skrzypekQ4 Opublikowano 15 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2010 witam, mam pytanko. jakis czas temu zalozylem 3" wydech przelot od turbiny, czy sa jakies skutki uboczne takiej operacji? dodam, ze po zalozeniu wydechu podskoczylo cisnienie doladowania z 0,8 na 1 bar, czuc ze auto lepiej sie zbiera, no i oczywiscie zaczelo wywalac marchewy przy redukcjach. zakladam, ze marchewy to wynik blow offa, bo na oryginalnym zaworze raczej sie nie pojawiaja albo bardzo sporadycznie. prosze o jakies cenne uwagi, czy w ten sposob nie sprawie sobie jakiejs przykrej niespodzianki w postaci uszkodzen turbiny, silnika, etc...? dodam, ze jezdze tylko na V-power 100+, silnik zalany Motulem 300V 15W50. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuzi4 Opublikowano 16 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2010 Wydaje mi się, że 100 oktanów do tego silnika nie jest zalecane. Ja mam wymieniony wydech ale downpipe mam seryjny. Rozmawiałem z kilkoma mądrymi głowami i nie polecali mi wymiany całego wydechu - problemy (wręcz niemożliwość) zestrojenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skrzypekQ4 Opublikowano 16 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Października 2010 chyba im wiecej oktanow, tym lepiej. mniejsze ryzyko spalania stukowego i przy silnikach z turbo, badz wysokoobrotowych, powinno poprawic ich wydajnosc w zakresie KM i Nm. tylko jakie strojenie w MY 98, to jest akurat taki rocznik, gdzie nie ma mozliwosci zadnego strojenia z poziomu ECU. chyba, ze czegos nie wiem i da sie to jakos zestroic inaczej niz fabrycznie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeOrGe Opublikowano 16 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2010 na 100+ oktanów będzie tylko bezpiecznie dla silnika, nie osiągniesz większej mocy. ECU nie jest w stanie w tym roczniku "korzystać" z takiego paliwa w optymalny sposób. Najlepiej zrobisz jak będziesz jeździł na zalecanym przez producenta paliwie (takie na jakim był strojony). Ogólnie zależność jest taka ze czym więcej oktanów w paliwie tym mniejsza jego wartość opałowa i w twoim aucie paradoksalnie na niższej liczbie oktanowej możesz osiągnąć większą moc. Co tyczy się remapu to najlepszym rozwiązaniem w twoim przypadku jest aftermaketowe ECU np. Apexi Power FC Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skrzypekQ4 Opublikowano 16 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Października 2010 ok, na temat paliwa juz sie dowiedzialem, pozostaje wiec przy 100+, a co z reszta? znaczy sie, ktos ma jakis pomysl na remap, lub kogos kto juz robil remap tego rocznika? zrodlo na taki APEXI i magika do ogarniecia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
plasma555 Opublikowano 17 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2010 zagdadaj z Oskar'em z forum. On ma niezły wydech Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skrzypekQ4 Opublikowano 17 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Października 2010 zagdadaj z Oskar'em z forum. On ma niezły wydech mam juz wydech, potrzebuje informacji, odpowiedzi na pytania zadane w pierwszym poscie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
plasma555 Opublikowano 17 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2010 skrzypekQ4, to tak jak mówię zagadaj z Oskarem bo ma identycznie u siebie i chyba najlepiej wie jakie są bolączki itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 17 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2010 środkowy mam 2,5 ale już niedługo wchodzi 3' blitza i będzie komplet z końcowym 3' też blitza nur spec R. Po zmianie z superspinta 2,5' na 3' rzeczywiście ładował trochę więcej ale pokręciło się MBC i jest gitara. Tak więc wyjście dla Ciebie to jakieś MBC albo EBC chyba że stać Cie na np. Alcatek'a (ok. 5k) i wtedy stroisz bez problemu. Bebechy w silniku masz seryjne? Tłoki, korby, głowice? