Jump to content

Jak zdiagnozować ABS w GT 00 ??


BaRy

Recommended Posts

Świeci mi się kontrolka ABSu od początku kiedy zanabyłem moją Imprezke.

Pewnie powiecie a po co mi ABS, piernicz go. :wink:

Ale mimo wszystko chciał bym choć raz zbaczyć jak on działa w mojej Subarce.

 

I chciał bym się dowiedzieć jak odczytać jego błąd?? (bezpieczniki są ok)

Wiem, że do odczytania błędów silnika łączy się jakieś kabelki przy kostce pod kolumna kierownicy a jest coś takiego dla ABSu??

No i gdzie szukać ewentualnie listy z kodami błędów??

Link to comment
Share on other sites

Zepsuty abs to nie przelewki nie wiem jak w imprezie ale w niektórych autach z ABS nie ma korektora i uszkodzenie systemu moze doprowadzic do niebezpiecznych sytuacji,

Link to comment
Share on other sites

Zepsuty abs to nie przelewki nie wiem jak w imprezie ale w niektórych autach z ABS nie ma korektora i uszkodzenie systemu moze doprowadzic do niebezpiecznych sytuacji,

O jakich sytuacjach mówisz??

To co jak np. wyjmie sie bezpiecznik ABSu i kontrolka się zapali to jest niebezpieczne :?:

Bo nie wiem o co chodzi.

Nie działa najprawdopodobniej tylny lewy czujnik, była wymieniana właśnie ta zwrotnica ale chce to sprawdzić na 100%.

I na zlocie ktoś z serwisu mi o takim czyms mówił że jest jakaś kostka ale konkretnie nie umieli mim tego potwierdzić.

I słyszałem tam też rozmowe właśnie o świecącym się ABSie to p. Dyrektor z uśmiechem skwitował a po co Ci ten ABS w Subaru.

Link to comment
Share on other sites

jak nie masz ABS to masz korektor który daje na tylne kółka tyle pary żeby hamowało ale nie zablokowało ich (mógłbys zacząć wywijać piruety na drodze) w autach z absem to on przejmuje role korektora. Osobiscie bałbym sie jeździc szybko bez działającego abs-u bo nie wiem jak wyglada jego awaryjny tryb pracy czy ogranicz ciśnienie tyłu czy nie. Sam w jeszcze obecnym aucie nie mam abs i w zimie w górach pasuje mi to za to na autostradzie wolałbym go mieć.

 

powiem ci że w autach z OBDII przez gniazdo powinno dać sie zdiagnozować jakimś kts-em (no ale to jest subaru a nie VW)

Link to comment
Share on other sites

Jak pojedziesz do serwisu subaru oni powinni miec odpowiedni komputer zeby zeskanowac system i powiedziec gdzie jest problem. Druga opcja jest zebys zdobyl schemat elektrycznyt tego auto i pomierzyl ciaglosc w obwodach na wszystkich sensorach. (Mysle ze problem moze byc tam zalamany, przerwany kabel lub zepsuty brudny sensor na jednym z kol)

 

Powodzenia z problemem

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Odświeżę i odnowię temat jeśli można.

GT 1997 rok.

Początkowo sytuacja wyglądała tak, że gdy przez jakiś czas pojeździłem z prędkością 180-200 km/h zapalała się kontrolka ABS i gasła dopiero po dłuższym postoju auta ze zgaszonym silnikiem. Krótkotrwały postój nie przynosił efektu. Teraz mam tak, że zaświeca się od razu po właczeniu silnika w aucie. ABS działa (przynajmniej ostatnio działał :) )

Miał ktoś coś podobnego? Czy to będą czujniki lub kable? I gdzie owe czujniki są zlokalizowane? Dzięki.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...