Jump to content

Turbina -> , modyfikacje, obsługa ,


Lemiech

Recommended Posts

Witam , kupiłem pare dni temu piękny model subaru z silnikiem 1.8 turbo (Jest to jednostka o oznaczeniu chyba EA82) doładowanie na poziomie 0,7 bara, silnik jest dwu zaworowy stopień sprężania 7,7 moc 136 koni i 200 momentu. Nie wiem wydaje mnie się ,że jak na prawie 140 koni to coś jest nie tak , prosze o podpowiedz jak mam to wyleczyć, odrazu mówie ,że wydech jest zrobiony przez "kowala" i moze być przytkany ( zrobie przelotowy jak tylko uzbieram kase ) oraz filtr powietrza nadaje się do wymiany. Jeszcze co mnie martwi po ujęciu gazu strzela z silnika tak jak w rajdowych silnikach o bardzo bogatej mieszance ( efekt akustyczny przecudny lecz napewno spalanie więkrze ) . Bardzo prosze o podpowiedzi gdzie i z czym mam zacząć oraz czy moge zamontować filtr stożkowy , podobno stożki nie lubią kurzu i pyłów z drogi oraz krople z olejków czyszczących zacierają łopatki turbiny. Ewentualnie z czasem jak podkręcić turbine aby dawała więkrze doładowanie , samochód to Leone Coupe 1.8 T z 86 roku silnik odpala i chodzi bardzo ładnie lecz ewidentnie brak mu mocy i czuć to ,ze jest przytkany, czy samo wymienienie wydechu na przelotowy ( zakładać strumienice? ) filtra i regulacja silnika wystarczy czy winy szukać w turbinie ? Bardzo prosze o najdrobniejszą pomoc. Dziękuje z góry.

 

A ha, bym zapomniał, czy po każdej jeździe należy odczekać jakiś czas przed wyłączeniem silnika aby się turbina ostudziła ? pozdr

Link to comment
Share on other sites

a przeglądałeś samochód-sprawdzałeś doładowanie, kable, świece, zapłon, zuzycie oleju czy te podane wyżej dane są z tabelki??? Pojeździj trochę i sprawdź jak sie spisuje auto.Te strzały sa niepokojące-coś jest nie tak z zapłonmem pewnie??

Filtr powietrza na pewno troche dusi auto, a wydech jak jest taki jak piszesz też.

Stożek to moim zdaniem kiepski pomysl, silnik będzie brał cieplejsze powietrze.

Sprawdz czy samochodowi nic nie dolega, silnikowi, turbinie, czy auto nie dymi....

Trudno napisać coś więcej bez obejrzenia auta. Sprawdz u mechanika co sie da.

Link to comment
Share on other sites

WIelkie dzięki, napęd dołączany pneumatycznie na lewarku skrzyni biegów, kable świece ok. ( świece czyściutkie , wyglądają na nowe) oleju jeszcze nie wiem czy bierze narazi nim zrobiłem 170 kiloś teraz jest sam kokpit z fajerą , robie remont blaszki ( ktoś ją kiedyś zrobił exstra tylko są lekkie śladu nalotu, które dziś wyeliminuje ), zapłon ... tu jest chyba pies pogrzebany wcześniej auto miało gaz ( wyjęty ) i jakiś magig tak narozrabiał z sondą lambda ,że teraz nie wiem jakie do tego kable mają iść ( mam już wszystkie schematy jakie udało się dostać ) , doładowanie nie sprawdzałem , to 0.7 bara to powiedział mi sprzedający też poniekąd fanatyk motoryzacji. Filtr już jest , seryjny, siedzi w puszcze , wydech niestety jeszcze nie ale też przyjdzie pora ( narazie mam mocno okrojony portfel ). Mam też kłopot z odpalaniem :) dziwnie bo na zimno odrazu pracuje , jak się rozgrzeje, musze go kręcić i kręcić . Wielkie dzięki za zainteresowanie , ogromnie mi miło ,że pomagacie, serio WIELKI RESPEKT :). Spytam na wyrost warto inwestować w strumiennice , jeśli tak to jaką o jakiej średnicy do takiej pojemności.

