowany na codzien, zeby sobie nie robic klopotow z tym, ze cos tam padnie ze slabosci/starosci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 30 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2010 Jesli STi gc8 moze jezdzic z seryjnym katalizatorem robiac 280KM Pytanie tylko Jacku, czy w STi GC8 siedzi identycznie przytkany układ wydechowy, jak w seryjnym Foresławie S-Turbo. Ja bym się bał kręcić ze 170KM do 250 KM (było nie było blisko 30 procentowy wzrost) bez odetkania wydechu. Obstawiam, że EGT będzie się budowało szybko i wysoko. Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 30 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2010 No ok - to dosc dobre pytanie byc moze. Seryjny katalizator, gdy go wyjmowalem, nie wygladal na zbyt przepustowy, ale byc moze jakos jednak jest mniej restrykcyjny niz w Forku. Ale tego i tak bym sie kurczowo nie trzymal - natomiast kwestia, czy jest koniecznie potrzeba wymieniac reszte wydechu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się