Skocz do zawartości

wydech 3" przelot - GT Wanna MY98


skrzypekQ4

Rekomendowane odpowiedzi

witam,

 

mam pytanko. jakis czas temu zalozylem 3" wydech przelot od turbiny, czy sa jakies skutki uboczne takiej operacji? dodam, ze po zalozeniu wydechu podskoczylo cisnienie doladowania z 0,8 na 1 bar, czuc ze auto lepiej sie zbiera, no i oczywiscie zaczelo wywalac marchewy przy redukcjach. zakladam, ze marchewy to wynik blow offa, bo na oryginalnym zaworze raczej sie nie pojawiaja albo bardzo sporadycznie.

prosze o jakies cenne uwagi, czy w ten sposob nie sprawie sobie jakiejs przykrej niespodzianki w postaci uszkodzen turbiny, silnika, etc...? dodam, ze jezdze tylko na V-power 100+, silnik zalany Motulem 300V 15W50.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że 100 oktanów do tego silnika nie jest zalecane. Ja mam wymieniony wydech ale downpipe mam seryjny. Rozmawiałem z kilkoma mądrymi głowami i nie polecali mi wymiany całego wydechu - problemy (wręcz niemożliwość) zestrojenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba im wiecej oktanow, tym lepiej. mniejsze ryzyko spalania stukowego i przy silnikach z turbo, badz wysokoobrotowych, powinno poprawic ich wydajnosc w zakresie KM i Nm. tylko jakie strojenie w MY 98, to jest akurat taki rocznik, gdzie nie ma mozliwosci zadnego strojenia z poziomu ECU. chyba, ze czegos nie wiem i da sie to jakos zestroic inaczej niz fabrycznie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na 100+ oktanów będzie tylko bezpiecznie dla silnika, nie osiągniesz większej mocy. ECU nie jest w stanie w tym roczniku "korzystać" z takiego paliwa w optymalny sposób. Najlepiej zrobisz jak będziesz jeździł na zalecanym przez producenta paliwie (takie na jakim był strojony). Ogólnie zależność jest taka ze czym więcej oktanów w paliwie tym mniejsza jego wartość opałowa i w twoim aucie paradoksalnie na niższej liczbie oktanowej możesz osiągnąć większą moc. Co tyczy się remapu to najlepszym rozwiązaniem w twoim przypadku jest aftermaketowe ECU np. Apexi Power FC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

środkowy mam 2,5 ale już niedługo wchodzi 3' blitza i będzie komplet z końcowym 3' też blitza nur spec R. Po zmianie z superspinta 2,5' na 3' rzeczywiście ładował trochę więcej ale pokręciło się MBC i jest gitara. Tak więc wyjście dla Ciebie to jakieś MBC albo EBC chyba że stać Cie na np. Alcatek'a (ok. 5k) i wtedy stroisz bez problemu. Bebechy w silniku masz seryjne? Tłoki, korby, głowice?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

środkowy mam 2,5 ale już niedługo wchodzi 3' blitza i będzie komplet z końcowym 3' też blitza nur spec R. Po zmianie z superspinta 2,5' na 3' rzeczywiście ładował trochę więcej ale pokręciło się MBC i jest gitara. Tak więc wyjście dla Ciebie to jakieś MBC albo EBC chyba że stać Cie na np. Alcatek'a (ok. 5k) i wtedy stroisz bez problemu. Bebechy w silniku masz seryjne? Tłoki, korby, głowice?

 

to poprosze jeszcze rozwiniecie tych skrotow MBC, EBC i gdzie to kupic i jak stosowac? :) 5 tys. raczej nie bede w to inwestowal, bo w tym wypadku, bylby to chyba przerost formy nad trescia :) bebechy mam seryjne.

reasumujac, czyli ladowanie na poziomie 1 bar, bez remapu jest niewskazane i nalezaloby jednak przykrecic je do standardowego? chyba, ze remap w postaci zwiekszonej dawki paliwa? poprawcie mnie jesli zle cos zrozumialem. aaa... dodam jeszcze, ze spalanie jest przeogromne, na poziomie 30 l/100km, ale to chyba moj styl jazdy generuje takie ilosci. ponizej 20l jeszcze nie udalo mi sie zejsc :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

środkowy mam 2,5 ale już niedługo wchodzi 3' blitza i będzie komplet z końcowym 3' też blitza nur spec R. Po zmianie z superspinta 2,5' na 3' rzeczywiście ładował trochę więcej ale pokręciło się MBC i jest gitara. Tak więc wyjście dla Ciebie to jakieś MBC albo EBC chyba że stać Cie na np. Alcatek'a (ok. 5k) i wtedy stroisz bez problemu. Bebechy w silniku masz seryjne? Tłoki, korby, głowice?

