karas26 Posted September 6, 2010 Share Posted September 6, 2010 nie moge dokonca znalezc odpowiedzi na to pytanie, czy to oznacza gas do podlogi, obroty na max i noga ze sprzegla? Czy mozna robic cos takiego w STI 08? Jesli chodzi o AT to sprawa wydaje sie oczywista, ale Launch Control i manual jest dla mnie zagadka. prosze o jakas informacje. pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Przemeq Posted September 6, 2010 Share Posted September 6, 2010 LC to procedura programowalna w ECU. Działa to w dużym skrócie tak: sprzęgło w podłogę, gaz też, jedynka, jak obroty ustabilizują się na zadanym poziomie, noga ze sprzęgła i start. W STI do zaimplementowania bez problemu. Trzeba tylko pamiętać o spięciu dyfrów i najlepiej przed puszczeniem sprzęgła lekkim odpuszczeniem nogi, żeby zapięły się napędy. PS Wpisz "launch control" w forumową szukajkę, powinno wyskoczyć sporo wyników . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kuba Posted September 6, 2010 Share Posted September 6, 2010 Dodatkowo LC ma chyba mozliwosc zbudowania doladowania od razu, bez obciazenia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Przemeq Posted September 6, 2010 Share Posted September 6, 2010 LC ma chyba mozliwosc zbudowania doladowania od razu, bez obciazenia Aż zaraz sprawdzę . Link to comment Share on other sites More sharing options...
EVAN Posted September 6, 2010 Share Posted September 6, 2010 A co trzeba zrobić/kupić żeby LC działało w WRXie z 2003 roku? Link to comment Share on other sites More sharing options...
piter Posted September 6, 2010 Share Posted September 6, 2010 A co trzeba zrobić/kupić żeby LC działało w WRXie z 2003 roku? remap ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kuba Posted September 6, 2010 Share Posted September 6, 2010 Link to comment Share on other sites More sharing options...
karas26 Posted September 6, 2010 Author Share Posted September 6, 2010 Czyli moment,co trzeba zrobic w STI 08 zeby uzywac LC? Jakis soft? Jakies urzadzenie? Przy jakich obrotach nalezy puszczać sprzeglo? Musza byc ponizej maksymalnych? Nie mozna poprostu ruszyc z 7500rpm? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Przemeq Posted September 6, 2010 Share Posted September 6, 2010 Czyli moment,co trzeba zrobic w STI 08 zeby uzywac LC? Jakis soft? Jakies urzadzenie? Przy jakich obrotach nalezy puszczać sprzeglo? Musza byc ponizej maksymalnych? Nie mozna poprostu ruszyc z 7500rpm? W ECU musi być zaprogramowana funkcja LC. Żadnego dodatkowego softu, żadnego urządzenia. Taką funkcję wgrywają tunerzy - w europejskiej, ani amerykańskiej wersji nie ma tego fabrycznie. Sprzęgło puszcza się wówczas przy takich obrotach, jakie tuner ustawi jako opytmalne (czyli niekoniecznie maksymalne). Można po prostu ruszyć z 7500, ale LC wyręcza nas w ten sposób, że ustawia optymalne obroty za nas i nie musimy się przejmować ich nadmiernym falowaniem, a poza tym przy LC turbina ładuje, a więc nie trzeba czekać na załadowanie - na co trzeba by było czekać przy "manualnym" starcie z np. podanego przez Ciebie 7500. Link to comment Share on other sites More sharing options...
