Skocz do zawartości

Moje 5 lat z Foresterem


duch_gor

Rekomendowane odpowiedzi

Wiosna 1998 ,wtedy ujrzalem go w salonie .Jesli istnieje uczucie zwane miloscia od pierwszego wejrzenia to wlasnie wowczas go doznalem.Forester gx wulkaniczna czerwien.

Minelo kilka latek tachometr wskazuje przebieg 118 tys km .W tym czasie udalo mi sie (mam nadzieje) poznac zalety i wady tego samochodu ,wiec korzystajac z forum dziele sie z innymi ma opinia i doswiadczeniami.

Zaczynam od opon Bridgestone zakladanych seryjnie a nazywanych calorocznymi,sa one wystarczajaco dobre ale na dojazd do pracy sucha i nie za mokra droga.W okresie zimowym powinno byc zabronione ich uzywanie,dopiero po zalozeniu opon zimowych firmy Vredestein forester spelnia nasze oczekiwania, auto trzyma sie niczym przylepione do osniezonej i mokrej nawierzchni ,droga hamowania jest o wiele krotsza.Powiem krotko czlowiek czuje sie bezpieczniej.Na okres letni uzywalem opon firmy Sempermit wedlug mnie sa one "takie sobie" ,niestety asortyment opon tej wielkosci nie jest zbytnio bogaty ale mam nadzieje ze na wiosne znajde inna marke.

Ale sie rozgadalem o oponach....

Forester jest samochodem komfortowym, wygodnym i z tego co wiem bezpiecznym...ale znawcom nie musze opowiadac takich rzeczy przeciez.

Jesli chodzi o usterki to do tej pory wymieniany byl dwukrotnie silniczek anteny radiowej ,pozniejsze modele maja antene wbudowana w szybe z tylu i tu kazdy powinienen sie z tego cieszyc , za wymiane zaplacilem w niemczech 200 euro(!!) czyli ok.800 zloty , pierwszy raz wymiana byla w ramach gwarancji.Minusem jest terz troche haczaco chodzaca przekladnia skrzyni biegow ale to jest typowe dla samochodow subaru,to samo mielismy w subaru L 1800 a inne modele nie sa o wiele lepsze po d tym wzgledem, no chyba ze jest sie posiadaczem automatika.

przy 80 tys. km zostaly wymienione klocki hamulcowe i...wlasciwie to wszystko.Tak trzymac!!!

Spalanie, hmmm...zima na miescie nawet 13 l a na a utostradzie przy predkosci do 140 powiedzny 8,5 l ale za to kiedy zatankowalem benzyne 99 oktanowa i jechalem predkoscia 100 km/h auto spalilo 6,4 l.Na autostadzie jesli ktos lubi "depnac" i chce aby wskazowka licznika nie schodzila ponizej 160-170 po winien sie liczyc z 11-13 l.A jesli juz jestem przy cyfrach to powiem ze rekordowa predkosc osiagnolem 210 km/h co prawda z gory..no ale to bylo jednorazowo i jesli chce szybko przedostac sie od granicy do domu wtedy jezdze 150-170 ale najlepiej czuje sie przy 140 .

Forester nie jest tylko samochodem sluzocym do przemieszczania po autostradach i zwyklych drogach to wie kazdy...i tu rozpoczyna sie moj ulubiony rozdzial, a jest nim jazda w terenie. Forester potrawi czynic cuda ,powiem krotko "przezyj to sam".Spedzilem wiele godzin o roznych porach roku w lasach podgorza Karkonoszy, strome podjazdy,bloto ...po prostu warunki (nie przesadzam) extremalne prawie a on uparcie i nie zawodnie prze na przod.Troche wiecej przeswitu przydalo by sie jeszcze ..no chyba ze jezdzi sie z bratem ktory umiejetnie i cierpliwie pochyla sie i mowi jak ominac wystajace kamienie.Niestety na terenie kraju nikt (z tego co wynika z mych informacji) nie zajmuje sie podwyzszaniem Forestera, a z tego co wiem w niemczech jest to mozliwe za oplata okolo 500 euro,mozna go podniesc i tu nie jestem pewien do 2 lub 3 cm wyzej.

