Jump to content

DementorIRL

Użytkownik
  • Content Count

    46
  • Joined

  • Last visited

About DementorIRL

  • Rank
    ..:: Świeżynka ::..

Profile Information

  • Skąd
    Cork/Irlandia
  • Auto
    Impreza 1.6GL 1997r.
  1. Fakt, to jest czujnik polozenia walka. Tez kiedys mialem problem z tym czujnikiem. Autko z wypietym czujnikiem nie odpalalo, a po wypieciu czujnika podczas pracy silnika spadaly obroty i po chwili zaczynal pracowac tak jak powinien(prawdopodobnie zalaczal sie tryb awaryjny). Wysłane z mojego GT-S5570 za pomocą Tapatalk
  2. A nie odpiales przypadkiem czegos takiego jak czujnik temp w dolocie? Juz dawno nie patrzylem po maske zadnemu subarakowi ale nie kojarze takiej czujki. Wysłane z mojego GT-S5570 za pomocą Tapatalk
  3. W bravie jest silniczek, który otwiera/przymyka przepustnicę więc silniczek krokowy wyeliminowany. Tutaj mam następny link z pomiarem MAP sensora(na filmiku trochę silnik zamula bo zsunął się wężyk z pompy paliwa i część nie szła do listwy wtryskowej) Czy możliwe jest żeby MAP sensor oszukiwał? Jak odłączę go od kolektora ssącego i włączę zapłon to trzyma około 4V(ciśnienie atmosferyczne) ale jak zasysam z niego powietrze to napięcie spada aż do 1.29V(zasysałem ustami i więcej nie dałem rady ), a to wskazuje, że działa poprawnie. Czytałem artykuł na temat wypadania zapłonów ponieważ u mnie to szarpanie silnikiem na wolnych obrotach wygląda właśnie na wypadanie zapłonów. Doczytałem, że wypadanie zapłonów może wystąpić tylko i wyłącznie przy zbyt ubogiej mieszance pod warunkiem, że mamy sprawne przewody, świece, cewki, kompresję, luzy zaworowe(a ja mam to wszystko ok). Więc skoro moja sonda jak na filmiku na wolnych obrotach pokazuje bardzo bogatą mieszankę to komp musi tą mieszankę skorygować i podaje mi mniej paliwa co powoduje wypadanie zapłonów. Tyle, że teraz zastanawiam się czy sonda może zawieszać się tylko na wolnych obrotach, a po dodaniu gazu chodzi normalnie :?: Zauważyłem też, że po odłączeniu sondy praca silnika kompletnie się nie zmienia i nie bardzo wiem czy tak powinno być. Tutaj wrzucam film z testem MAP sensora(jest to trochę lepiej przedstawione niż na poprzednim filmiku) Nie wiem jak to się dzieje, że MAP pokazuje mi jeszcze większe podciśnienie w dolocie przy otwartej przepustnicy niż na biegu jałowym. Rozumiem, że może być odwrotnie(małe podciśnienie na biegu jałowym) przy zaciąganiu przez dolot lewego powietrza ale nie wiem jaka usterka mechaniczna powoduje zwiększanie podciśnienia w kolektorze przy wysokich obrotach. Na filmie widać, że przy bardzo szybkim otwarciu przepustnicy map pokazuje małe ciśnienie w dolocie(tak jak powinno być) ale po chwili wraca i pokazuje znowu duże podciśnienie mimo tego, że przepustnica jest wciąż otwarta.
  4. Witam! Mam problem z fiatem brava 1.2 16V. Wiem, że to jest forum subaru ale silnik spalinowy to silnik spalinowy Nikt nie jest w stanie powiedzieć mi co dolega temu silnikowi. Sonda lambda na wolnych obrotach pokazuje mi bardzo bogatą mieszankę ale auto nie kopci. Nieregularne są obroty na biegu jałowym(jakby wypadanie zapłonów), telepie leciutko silnikiem co jakiś czas i nie można utrzymać stabilnych obrotów na biegu jałowym do 2000rpm(powyżej objaw ustępuje). Swiece przepalone dobrze (kolor kawa z mlekiem), kable nowe, cewka sprawna. Pompa paliwa ok, filtr paliwa wymieniony, filtr powietrza również.Sprawdzone zostały wtryski(żaden nie leje i rozpylają ładnie). Już zbyt dużo pieniędzy i pracy włożyłem w to auto aby się teraz poddać. TPS sprawdzony, czujnik temperatury sprawdzony, czujnik temperatury w dolocie sprawdzony, map sensor sprawdzony ale nie daje mi spokoju bo niby zmienia wartości ale przy maksymalnym uchyleniu przepustnicy pokazuje napięcie odpowiadające dużemu podciśnieniu w kolektorze. Z tego co się orientuje to podciśnienie spada wraz z uchylaniem przepustnicy. Wrzucam filmik przedstawiający odczyt napięcia z sondy lambda. Silnik rozgrzany do normalnej temp pracy. Filmik nie jest co prawda w jakości HD ale coś jednak na nim widać Na filmiku widać również problemy z utrzymanie stabilnych obrotów poniżej 2000rpm. Po wyjęciu sondy było na niej trochę czarnego osadu(sadza) ale było tego tak mało, że przetarcie szmatką załatwiło sprawę. Nie mam pojęcia czy on naprawdę ma zbyt bogatą mieszankę czy sonda oszukuje kompa. Pozdrawiam!
