Jump to content

Kupno Imprezy


pablodc

Recommended Posts

Witam serdecznie i chciałbym się przywitać!

Przejdę od razu do rzeczy, już od jakiegoś czasu przymierzam się do zmiany auta i padło na Imprezę. Mam upatrzonego Wrx'a z 2004 z przebiegiem 129tys. za cenę 41000plnów, którego jadę oglądać jutro. Właściciel zapewnia że samochód jest w dobrym stanie, bezwypadkowy nie był upalany (przeze mnie też nie będzie) itp. załóżmy że będzie to prawdą. Oczywiście czytałem wcześniej Wasze forum i oraz inne, sprawdzałem ceny części itp. moje pytanie brzmi, czy w tych samochodach były jakieś usterki fabryczne, jakieś knify na które warto zwrócić uwagę i mogą ujawnić kilka rzeczy. Czy jest coś co zacznie się psuć przy tym przebiegu (turbo, skrzynia)?

Zdaję sobie sprawę że eksploatacja takiego samochodu jest droższa niż przeciętnego toczydła. Chodzi mi tylko o to by samochód nie okazał się skarbonką bez dna i można było z niego korzystać w miarę normalnie przy zachowaniu przewidzianej dla Imprezy obsługi. Auto będzie użytkowane do codziennej jazdy jako główny samochód bez niepotrzebnego szaleństwa przy przebiegach ok 15 tys rocznie, spalanie mnie nie przeraża. Jestem mechanikiem i potrafię sobie zrobić "kilka" rzeczy przy samochodzie, aczkolwiek 4WD i turbo to mój debiut, a jakby co to mam do kogo się zwrócić.

Przepraszam za przydługi post ale przed jutrem jestem bardziej spięty niż przed jakimś egzaminem:).

Z góry dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam!

P.S. ten model mam hydrauliczne kasatory luzu zaworowego?

Link to comment
Share on other sites

Fabrycznie przy jeździe bez upalania nie powinno samo z siebie nic się popsuć, chociaż wiadomo, i tak dużo zależy od szczęścia, jakości serwisowania i użytkowania przez poprzedniego właściciela.

Co do potencjalnych awarii, to dyfry, skrzynia, turbo, silnik.

 

 

 

Co do kosztów utrzymania:

ile kosztuje miesięczne utrzymanie GT'ka ??

 

Utrzymanie Subaru Impreza GT (rocznik 1995 - 2000)

 

Ile kosztuje utrzymanie subaru imprezy?

 

Wyliczenie! Koszty utrzymania: Subaru Imprezy WRX

 

Powodzenia i pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Witam ponownie!

Jestem po oględzinach samochodu. Auto wygląda na bezwypadkowe, posiada tylko drobne przycierki na zderzakach i jedną wgniotkę "parkingową" na drzwiach. Przednia szyba jest pęknięta, najprawdopodobniej od kamienia (widać ślad) i tu jest moje pierwsze pytanie. Jest to szyba Pilkington, inna od pozostałych, czy w Subarkach były takie zakładane? Silnik pracuje naprawdę ładnie i równo, super się wkręca na obroty i nie wydaje podejrzanych odgłosów nawet na zimnym. Tu kolejne pytanie, auto ma wymieniony olej. Czy wymiana oleju nie zamaskuje jakiś potencjalnych "klekotów" np. popychaczy? Autko genialnie hamuje, jest po wymianie kompletu klocków i tarcz (przód, tył). Następne pytanie:) Podczas pierwszej jazdy przy skręcaniu z tyłu było słuchać szum podobny do docierających się lub przyrdzewiałych tarcz, podczas jazdy na wprost ok. Czy to mógłby być ręczny? Zaznaczam że po dłuższym przejechaniu się szum coraz bardziej zanikał. Są jeszcze założone nowe paski oraz rozrząd. Reszta bez zarzutu. może poza trochę nie uszanowanym wnętrzem którym trzeba by się zająć. Samochód jest od pierwszego właściciela z Luksemburga z datą pierwszej rejestracji w 2005 i z przebiegiem "licznikowym" 107000km. Na auto byłaby faktura.

Co o tym sądzicie Koledzy?

Link to comment
Share on other sites

Witam ponownie!

Jestem po oględzinach samochodu. Auto wygląda na bezwypadkowe, posiada tylko drobne przycierki na zderzakach i jedną wgniotkę "parkingową" na drzwiach. Przednia szyba jest pęknięta, najprawdopodobniej od kamienia (widać ślad) i tu jest moje pierwsze pytanie. Jest to szyba Pilkington, inna od pozostałych, czy w Subarkach były takie zakładane?

 

Nie. Oryginalna szyba ma taki sam symbol "bananka" jak pozostale.

 

-- 17 paź 2010, o 17:58 --

 

Tu kolejne pytanie, auto ma wymieniony olej. Czy wymiana oleju nie zamaskuje jakiś potencjalnych "klekotów" np. popychaczy?

 

Niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę, ale w tym modelu/roczniku są płytki. Jedyny klekot jaki możesz usłyszeć to piston slap (głównie na zimnym silniku), z tego co wiem dość częsta bolączka w Imprezach.

Link to comment
Share on other sites

Poczytywałem i posłuchałem na YouTube co to jest piston slap i raczej tego dźwięku nie słyszałem, no może taki leciusieńki dźwięk popychaczy na samym początku który od razu zanikł, stąd moje pytanie.

Mógłbym prosić o doradzenie mi w sprawie szumu o którym pisałem w trzecim pytaniu?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...