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 17 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2010 zagdadaj z Oskar'em z forum. On ma niezły wydech mam juz wydech, potrzebuje informacji, odpowiedzi na pytania zadane w pierwszym poscie. Pogadaj z Jako o remapie, ale ecu jakies trzeba kupic. Np. Apexi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 17 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2010 o właśnie jeszcze jest taka opcja jak pisze AMI Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skrzypekQ4 Opublikowano 17 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Października 2010 środkowy mam 2,5 ale już niedługo wchodzi 3' blitza i będzie komplet z końcowym 3' też blitza nur spec R. Po zmianie z superspinta 2,5' na 3' rzeczywiście ładował trochę więcej ale pokręciło się MBC i jest gitara. Tak więc wyjście dla Ciebie to jakieś MBC albo EBC chyba że stać Cie na np. Alcatek'a (ok. 5k) i wtedy stroisz bez problemu. Bebechy w silniku masz seryjne? Tłoki, korby, głowice? to poprosze jeszcze rozwiniecie tych skrotow MBC, EBC i gdzie to kupic i jak stosowac? 5 tys. raczej nie bede w to inwestowal, bo w tym wypadku, bylby to chyba przerost formy nad trescia bebechy mam seryjne. reasumujac, czyli ladowanie na poziomie 1 bar, bez remapu jest niewskazane i nalezaloby jednak przykrecic je do standardowego? chyba, ze remap w postaci zwiekszonej dawki paliwa? poprawcie mnie jesli zle cos zrozumialem. aaa... dodam jeszcze, ze spalanie jest przeogromne, na poziomie 30 l/100km, ale to chyba moj styl jazdy generuje takie ilosci. ponizej 20l jeszcze nie udalo mi sie zejsc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ariel Opublikowano 17 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2010 trzeba było kupić Alfe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 17 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2010 środkowy mam 2,5 ale już niedługo wchodzi 3' blitza i będzie komplet z końcowym 3' też blitza nur spec R. Po zmianie z superspinta 2,5' na 3' rzeczywiście ładował trochę więcej ale pokręciło się MBC i jest gitara. Tak więc wyjście dla Ciebie to jakieś MBC albo EBC chyba że stać Cie na np. Alcatek'a (ok. 5k) i wtedy stroisz bez problemu. Bebechy w silniku masz seryjne? Tłoki, korby, głowice? to poprosze jeszcze rozwiniecie tych skrotow MBC, EBC i gdzie to kupic i jak stosowac? 5 tys. raczej nie bede w to inwestowal, bo w tym wypadku, bylby to chyba przerost formy nad trescia bebechy mam seryjne. reasumujac, czyli ladowanie na poziomie 1 bar, bez remapu jest niewskazane i nalezaloby jednak przykrecic je do standardowego? chyba, ze remap w postaci zwiekszonej dawki paliwa? poprawcie mnie jesli zle cos zrozumialem. aaa... dodam jeszcze, ze spalanie jest przeogromne, na poziomie 30 l/100km, ale to chyba moj styl jazdy generuje takie ilosci. ponizej 20l jeszcze nie udalo mi sie zejsc Hm troche sporo pali. Jak masz, to zaloz seryjny zawor upustowy dla testu. Stawiam na to, ze spalanie zmaleje. Oczywiscie takze marchewy sie skoncza raczej. Co do doladowania, jesli tylko 1 bar masz maksymalnie , to chyba dramatu nie bedzie. Ale dla swietego spokoju mozesz sie umowic ze specem (np. Jako) i sprawdzic czy wszystko jest cacy, ew. pomyslec o "wystrojeniu" tego lekko na mbc badz ebc. Bo jak rozumiem za bardzo gmerac wiecej nie chcesz? Zreszta szybko szukalbys zaraz skrzy i biegow pewnie Prawde mowiac - tak swoja droga - zalozenie 3" wydechu do seryjnego gt to spory przerost formy nad trescia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skrzypekQ4 Opublikowano 17 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Października 2010 trzeba było