karas26 Posted September 6, 2010 Author Share Posted September 6, 2010 zaczynam lapac, czyli po ingerencji w ECU sprawa wyglada tak, odpalasz silnik, sprzeglo, pierwszy bieg, gaz do dechy a obroty pojda np do ustawionych 5000. Dobrze rozumiem? Teraz jeszcze pytanie jak taka dzide znosi sprzeglo, dyfery. LC fajne brzmi, napewno dziala cudnie ale... jak dlugo wytrzyma samochod?? Anyway, gdzie cos takiego mozna zrobic? )))))) pozdrawiam Karas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Przemeq Posted September 6, 2010 Share Posted September 6, 2010 Teraz jeszcze pytanie jak taka dzide znosi sprzeglo, dyfery. LC fajne brzmi, napewno dziala cudnie ale... jak dlugo wytrzyma samochod?? Sprzęgło znosi to słabo. Jak dasz hardcore'owe sprzęgło, to wówczas uderzysz w skrzynię i dyfry, czyli lepiej iść w sprzęgło optymalne do momentu (czyli nie mocniejsze), ale liczyć się z jego częstszą wymianą. Dyfry "chroni" się w ten sposób, że przed startem lekko puszczasz sprzęgło i podjeżdżasz odrobinkę - LC jest ustawiony tak, a przynajmniej powinien być, że ruch samochodu do pewnej prędkości nie jest traktowany jako ruch i obroty nie spadają, tylko LC je wciąż trzyma. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trolololo Posted September 6, 2010 Share Posted September 6, 2010 jak to sie sprawuje w codziennym uzytkowaniu ? :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kuba Posted September 6, 2010 Share Posted September 6, 2010 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trolololo Posted September 6, 2010 Share Posted September 6, 2010 do najpraktyczniejszych rzeczy to, to nie nalezy Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted September 6, 2010 Share Posted September 6, 2010 do najpraktyczniejszych rzeczy to, to nie nalezy Wrecz przeciwnie. Tylko docelowa grupa odbiorcza jakby malo zwiazana z przemieszczaniem sie po miescie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kuba Posted September 6, 2010 Share Posted September 6, 2010 do najpraktyczniejszych rzeczy to, to nie nalezy Wrecz przeciwnie. Tylko docelowa grupa odbiorcza jakby malo zwiazana z przemieszczaniem sie po miescie. Z pod swiatel pewnie niezle sie spisuje i wyglada to chyba lepiej niz zwykla przygazowka. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted September 6, 2010 Share Posted September 6, 2010 Pod warunkiem, ze jest jeszcze realnie gdzie spod tych swiatel smignac Zeby nie skonczyc w kufrze samochodu przed nami Link to comment Share on other sites More sharing options...
Przemeq Posted September 6, 2010 Share Posted September 6, 2010 Z pod "Spod". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trolololo Posted September 6, 2010 Share Posted September 6, 2010 bo spody Link to comment Share on other sites More sharing options...
owoc666 Posted September 6, 2010 Share Posted September 6, 2010 Spodki. Latajonce. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kuba Posted September 6, 2010 Share Posted September 6, 2010 http://poradnia.pwn.pl/lista.php?id=395 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Przemeq Posted September 7, 2010 Share Posted September 7, 2010 http://poradnia.pwn.pl/lista.php?id=395 Jeszcze trochę, a na forum pojawi się składnia i ortografia typu: "Daj, uć ja pobrusza, a ti pocziwaj" . Link to comment Share on other sites More sharing options...
golum Posted September 10, 2010 Share Posted September 10, 2010 chyba generalnie LC - jest tylko po to aby przy starcie turbina ci naładowała ciśnienie, normalnie bez softu jak obroty dasz na maksa to i tak turbina nic nie ładuje, swoją drogą zastanawiam się co konkretnie jest zmieniane w LC że ciśnienie jest ładowane na postoju, czy tylko soft czy jakieś czujniki też. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oskar Posted September 10, 2010 Share Posted September 10, 2010 Wygląda to jak w WRCu, szkoda że GTki mają takie słabe skrzynie i napędy może kiedyś, jakiś upgrade :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Przemeq Posted September 13, 2010 Share Posted September 13, 2010 swoją drogą zastanawiam się co konkretnie jest zmieniane w LC że ciśnienie jest ładowane na postoju Nic - tylko program. Tak jak ALS - też ładuje, choć noga zdjęta z gazu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now