A ha pierwszego dnia spalił 10 litrów na 80 kilometrów , w katalogu podali ,że średnie to 11.3 , wartości podane w katalogach pewnie nie oddają prawy .

 

Co do wagi to katalogowo ma 1130 kg. i 9.3 s. do setki na automacie , mam 5 manuala . więc jak młody i zdrowy to powiniem koło 9 mieć . Ogromnie dziękuje jeszcze raz za pomoc i do usłyszenia. :wink:

Pozdrawiam

 

P.S. Sorka za błędy ale właśnie co skończyłem robotę przy nim i troszke zmeczony ( 2:30 )

Link to comment
Share on other sites

Wydech zrob przelotowy bez zadnej strumiennicy czy rezonatorow, jak bedzie za glosno to daj tlumik z duza puszka. Z podnoszeniem cisnienia turbo bylbym bardzo ostrozny. Masz w tym samochodzie jakis intercooler? W jaki sposob chcesz zwiekszyc ilosc podawanego paliwa przy wiekszym doladowaniu? Czy wtryski i pompa to wytrzyma?

Przed rozpoczeciem jakichkolwiek przerobek, zaopatrzylbym sie we wskazniki doladowania i EGT (czujnik temperatury spalin), pozwoli Ci to na lepsza kontrole stanu silnika i moze zapobiec jego zniszczeniu.

Mozesz zaczac skupywac czesci od WRX'a, takie jak turbo, intercooler itp. Moga sie przydac.

Link to comment
Share on other sites

Intercoolera nie ma, myśle nad tym cały czas z kąd i gdzie go umiejscowić. Narazie na podkręcanie się nie szykuje bo nie mam kasy aby oddawać to do speców ( pozatym zima wielkimi krokami, a i nie chce zwiękrzać spalania ), w te czujniki o których mówiłeś zaopatrze się napewno. Lece do roboty, pozdrawiam i dzięki za wskazówki.

 

Co do turbo to wymiana samych łopoatek w turbinie coś pomoże , na to chyba wyrobie z kasą ...

Link to comment
Share on other sites

Co do turbo to wymiana samych łopoatek w turbinie coś pomoże , na to chyba wyrobie z kasą ...

Pierwsze słyszę o takim czymś jak wymiana łopatek.

Jak już to jakieś użwane Turbo, no chyba, ze jesteś maniak oszczedności to Ci przęslę 2 turbiny w cenie trochę wyższej od "złomu" :) - gdzieś się walają po garażu KKK i Garret. Niesprawdzałem jaki typ. Jedna ma szansę być sprawna :lol:

Jak już sprzedawać to jeszcze coś mam :mrgreen: Intercooler dosyć spory (2 sztuki).

Taki prawie wilekości chłodnicy wody w legacy . Z przodu jak wejdzie bedzie jak znalazł. :wink:

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Macie jakieś dojścia do sprowadzania części ze stanów ? Widziałem super wydechy za śmieszne kwoty typu 3 dolary , jak ktoś zamawia coś ze stanów to prosze o kontakt , kupił bym takiego wydecha za kilka dolców i używanego intercoola :twisted: > Nie wiem jak transport załatwić , ale koło kilkunastu dolców chyba taka zabawa kosztuje. Proponuje aby pare osób się zgrało i kupić kilka elementów za jednym razem kosztami transportu się podzielić.

 

Narazie zajme się dostrojeniem silnika , i zamontowaniem wydechu przelotowego. Ale jak by co to na intercooler i wydech z USA się pisze. Moge pomóc w języku angielskim.

W sprawie turbin się odezwe ,ale jak się walają po garażu to z chęcią przetrzymam w warunkach pokojowych ,( np. pod poduszką :lol: )

Jak coś zrobie mądrego w aucie to dam znać. Dzięki wszystkim za pomoc , takie wspieranie super nastraja . Gorąco pozdrawiam. :D

Link to comment
Share on other sites

polecam intercooler z iveco turobdaily - wydajny i tani

Znajomy założył intercooler ze sprintera do Ibizy TDi-jest różnica.