kupić Alfe mogles napisac: trzeba bylo alfy nie sprzdawac. tak, teraz tego zaluje, to bylo naprawde super auto. tak na marginesie, to mam wrazenie, ze caly czas szukasz jakiejs zaczepki? -- 17 paź 2010, o 20:38 -- Hm troche sporo pali. Jak masz, to zaloz seryjny zawor upustowy dla testu. Stawiam na to, ze spalanie zmaleje. Oczywiscie takze marchewy sie skoncza raczej. Co do doladowania, jesli tylko 1 bar masz maksymalnie , to chyba dramatu nie bedzie. Ale dla swietego spokoju mozesz sie umowic ze specem (np. Jako) i sprawdzic czy wszystko jest cacy, ew. pomyslec o "wystrojeniu" tego lekko na mbc badz ebc. Bo jak rozumiem za bardzo gmerac wiecej nie chcesz? Zreszta szybko szukalbys zaraz skrzy i biegow pewnie Prawde mowiac - tak swoja droga - zalozenie 3" wydechu do seryjnego gt to spory przerost formy nad trescia troche jezdzilem na standardowym zaworze, siedzi on zreszta caly czas podpiety w aucie, z jednej strony jest zaslepiony, wiec zmiana tego to kwestia 5 min. spalanie na nim bylo niewiele mniejsze, moze jakies 2-3l. co do tych 3" to masz pewnie racje, ale trafil mi sie caly nowy wydech z kwasu, za bardzo rozsadne pieniadze i dlatego jest wlasnie taki. a gdzie urzeduje Jako, tzn. w jakim miescie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel.xxx1 Opublikowano 17 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2010 Stolyca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 17 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2010 Okolice Warszawy. Chyba i tak warto temat obadac, bo o ile przy upalaniu spalanie moze byc duze oczywiscie, o tyle przy jezdzie miejskiej raczej powinno byc sporo mniejsze. Rdzawiak moj, gt my98, palil ok. 13 w miare cisniety. A sti ponad 300KM jakies 15, wiec jesli ponizej 20 nijak zejsc nie mozesz, to albo upalasz jedynie non-stop, albo jest jednak jakis problem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skrzypekQ4 Opublikowano 17 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Października 2010 Okolice Warszawy. Chyba i tak warto temat obadac, bo o ile przy upalaniu spalanie moze byc duze oczywiscie, o tyle przy jezdzie miejskiej raczej powinno byc sporo mniejsze. Rdzawiak moj, gt my98, palil ok. 13 w miare cisniety. A sti ponad 300KM jakies 15, wiec jesli ponizej 20 nijak zejsc nie mozesz, to albo upalasz jedynie non-stop, albo jest jednak jakis problem. przyznam szczerze, ze wolno nie potrafie jezdzic moim rekordem, bylo 60l/100km we wspomnianej przez Ariela alfie. ale skoro piszesz, ze w twoich sprzetach spalanie bylo o wiel mniejsze niz u mnie, to chyba niestety jest jakis problem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ariel Opublikowano 18 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2010 ja Ci nie dogryzam tylko zmień ten podpis :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 18 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2010 to poprosze jeszcze rozwiniecie tych skrotow MBC, EBC i gdzie to kupic i jak stosowac? MBC - Manual boost controler, a dokładnie to zaworek dzięki któremu możesz zwiększyć/zmniejszyć doładowanie. Wygląda to tak http://moto.allegro.pl/mbc-manual-boost ... 53284.html EBC- to electronic boost controler, też sterowanie doładowaniem tyle że jak sama nazwa wskazuje elektronicznie np. poprzez takie urządzonko jak jest sprzedawane tu viewtopic.php?f=16&t=136908&view=unread#unread czyli ladowanie na poziomie 1 bar, bez remapu jest niewskazane i nalezaloby jednak przykrecic je do standardowego? remap to jedno, ale jeśli masz seryjne graty to istnieje ryzyko że coś klęknie. Ja u siebie mam 1.1bar ale graty z wrx 05 i tłoki HBR, skrzynia (odpukać) daje rade. Nie upalam więc do szybkiej jazdy wystarczy. na poziomie 30 l/100km, :shock: Też mam zawór upustowy ale żeby tyle spalić to bym musiał grubo ponad 200km/h lecieć. A jak jeździsz na tym 100+ to z autem się nic nie dzieje? ja jeźdżę na 98 i to raczej dla seryjnego a nawet lekko zgrzebanego GTka powinno wystraczyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skrzypekQ4 Opublikowano 18 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2010 MBC - Manual boost controler, a dokładnie to zaworek dzięki któremu możesz zwiększyć/zmniejszyć doładowanie. Wygląda to tak http://moto.allegro.pl/mbc-manual-boost ... 