Skocz do zawartości

Kupno Imprezy


pablodc

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie i chciałbym się przywitać!

Przejdę od razu do rzeczy, już od jakiegoś czasu przymierzam się do zmiany auta i padło na Imprezę. Mam upatrzonego Wrx'a z 2004 z przebiegiem 129tys. za cenę 41000plnów, którego jadę oglądać jutro. Właściciel zapewnia że samochód jest w dobrym stanie, bezwypadkowy nie był upalany (przeze mnie też nie będzie) itp. załóżmy że będzie to prawdą. Oczywiście czytałem wcześniej Wasze forum i oraz inne, sprawdzałem ceny części itp. moje pytanie brzmi, czy w tych samochodach były jakieś usterki fabryczne, jakieś knify na które warto zwrócić uwagę i mogą ujawnić kilka rzeczy. Czy jest coś co zacznie się psuć przy tym przebiegu (turbo, skrzynia)?

Zdaję sobie sprawę że eksploatacja takiego samochodu jest droższa niż przeciętnego toczydła. Chodzi mi tylko o to by samochód nie okazał się skarbonką bez dna i można było z niego korzystać w miarę normalnie przy zachowaniu przewidzianej dla Imprezy obsługi. Auto będzie użytkowane do codziennej jazdy jako główny samochód bez niepotrzebnego szaleństwa przy przebiegach ok 15 tys rocznie, spalanie mnie nie przeraża. Jestem mechanikiem i potrafię sobie zrobić "kilka" rzeczy przy samochodzie, aczkolwiek 4WD i turbo to mój debiut, a jakby co to mam do kogo się zwrócić.

Przepraszam za przydługi post ale przed jutrem jestem bardziej spięty niż przed jakimś egzaminem:).

Z góry dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam!

P.S. ten model mam hydrauliczne kasatory luzu zaworowego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fabrycznie przy jeździe bez upalania nie powinno samo z siebie nic się popsuć, chociaż wiadomo, i tak dużo zależy od szczęścia, jakości serwisowania i użytkowania przez poprzedniego właściciela.

Co do potencjalnych awarii, to dyfry, skrzynia, turbo, silnik.

 

 

 

Co do kosztów utrzymania:

ile kosztuje miesięczne utrzymanie GT'ka ??

 

Utrzymanie Subaru Impreza GT (rocznik 1995 - 2000)

 

Ile kosztuje utrzymanie subaru imprezy?

 

Wyliczenie! Koszty utrzymania: Subaru Imprezy WRX

 

Powodzenia i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszesz, że czytałeś już nasze forum...

 

A więc:

!!!! FAQ Techniczne - przeczytaj zanim zadasz pytanie !!!!

 

a w nim:

Na co zwrócić uwagę przy zakupie Imprezy (i nie tylko).

 

Sorry, ale nie chce mi się przepisywać czegoś, co już tryliard razy tu poruszano :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie!

Jestem po oględzinach samochodu. Auto wygląda na bezwypadkowe, posiada tylko drobne przycierki na zderzakach i jedną wgniotkę "parkingową" na drzwiach. Przednia szyba jest pęknięta, najprawdopodobniej od kamienia (widać ślad) i tu jest moje pierwsze pytanie. Jest to szyba Pilkington, inna od pozostałych, czy w Subarkach były takie zakładane? Silnik pracuje naprawdę ładnie i równo, super się wkręca na obroty i nie wydaje podejrzanych odgłosów nawet na zimnym. Tu kolejne pytanie, auto ma wymieniony olej. Czy wymiana oleju nie zamaskuje jakiś potencjalnych "klekotów" np. popychaczy? Autko genialnie hamuje, jest po wymianie kompletu klocków i tarcz (przód, tył). Następne pytanie:) Podczas pierwszej jazdy przy skręcaniu z tyłu było słuchać szum podobny do docierających się lub przyrdzewiałych tarcz, podczas jazdy na wprost ok. Czy to mógłby być ręczny? Zaznaczam że po dłuższym przejechaniu się szum coraz bardziej zanikał. Są jeszcze założone nowe paski oraz rozrząd. Reszta bez zarzutu. może poza trochę nie uszanowanym wnętrzem którym trzeba by się zająć. Samochód jest od pierwszego właściciela z Luksemburga z datą pierwszej rejestracji w 2005 i z przebiegiem "licznikowym" 107000km. Na auto byłaby faktura.

Co o tym sądzicie Koledzy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie!

Jestem po oględzinach samochodu. Auto wygląda na bezwypadkowe, posiada tylko drobne przycierki na zderzakach i jedną wgniotkę "parkingową" na drzwiach. Przednia szyba jest pęknięta, najprawdopodobniej od kamienia (widać ślad) i tu jest moje pierwsze pytanie. Jest to szyba Pilkington, inna od pozostałych, czy w Subarkach były takie zakładane?

 

Nie. Oryginalna szyba ma taki sam symbol "bananka" jak pozostale.

 

-- 17 paź 2010, o 17:58 --

 

Tu kolejne pytanie, auto ma wymieniony olej. Czy wymiana oleju nie zamaskuje jakiś potencjalnych "klekotów" np. popychaczy?

 

Niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę, ale w tym modelu/roczniku są płytki. Jedyny klekot jaki możesz usłyszeć to piston slap (głównie na zimnym silniku), z tego co wiem dość częsta bolączka w Imprezach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytywałem i posłuchałem na YouTube co to jest piston slap i raczej tego dźwięku nie słyszałem, no może taki leciusieńki dźwięk popychaczy na samym początku który od razu zanikł, stąd moje pytanie.

Mógłbym prosić o doradzenie mi w sprawie szumu o którym pisałem w trzecim pytaniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...