A ten mój też jest niezły. Jak bedę w u siebie na komputerze to może znajdę zdjecia. Albo zrobię i wstawię.

Link to comment
Share on other sites

Polecam wejść na stone ebay.com i tam w częściach (parts) wpisać muffler ( tłumik ) , wyskoczy masa ofert nowych i ceny już od 3 dolarów do około 40 za super tłumiki*. Na tej stronie jest okropnie dużo części do wszystkich marek.

 

* trzeba mieć kogoś znajomego w Usa bo na jednej stronie chcą za przesyłke do europy 80 dolców ! ! ! Pewnie przez to taka śmiesznie mała cena...

 

Jaką powierzchnie zajmuje intecooler i czy przy takiej instalacji jest ważne gdzie on zostanie zamontowany ? Przeważnie widać je nisko pod rejestracją, subaru umieszcza pod maske. Pewnie więkrzy intercooler to leprza moc i moment, jak dobrać wielkość do 1.8 litra ?

Opcja pod maske jaką przesłał Kuba to wcinka w maske aby zapewnić mu powietrze ( chłodznie )

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

* ten tlumik za 3 dolary to jakies oszustwo, razem z wysylka na terenie USA kosztuje 32$ a sam koszt wysylki nie powinien przekroczyc 5$. Za takie pieniadze mozna kupic normalny tlumik w sklepie i to z gwarancja, a to co wydac na zdjeciu to pewnie kawalek blachy zwiniety i pospawany a w srodku pusto. Lepszy efekt uzyskasz jak zamiast tego tlumika wstawisz kawalek prostej rury.

 

Intercooler z przodu (FMIC) ma sens przy wiekszych mocach rzedu 400KM. Przy mniejszych mocach i malym turbo, intercooler na gorze (TMIC) lepiej sie sprawdzi. Powietrze ma krotsza droge do przebycia, jest mniejsza pojemnosc ukladu dolotowego, bedziesz mial mniejszy lag. Przy FMIC dochodza Ci dlugie rury, nie dosc ze bedzie to skomplikowane w montarzu to i koszt bedzie duzo wiekszy.

Link to comment
Share on other sites

Kuba Ty jesteś z Chicago to chyba musisz wiedzieć co i jak... Kutwa a już się nakręcałem, ale itak napisze do tych ludzi od tłumików, nakręce kilku kumpli to wyjdzie taniej koszt transportu zobaczymy co z tego będzie za lipa.

 

Co oznacza skrót TMIC , że top albo front to jasne a reszta ( koniec skrótu to pewnie intercooler ). Jeszcze "lag" ( lagi to w motorach sobie robią ) .

Już mniej więcej wiem za ile czasu będzie gotowy, blacharz w wekend rusza a lakiernik pewnie jak tamten skończy czyli za około 4 dni. Myśle ,że za jakieś góra 3 tygodnie dam pierwsze fotki tego pojazdu tylko nadal mam kłopot z felgami, nie moge znaleść rozmiaru pod piasty Subarowskie w przystępnej cenie.

Co do turbo to po ostrzejszej jeździe trzeba odczekać aż się turbina ochłodzi ? Tata wspominał ,że wypadało by tak postępować bo za szybkie jej wystudzenie może coś uszkodzić.

Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki za pomoc przy regeneracji/remoncie, tego ( jak dla mnie ) ciekawego modelu.

Link to comment
Share on other sites

TMIC = top mounted intercooler czyli intercooler zamontowany na gorze, FMIC to intercooler zamontowany z przodu.

Lag jest to czas (opuznienie) jaki wystepuje pomiedzy momentem otwarcia przepustnicy a osiagnieciem maksymalnego cisnienia doladowania w kolektorze dolotowym, w zakresie obrotow gdzie sprezarka moze progukowac doladowanie.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...