53284.html EBC- to electronic boost controler, też sterowanie doładowaniem tyle że jak sama nazwa wskazuje elektronicznie np. poprzez takie urządzonko jak jest sprzedawane tu viewtopic.php?f=16&t=136908&view=unread#unread no to juz troche mi rozjasniles, dzieki remap to jedno, ale jeśli masz seryjne graty to istnieje ryzyko że coś klęknie. Ja u siebie mam 1.1bar ale graty z wrx 05 i tłoki HBR, skrzynia (odpukać) daje rade. Nie upalam więc do szybkiej jazdy wystarczy. jak sie motor rozsypie to pomysle wtedy o wymianie bebechow, ale nie wiem czy nie lepiej wlozyc jakis motor od STI. te same koszta, a motor z zalozenia mocniejszy. tylko jest ryzyko zakupienia zlomu. Też mam zawór upustowy ale żeby tyle spalić to bym musiał grubo ponad 200km/h lecieć. A jak jeździsz na tym 100+ to z autem się nic nie dzieje? ja jeźdżę na 98 i to raczej dla seryjnego a nawet lekko zgrzebanego GTka powinno wystraczyć. nie zauwazylem aby na 100+ dzialo sie cos niepokojacego. wlascicie to kiedys zalalem verve 98 i mialem wrazenie jakby mi ktos do samochodu zapakowal worek kartofli. od tamtej pory vervy juz nie leje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 18 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2010 zalalem verve 98 ble tego to do Sierry OHC nawet nie leje nie zauwazylem aby na 100+ dzialo sie cos niepokojacego Bywały takie przypadki że auto zmulało, ale jakm u Ciebie jest ok to ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 18 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2010 nie zauwazylem aby na 100+ dzialo sie cos niepokojacego. wlascicie to kiedys zalalem verve 98 i mialem wrazenie jakby mi ktos do samochodu zapakowal worek kartofli. od tamtej pory vervy juz nie leje. Jesli lubisz przeplacac, to mozesz brykac na Vpower racing - ale na seryjnej mapie raczej korzysci mial nie bedziesz. Nie wypowiem sie co do Vervy, bo brak danych - ale generalnie dobra 98-oktanowa benzyna w zupelnosci wystarczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skrzypekQ4 Opublikowano 18 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2010 Bywały takie przypadki że auto zmulało, ale jakm u Ciebie jest ok to ok nie zauwazylem jakis dziwnych objawow. moge tez smialo powiedziec, ze jest chyba lepiej niz w serii. ostatnio sprawdzalem sie z kolega, ma tez GT, ponoc po remapie ECUTECa. z tego co mowil, na hamowni pokazalo 260 KM i 360 Nm, wykresu nie widzialem, jednak Turbowannie nie dal rady, wiec 100+ raczej nie zamula Jesli lubisz przeplacac, to mozesz brykac na Vpower racing - ale na seryjnej mapie raczej korzysci mial nie bedziesz.Nie wypowiem sie co do Vervy, bo brak danych - ale generalnie dobra 98-oktanowa benzyna w zupelnosci wystarczy. prawde mowiac to nie mam wyboru, w mojej okolicy tylko Shell i Orlen i kilka stacji niezaleznych. na niezaleznych nawet fajek nie kupuje. Orlen juz przetestowalem i efekt kartofli, pozostaje tylko Shell. ja Ci nie dogryzam tylko zmień ten podpis special for you Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ariel Opublikowano 18 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2010 skrzypekQ4, no to pokazałeś max swojej inteligencji ten wątek leży jeszcze w śmietniku więc mogę Ci przypomnieć jak się z nami niedawno "żegnałeś". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się