Jump to content

prosze o wyjasnienie pojecia "Launch Control "


karas26
 Share

Recommended Posts

nie moge dokonca znalezc odpowiedzi na to pytanie, czy to oznacza gas do podlogi, obroty na max i noga ze sprzegla? Czy mozna robic cos takiego w STI 08? Jesli chodzi o AT to sprawa wydaje sie oczywista, ale Launch Control i manual jest dla mnie zagadka. prosze o jakas informacje.

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

LC to procedura programowalna w ECU. Działa to w dużym skrócie tak: sprzęgło w podłogę, gaz też, jedynka, jak obroty ustabilizują się na zadanym poziomie, noga ze sprzęgła i start. W STI do zaimplementowania bez problemu. Trzeba tylko pamiętać o spięciu dyfrów i najlepiej przed puszczeniem sprzęgła lekkim odpuszczeniem nogi, żeby zapięły się napędy.

 

PS Wpisz "launch control" w forumową szukajkę, powinno wyskoczyć sporo wyników :idea:.

Link to comment
Share on other sites

Czyli moment,co trzeba zrobic w STI 08 zeby uzywac LC? Jakis soft? Jakies urzadzenie? Przy jakich obrotach nalezy puszczać sprzeglo? Musza byc ponizej maksymalnych? Nie mozna poprostu ruszyc z 7500rpm?

 

W ECU musi być zaprogramowana funkcja LC. Żadnego dodatkowego softu, żadnego urządzenia. Taką funkcję wgrywają tunerzy - w europejskiej, ani amerykańskiej wersji nie ma tego fabrycznie.

 

Sprzęgło puszcza się wówczas przy takich obrotach, jakie tuner ustawi jako opytmalne (czyli niekoniecznie maksymalne).

 

Można po prostu ruszyć z 7500, ale LC wyręcza nas w ten sposób, że ustawia optymalne obroty za nas i nie musimy się przejmować ich nadmiernym falowaniem, a poza tym przy LC turbina ładuje, a więc nie trzeba czekać na załadowanie - na co trzeba by było czekać przy "manualnym" starcie z np. podanego przez Ciebie 7500.

Link to comment
Share on other sites

zaczynam lapac, czyli po ingerencji w ECU sprawa wyglada tak, odpalasz silnik, sprzeglo, pierwszy bieg, gaz do dechy a obroty pojda np do ustawionych 5000. Dobrze rozumiem? Teraz jeszcze pytanie jak taka dzide znosi sprzeglo, dyfery. LC fajne brzmi, napewno dziala cudnie ale... jak dlugo wytrzyma samochod??

Anyway, gdzie cos takiego mozna zrobic? :)))))))

 

pozdrawiam

Karas

Link to comment
Share on other sites

Teraz jeszcze pytanie jak taka dzide znosi sprzeglo, dyfery. LC fajne brzmi, napewno dziala cudnie ale... jak dlugo wytrzyma samochod??

 

Sprzęgło znosi to słabo. Jak dasz hardcore'owe sprzęgło, to wówczas uderzysz w skrzynię i dyfry, czyli lepiej iść w sprzęgło optymalne do momentu (czyli nie mocniejsze), ale liczyć się z jego częstszą wymianą. Dyfry "chroni" się w ten sposób, że przed startem lekko puszczasz sprzęgło i podjeżdżasz odrobinkę - LC jest ustawiony tak, a przynajmniej powinien być, że ruch samochodu do pewnej prędkości nie jest traktowany jako ruch i obroty nie spadają, tylko LC je wciąż trzyma.

Link to comment
Share on other sites

do najpraktyczniejszych rzeczy to, to nie nalezy

 

Wrecz przeciwnie. Tylko docelowa grupa odbiorcza jakby malo zwiazana z przemieszczaniem sie po miescie. :)

Z pod swiatel pewnie niezle sie spisuje i wyglada to chyba lepiej niz zwykla przygazowka.

Link to comment
Share on other sites

chyba generalnie LC - jest tylko po to aby przy starcie turbina ci naładowała ciśnienie, normalnie bez softu jak obroty dasz na maksa to i tak turbina nic nie ładuje, swoją drogą zastanawiam się co konkretnie jest zmieniane w LC że ciśnienie jest ładowane na postoju, czy tylko soft czy jakieś czujniki też.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...