 

to poprosze jeszcze rozwiniecie tych skrotow MBC, EBC i gdzie to kupic i jak stosowac? :) 5 tys. raczej nie bede w to inwestowal, bo w tym wypadku, bylby to chyba przerost formy nad trescia :) bebechy mam seryjne.

reasumujac, czyli ladowanie na poziomie 1 bar, bez remapu jest niewskazane i nalezaloby jednak przykrecic je do standardowego? chyba, ze remap w postaci zwiekszonej dawki paliwa? poprawcie mnie jesli zle cos zrozumialem. aaa... dodam jeszcze, ze spalanie jest przeogromne, na poziomie 30 l/100km, ale to chyba moj styl jazdy generuje takie ilosci. ponizej 20l jeszcze nie udalo mi sie zejsc :(

 

Hm troche sporo pali. Jak masz, to zaloz seryjny zawor upustowy dla testu. Stawiam na to, ze spalanie zmaleje. Oczywiscie takze marchewy sie skoncza raczej.

 

Co do doladowania, jesli tylko 1 bar masz maksymalnie , to chyba dramatu nie bedzie. Ale dla swietego spokoju mozesz sie umowic ze specem (np. Jako) i sprawdzic czy wszystko jest cacy, ew. pomyslec o "wystrojeniu" tego lekko na mbc badz ebc. Bo jak rozumiem za bardzo gmerac wiecej nie chcesz? Zreszta szybko szukalbys zaraz skrzy i biegow pewnie :)

 

Prawde mowiac - tak swoja droga - zalozenie 3" wydechu do seryjnego gt to spory przerost formy nad trescia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeba było kupić Alfe :P:mrgreen:

 

mogles napisac: trzeba bylo alfy nie sprzdawac. tak, teraz tego zaluje, to bylo naprawde super auto.

tak na marginesie, to mam wrazenie, ze caly czas szukasz jakiejs zaczepki?

 

-- 17 paź 2010, o 20:38 --

 

Hm troche sporo pali. Jak masz, to zaloz seryjny zawor upustowy dla testu. Stawiam na to, ze spalanie zmaleje. Oczywiscie takze marchewy sie skoncza raczej.

 

Co do doladowania, jesli tylko 1 bar masz maksymalnie , to chyba dramatu nie bedzie. Ale dla swietego spokoju mozesz sie umowic ze specem (np. Jako) i sprawdzic czy wszystko jest cacy, ew. pomyslec o "wystrojeniu" tego lekko na mbc badz ebc. Bo jak rozumiem za bardzo gmerac wiecej nie chcesz? Zreszta szybko szukalbys zaraz skrzy i biegow pewnie

 

Prawde mowiac - tak swoja droga - zalozenie 3" wydechu do seryjnego gt to spory przerost formy nad trescia

 

troche jezdzilem na standardowym zaworze, siedzi on zreszta caly czas podpiety w aucie, z jednej strony jest zaslepiony, wiec zmiana tego to kwestia 5 min. spalanie na nim bylo niewiele mniejsze, moze jakies 2-3l.

co do tych 3" to masz pewnie racje, ale trafil mi sie caly nowy wydech z kwasu, za bardzo rozsadne pieniadze i dlatego jest wlasnie taki.

 

a gdzie urzeduje Jako, tzn. w jakim miescie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okolice Warszawy. Chyba i tak warto temat obadac, bo o ile przy upalaniu spalanie moze byc duze oczywiscie, o tyle przy jezdzie miejskiej raczej powinno byc sporo mniejsze. Rdzawiak moj, gt my98, palil ok. 13 w miare cisniety. A sti ponad 300KM jakies 15, wiec jesli ponizej 20 nijak zejsc nie mozesz, to albo upalasz jedynie non-stop, albo jest jednak jakis problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okolice Warszawy. Chyba i tak warto temat obadac, bo o ile przy upalaniu spalanie moze byc duze oczywiscie, o tyle przy jezdzie miejskiej raczej powinno byc sporo mniejsze. Rdzawiak moj, gt my98, palil ok. 13 w miare cisniety. A sti ponad 300KM jakies 15, wiec jesli ponizej 20 nijak zejsc nie mozesz, to albo upalasz jedynie non-stop, albo jest jednak jakis problem.

 

 

przyznam szczerze, ze wolno nie potrafie jezdzic :( moim rekordem, bylo 60l/100km we wspomnianej przez Ariela alfie.

ale skoro piszesz, ze w twoich sprzetach spalanie bylo o wiel mniejsze niz u mnie, to chyba niestety jest jakis problem :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to poprosze jeszcze rozwiniecie tych skrotow MBC, EBC i gdzie to kupic i jak stosowac?