Dual Range spelnia swa funkcje wysmienicie, ciekaw jestem jak wyglada jazda automatikiem w takich warunkach.Pewne tez jest ze nie stocze sie do tylu kiedy na stromym podjezdzie dokonuje manipulacji biegami..ale i to wie kazdy.

Jesli juz w takich warunkach ktos lubi przebywac to powinnien uwazac na lakier z przodu i tylu samochodu, ja mam to szczescie ze moj model nie jest w tych miejscach olakierowany i posiadam oslone zderzaka.Subaru oferuje szeroki asortyment akcesori , ja z niego skorzystalem i troche "uszminkowalem" ale przez to nie wyglada lagodniej lecz nadaje mu powazniejszego wygladu moze nawet lekko agresywnego.

Od kilku tygodni mamy forestera "dwojke" bardzo czekalem na premiere.Jaka jest "dwojka"?Troche za bardzo dopieszczona oczekiwalem czegosc wiecej..ale wszystko co jest nowe przyjmowane jest z dystansem.Zaliczylem probna jazda automatykiem turbo...powiem krotko poezja czyli cos pieknnego.

Na koniec powiem tylko ze Forester jest niezawodnym kumplem na dobre i na zle,odbiega wygladem co prawda od Freelandera,RAVa,CRVa itd.ale jest bogatsze o rozwiazania tecniczne i jest "cicha woda co brzegi rwie"

Jedyna rzecza ktora by mnie ucieszyla to silinik turbo diesla ale....moze pragnienia zostana wkrotce spelnione..narazie ciiii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratuluje tak długiego stażu z Subaru :) , co do opon : W 1999 roku kupowałem Honde Civic 1,5 która własnie miała oponki Brigdestone Potenza ... typowo letnie i oponki te były bez dyskusji najlepsze ( lepsze nawet od polskiej Dębicy :) ). Chociaż może mamy inne pojęcie co do jakości opon, przecież Ty jezdzisz Subarką czyli 4x4 a ja przednionapędowcem.

Co do Twojego komentarza jako użytkownika tego samochodu nie mam nic do dodania ... tak sobie tylko bezkrytycznie przeczytałem ;) - tylko informacja aczkolwiek dla zainteresowanych bardzo ważna !! Dużo ludzi na tym forum pyta się o spalanie, o własnosci jezdne, jakość , odczucia - myślę że znalazłbyć wspólny temat z Waldkiem Bielą ( na tym forum ;) - zdaje się poszukuje takich ludzi jak Ty by wymienić poglądy ).

Co prawda interesuje mnie bardziej Impreza niż Forester, ale myślę, że wniosłeś dużo informacji. Jak już obeznasz się trochę bardziej z nowym Foresterem napisz swoje wrażenia, a propos nowego Forestera mi np. podoba się bardziej niż stary, ale to już kwestia gustu, co do rozwiązań technicznych napewno zmieniło się na lepsze.

Uff koncze swoją wypowiedz :)

 

Pozdrowienia

Wojtek R

 

PS Silnik diesel w Subaru ... to bylaby zbrodnia na Subaru :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

Witamy na naszym forum Zagranicznego Gościa ! :)

 

Mamy nadzieję, że znajdzie Pan tutaj interesujących partnerów do dyskusji, oraz że będziemy mieli kiedyś okazje gościć Pana w baszych skromnych podwojach. Jednocześnie liczymy na dalsze cenne wypowiedzi "z praktyki". Przy okazji - w Polsce zdecydowanie zalecamy wymianę opon na zimowe. Tzw. opony "wielosezonowe" to nic innego, niż "eine Eierlegendewollmilchsau" 8)

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

Witamy na naszym forum Zagranicznego Gościa ! :)

 

Mamy nadzieję, że znajdzie Pan tutaj interesujących partnerów do dyskusji, oraz że będziemy mieli kiedyś okazje gościć Pana w naszych skromnych podwojach. Jednocześnie liczymy na dalsze cenne wypowiedzi "z praktyki". Przy okazji - w Polsce zdecydowanie zalecamy wymianę opon na zimowe. Tzw. opony "wielosezonowe" to nic innego, niż "eine Eierlegendewollmilchsau" 8)

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdeczne bratnią duszę !