  5. Ja miałem takie same akcje z mazdą 323 (u mnie kopciło po postoju dłuższym niż 4godziny)Według mechaników były to uwalone uszczelniacze, pierścienie, uszczelka pod głowicą i pęknięta głowica.Każdy miał jakiś inny scenariusz chociaż żaden z nich nic nie sprawdzał tylko patrzył na dym. Pojechałem do mechanika magika i stwierdził, że mam kilka dziur w wydechu, zakleił pastą do wydechów i kopcenie zniknęło Ale jak już u Ciebie pokazuje się niebieskawy dym to raczej nie jest to dobry znak ale też nie musi to wskazywać na jakąś straszną tragedię :wink: Pozdrawiam
  6. Życzę szybkiego powrotu do zdrowia! Jak tylko dam radę to zrobię przelew.
  7. Przemeq, no to mnie trochę uspokoiłeś bo nadal mam nadzieję,, że to tylko piston slap
  8. Ten film nagrywany był na ciepłym silniku. Czy piston slap też słychać na ciepłm? Muszę poszukać kogoś na miejscu kto ogarnia subaru. Podjechałem do pierwszego lepszego warsztatu i stwierdzili, że to popychacze. Klepanie najwyraźniej słychać za kolektorem dolotowym w stronę sprzęgła po prawej stronie (stojąc przed autem). Nie nasila się podczas obciążenia silnika i albo cichnie albo jest zagłuszane przez silnik przy obrotach wyższych niż ok 2300rpm.
  9. Witam! Chociaż minęło już pół roku od zadania pytania to wątek nadal żyje więc ja też się podłączę. Możecie mi podpowiedzieć co to może być za dźwięk? Wiem, że diagnoza przez internet jest trudna ale może ktoś z Was spotkał się kiedyś z takim dźwiękiem. Szukałem podobnych dźwięków na YT ale żaden nie przypominał mi tego Filmik jest niskiej jakości ale dźwięk słychać dobrze. Pozdrawiam!
  10. No więc ten pomysł się nie sprawdzi W takim razie musisz pokombinować jak zablokować koło pasowe. Ludzie mają różne patenty np. http://www.youtube.com/watch?v=Zybilegox1U ale tego bym raczej nie próbował :wink: A nie powinno przypadkiem zablokować skrzyni w pozycji "parking"? -- Pt kwi 08, 2011 9:57 pm -- A jakbyś spróbował odkręcić rozrusznik i zablokować jakoś koło zamachowe? Mam dzisiaj jakieś dziwne pomysły ale musi być jakiś sposób żeby to odkręcić (nie wliczając użycia blokady do koła pasowego).
  11. Witam! Może pomysł głupi ale wrzuć bieg, (ja robiłem na piątce) i zaciągnij ręczny albo niech ktoś wciśnie hamulec i kręć w lewo(ja kręciłem w lewo ale w GL-u). Pozdrawiam!
  12. Witam! Od kilku dni mam podobny problem. Jak wcisnę gaz do oporu to strasznie muli się z dołu i wydaje mi się,że dziwnie "buczy" i zaczyna ciągnąć dopiero od 3000rpm, a czasami od 3500rpm. Jak przyspieszam normalnie to auto ciągnie tak jak powinno od samego dołu. Problem ten pojawił sie u mnie w styczniu tego roku i po jakimś czasie ustąpił no ale wrócił ponownie. Nie wiem czy znowu to przeczekać czy zacząć coś działać. Ps. Nie mam w tym momencie całej tej złączki pomiędzy wlotem powietrza przy błotniku, a puszką filtra. Czy to może być od tego?
  13. No na początek będzie zmiana oleju i zobaczymy czy coś pomoże.
  14. lucza, z tych Twoich części to by można było drugą furę złożyć Jak będę potrzebował skrzyni to zgłoszę się (z łiskaczem oczywiście) :wink:
  15. Witam! Ja też mam problem z trójeczką Wszystkie biegi wchodzą idealnie tylko trójka wchodzi z małym oporem. Po rozgrzaniu się oleju w skrzyni problem z trójką znika. Pomoże wymiana oliwy w skrzyni czy raczej trzeba będzie ją rozbierać? Co sądzicie? Pozdrawiam!
×
×
  • Create New...