MBC - Manual boost controler, a dokładnie to zaworek dzięki któremu możesz zwiększyć/zmniejszyć doładowanie. Wygląda to tak http://moto.allegro.pl/mbc-manual-boost ... 53284.html

 

EBC- to electronic boost controler, też sterowanie doładowaniem tyle że jak sama nazwa wskazuje elektronicznie np. poprzez takie urządzonko jak jest sprzedawane tu viewtopic.php?f=16&t=136908&view=unread#unread

 

 

czyli ladowanie na poziomie 1 bar, bez remapu jest niewskazane i nalezaloby jednak przykrecic je do standardowego?

 

remap to jedno, ale jeśli masz seryjne graty to istnieje ryzyko że coś klęknie. Ja u siebie mam 1.1bar ale graty z wrx 05 i tłoki HBR, skrzynia (odpukać) daje rade. Nie upalam więc do szybkiej jazdy wystarczy.

 

na poziomie 30 l/100km,

 

:shock: Też mam zawór upustowy ale żeby tyle spalić to bym musiał grubo ponad 200km/h lecieć. A jak jeździsz na tym 100+ to z autem się nic nie dzieje? ja jeźdżę na 98 i to raczej dla seryjnego a nawet lekko zgrzebanego GTka powinno wystraczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MBC - Manual boost controler, a dokładnie to zaworek dzięki któremu możesz zwiększyć/zmniejszyć doładowanie. Wygląda to tak http://moto.allegro.pl/mbc-manual-boost ... 53284.html

 

EBC- to electronic boost controler, też sterowanie doładowaniem tyle że jak sama nazwa wskazuje elektronicznie np. poprzez takie urządzonko jak jest sprzedawane tu viewtopic.php?f=16&t=136908&view=unread#unread

 

no to juz troche mi rozjasniles, dzieki :)

 

remap to jedno, ale jeśli masz seryjne graty to istnieje ryzyko że coś klęknie. Ja u siebie mam 1.1bar ale graty z wrx 05 i tłoki HBR, skrzynia (odpukać) daje rade. Nie upalam więc do szybkiej jazdy wystarczy.

 

jak sie motor rozsypie to pomysle wtedy o wymianie bebechow, ale nie wiem czy nie lepiej wlozyc jakis motor od STI. te same koszta, a motor z zalozenia mocniejszy. tylko jest ryzyko zakupienia zlomu.

 

Też mam zawór upustowy ale żeby tyle spalić to bym musiał grubo ponad 200km/h lecieć. A jak jeździsz na tym 100+ to z autem się nic nie dzieje? ja jeźdżę na 98 i to raczej dla seryjnego a nawet lekko zgrzebanego GTka powinno wystraczyć.

 

nie zauwazylem aby na 100+ dzialo sie cos niepokojacego. wlascicie to kiedys zalalem verve 98 i mialem wrazenie jakby mi ktos do samochodu zapakowal worek kartofli. od tamtej pory vervy juz nie leje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie zauwazylem aby na 100+ dzialo sie cos niepokojacego. wlascicie to kiedys zalalem verve 98 i mialem wrazenie jakby mi ktos do samochodu zapakowal worek kartofli. od tamtej pory vervy juz nie leje.

 

Jesli lubisz przeplacac, to mozesz brykac na Vpower racing - ale na seryjnej mapie raczej korzysci mial nie bedziesz.

Nie wypowiem sie co do Vervy, bo brak danych - ale generalnie dobra 98-oktanowa benzyna w zupelnosci wystarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bywały takie przypadki że auto zmulało, ale jakm u Ciebie jest ok to ok

 

nie zauwazylem jakis dziwnych objawow. moge tez smialo powiedziec, ze jest chyba lepiej niz w serii. ostatnio sprawdzalem sie z kolega, ma tez GT, ponoc po remapie ECUTECa. z tego co mowil, na hamowni pokazalo 260 KM i 360 Nm, wykresu nie widzialem, jednak Turbowannie nie dal rady, wiec 100+ raczej nie zamula :)

 

Jesli lubisz przeplacac, to mozesz brykac na Vpower racing - ale na seryjnej mapie raczej korzysci mial nie bedziesz.

Nie wypowiem sie co do Vervy, bo brak danych - ale generalnie dobra 98-oktanowa benzyna w zupelnosci wystarczy.

 

prawde mowiac to nie mam wyboru, w mojej okolicy tylko Shell i Orlen i kilka stacji niezaleznych. na niezaleznych nawet fajek nie kupuje. Orlen juz przetestowalem i efekt kartofli, pozostaje tylko Shell.

 

ja Ci nie dogryzam tylko zmień ten podpis

 

special for you :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...