Jestem szczęśliwym posiadaczem S-turbo z atomatem. Pragnę poinfirmować że w terenie jest niezastąpiony ( zarówno Forester jak i automat ). Kocham Subaru ale nie bez krytyczne. znajdziesz moją wypowiedź w temacie " Forester wady i zalety .... ". Co do spalania to mamy inne doświadczenia. Zamiast prawej stopy, ewolucja wyposażyła mnie w cegłę. Jeżeli chodzi o disla w Subaru - TO JA SIĘ NIE ZGADZAM !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :evil: . PROFANACJA. Natomiast czekam na Trzylitrowego Forestera - najlepiej z turbiną. CO TY NA TO :?: .

 

Pozdrawiam. Siwy Leb

Ps Kończę z przykrościa - brak czasu. W najbliższej przyszłości napewno się rospiszę na temat forestera szerzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkopolaninie: ta informacja, ze najwiecej sprzedaje sie Forysi (nie prywatnie jako uzywane, tylko nowe) pochodzi wprost z salonu w Krakowie. Tak juz bylo od poczatku. Oczywiscie jest to na tle roku, bo powiedzieli mi, ze jak wprowadzono nowego STi, to na pare miesiecy przed juz wszystkie zarezerwowane byly :lol:

 

Pozdrawiam,

Than

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie icks i wojtek.zgadzam sie z wami , a ze ceny modeli subaru sa w polsce o wiele wyzsze, to fakt .ceny te nie sa jednak zawyzane przez centrale subaru .pl,lecz to pazernosc rzeczypospolitej powoduje tak wysokie ceny samochodow tej marki. przykladem tego jest to ze moj forester gx kosztowal okolo 11 tys dm(22 tys.zlotych drozej na terenie kraju.opinia ze sa drogie tu i tam terz sie zgadza,dla porownania prosze korzystac z www.subaru.de.

w nowym roku byc moze zakupie "nowke" ale chyba zdecyduje sie na automatika 125 konnego ,no chyba ze trafi mi sie kilkumiesiecznny forester turbo czyli wydatek tak czy siak okolo 27 tys euro.dla porownania powiem ze za ta sume moge miec 3 miesieczne pajero classic ,5 drzwiowe td.albo krotkie za za 22.5.ze zakup subaru stanowi spory wydatek to na pewno nie podlega jakiemukolwiek negowaniu ale...marka ta ma to "cos" i gra jest warta swieczki ,jak mawia moj znajomy :))

jesli chodzi o salon subaru o ktorym pisalem to on znajduje sie 250 km od zakladow porsche ,a na miejscu mam malutki salonik ale za to z mila i kompetentna obsluga gdzie klient zostaje obsluzony indywidualnie.pozdrawiam was ludki.

duch.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A właśnie że salonik w Zuffenhausen był bardzo fajny, ale niestety wtedy byłem za bardzo zaćmiony Porszakami żeby zwracać uwagę na Subaru. Ale to właśnie ten salon był początkiem mojego zainteresowania Subaru. Tam własnie moj tata pierwszy raz przejechał się Imprezą WRX ( było to grubo ponad rok temu, nawet jeszcze STI wtedy nie było ), dostał nawet parasol Subaru :D . Później i ja zaraziłem sie samochodami z gwiazdkami ;)

 

pozdrawiam

Wojtek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno sie dziwić, że wiecej schodzi foresterow, sa przeciez o wiele bardziej uniwersalne, impreza to bryka stricte sportowa (w kazdym razie turbo).....

A propos salonow subaru, bylem w jednym w Chur (GR) w Szwajcarii. Salon jest 2-piętrowy i subarkow pelno ze az milo...

a na dole używane...hoho, tez bylo w czym przebierać....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego mi bylo potrzeba. Bo cały czas sie łamie czy 2 letni forester czy może nowa osobówka. Bałem się tego spalania, ale jeżeli jet mozliwe faktycznie zejście ponizej 8 l. to super ! Fak że i mnie natura wyposazyła w ataki ceglanej nogi :lol: ale czasami/częściej zdarza mi się jeździć normalnie. Musze jeszcze pozbierać z 8 miesięcy a wtedy... Welcome in Wroclaw :D Acha narazie na pocieche kupiłem dzisiaj czapkę z szalikiem, zgadnijcie co na niej pisze? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...