DementorIRL Opublikowano 23 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2010 Witam! Mam mały problem z Subaru 1.6GL 1997r. Po włączeniu zapłonu zaczyna mrugać "check engine" , a po rozgrzaniu silnika obroty spadają do około 500. Czy możecie mi podpowiedzieć czy to może być coś poważnego? Poprzedni właściciel powiedział,że jest ułamany jakiś palec przy przepływomierzu powietrza,czy to może być przyczyną i o jaki palec chodzi? Z góry serdecznie dziękuję! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krajanek Opublikowano 23 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2010 Może być uszkodzona przepływka albo silniczek krokowy który jest odpowiedzialny za pracę silnika na wolnych obrotach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kropkowicz Opublikowano 23 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2010 DementorIRL, wyczytaj błędy i wracaj z numerkami i witamy na forumie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DementorIRL Opublikowano 23 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2010 Przy dojeżdżaniu do skrzyżowania jak wciskam sprzęgło to obroty spadają na 1000rpm,a po chwili na około 500rpm więc może to silnik krokowy. Zdarza się,że przez chwilę przytrzyma go na 1600 lub 1800rpm ale to tylko przez kilka sekund. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucza Opublikowano 24 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2010 DementorIRL, a skąd ty jesteś w irlandii? a może ty masz poprostu połączone kabelki do sprawdzania błędów,te pod kierownicą? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DementorIRL Opublikowano 24 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2010 lucza, jestem z Cork. Możesz mi podpowiedzieć które to kabelki? W instrukcji napisane jest tak: "Check Engine warning light. This light illuminates when trouble occurs in MFI(Multiple point fuel injection)" Teraz już się pogubiłem, bo nie wiem czy te mruganie może oznaczać błąd silnika krokowego lub przepływki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kopytt91 Opublikowano 24 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2010 Cześć Najlepiej jak będziesz miał kody błędów , ale mi się wydaje ,że ta kontrolka będzie raczej świeciła od sondy lambda. Bardzo często zapala się kontrolka bo sonda daje zły odczyt o jakości spalin. p.s. U mnie tak było Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DementorIRL Opublikowano 24 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2010 A czy jest jakiś sposób żeby sprawdzić tą sondę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ptkrally Opublikowano 24 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2010 A czy jest jakiś sposób żeby sprawdzić tą sondę? Najlepiej "wymrugaj" sobie kody błędów i jesteś w domu jak to zrobić znajdziesz na forum... inaczej to wróżenie z fusów... http://codes.rennacs.com/Petrol-Engine/ ... ngines.php Tu masz foto co z czym połączyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DementorIRL Opublikowano 24 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2010 Rozłączyłem te dwa połączone ze sobą czarne kabelki, które widać na zdjęciu i po włączeniu zapłonu check się świeci, a po odpaleniu silnika gaśnie i już się nie pokazuje. Więc tak jak napisał kolega luczamiałem połączone kabelki diagnostyczne przez cały czas. Możecie mi jeszcze coś podpowiedzieć na temat tego przepływomierza? Poprzedni własciciel powiedział mi, że złamany jest jakiś palec przy przepływce. Czy to może być przyczyną spadania obrotów po rozgrzaniu i lekkich dziur w obrotach? Dzięki za wasze podpowiedzi!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucza Opublikowano 25 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2010 Yyyyy a gdzie ty masz w 1.6 przepływomierz?chyba niemasz.A spadanie lub falowanie obrotów może być spowodowane uszkodzonym lub brudnym "silniczkiem krokowym",patrząc na przepustnicę to te urządzonko po prawej stronie przepustnicy (z niebieską nalepką),wymontuj i wyczyść i zobacz w jakim stanie jest uszczelka bo jak już była kilka razy używana to trzeba ją wymienić ponieważ jej nadmierne sprasowanie powoduje że zmniejsza się dystans pomiędzy "czopem" silniczka a otworem który on zamyka-otwiera.Wesołych świąt ;} Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DementorIRL Opublikowano 27 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2010 Wydawało mi się, że powinien być tam przepływomierz. Sprawdzę silniczek i może to pomoże. Wesołych Świąt! -- Pn gru 27, 2010 10:16 pm -- Jutro zabieram się za czyszczenie tego silniczka i zobaczymy co z tego wyjdzie. Mam jeszcze jedno pytanie. Zauważyłem, że moje autko ma mały problem z wkręcaniem się na obroty. To jest tylko 1.6 więc dużo od niego nie można wymagać ale problem jest odczuwalny. Przy przyspieszaniu z przepustnicą otwartą na około 70% odczuwalne są "dziury w obrotach". Pierwsza zaczyna się przy około 3000rpm,a druga przy około 4500rpm. Od czego to może być? Może kable lub świece? Aha i jak to jest z tym przeplywomierzem w 1.6GL 1997r, powinien być czy nie? Z góry dzięki za podpowiedzi! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się