Skocz do zawartości

Kilka problemów nowicjusza


kukus

Rekomendowane odpowiedzi

Przede wszystkim witam wszystkich.

3 dni temu sprawiłem sobie granatową wannę MY00. Ku moim bezpodstawnym obawom jeszcze jeździ i bardzo mnie raduje.

Jak narazie mam 3 pytania.

 

1. Guzik BRIGHT :) Jedni piszą ze odpowiada on tylko za jasność zegarka inni że rozjaśnia/ściemnia wszystko.

Wiec jak w końcu jest bo nie wiem czy jest ok czy szukać rozwiązania problemu. U mnie opcja tylko zegarek.

 

2. Natrysk :wink: przednich lamp. Wciskam guzior i jedyne co się dzieje to budzące niepokój chrobotanie w okolicach schowka. Oczekiwalem lepszego efektu :?

 

3. Czy to normalne że silnik wg. mnie bardzo szybko łapie temperaturę? Wystarczy dosłownie kilometr może ciut więcej spokojnej jazdy i już mamy optimum? Trochę za szybko chyba. W CRXie pół miasta mogłem przejechać nim się zagrzał. Na drodze Katowice-Warszawa nic się nie grzało, parkując w garażu wiatrak się załącza więc niby wszystko dobrze ale wole się upewnić czy ten typ tak ma.

 

Poza tym fajne te Wasze :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. tylko zegarek

2. zablokowany wirnik pompki - wymontuj, zdejmij plastikowy element pompujący - rozginając trzy blaszki na obudowie silniczka, rozruszaj wirnik kombinerkami, pryśnij jakimś WD40 lub lepiej kontaktsprayem, poskładaj i ciesz się działającymi spryskiwaczami. Tylko nie nadużywaj tego gadgetu. Zbiornik płynu robi się pusty po 6-7 włączeniach sprysku reflektorów :mrgreen: Ja po naprawie pompki myślałem, że coś źle poskładałem i mam gdzieś wyciek... Wcześniej tak dla testu kilka razy nacisnąłem guzik... :wink:

3. mój GT'ek też dość szybko łapie temperaturę.

 

Pomuczka poproszę :wink:

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. W Imprezach BRIGHT odpowiada tylko za zegarek. Dopiero w nowszych Legacach i OBK bright zmieniał podświetlanie całości jak się go przytrzymało.

Jeżeli chcesz przyciemnić całość to masz tam gdzie włączasz kierunkowskazy i światła. Przyjrzyj się dokładnie przełącznikowi. Można ściemnić wszystko.

 

2. U mnie był zepsuty (czytaj zapchany i zardzewiały) trójnik za przednim zderzakiem.

 

3. To normalne i to duży plus w Subaru. I to jest super w zimę. Dopóki Ci się nie będzie przegrzewał silnik to znaczy że jest w porządku.

 

ja również pomuczki kolekcjonuję :P (to ten plusik koło wykrzyknika po prawej stronie każdego postu :wink: )

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I fajnie! Spryskiwacz lamp już działa.

 

Pytanko jeszcze odnośnie temperatury.

Mimo mrozów wskazówka szybko łapie otimum ale wiem ze silnikowi do optimum jeszcze daleko i teraz pytanie skąd mam wiedzieć kiedy można dmuchnąć? W CRXie problemu nie było bo pół miasta przejechałem nim się zagrzał do tego ciśnienie oleju miałem. W Gtku bajerków nie mam za to mam pełne spodnie po naczytaniu się o remontach silników, panewkach etc.

Jakie założenia sobie przyjęliście?

 

Wiem ze pytanie tak banalne ze wielu ręce opadają klatką schodową aż do piwnicy ale autko mam tydzień i bardziej się o nie boję niż nim raduje :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mimo mrozów wskazówka szybko łapie otimum ale wiem ze silnikowi do optimum jeszcze daleko i teraz pytanie skąd mam wiedzieć kiedy można dmuchnąć?

 

 

najlepszym rozwiazaniem jest montarz wskaznika temp. oleju, to jest najbardziej miarodajne. ewentualnie, na "oko", jak temp wody bedzie juz optymalna, to przejedz jeszcze ze 3-4 km spokojnie, a pozniej wiadomo... :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kukus, kolega skrzypekQ4 ma rację. Najlepiej kupić sobie gajgerka (znaczy wskaźnik), jak nie to ciepła woda i jeszcze kilka km spokojnej jazdy. Potem możesz już ogień :mrgreen:

 

 

O skrzypekQ4, jesteś ze Skierniewic?? :)

 

Sorry za OT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale wiem ze silnikowi do optimum jeszcze daleko i teraz pytanie skąd mam wiedzieć kiedy można dmuchnąć?

 

Tylko wskaźnik - nie musi to być wielkie halo za dużo złotych z komputerem (Defi), wystarczy coś prostego i niedrogiego.

 

To też się przyda na lato, żeby w odpowiednim momencie zdjąć nogę z gazu.

 

Pamiętaj tylko, by czujnika temperatury nie wkręcać do korku wlewu miski olejowej - tak jest najłatwiej (najmniej roboty) i najostrożniej (jak już olej jest ciepły na dole miski, to znaczy, że NAPRAWDĘ jest ciepły :) ), ale z kolei to się ukręca przy każdej zmianie oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...