subuk Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Ostatnio pojawił się problem, czy nie problem ... w każdym bądź razie skrzynia zachowuje się dziwnie w określonych okolicznościach. Gdy ruszam spokojnie i równomiernie przyspieszam na lekkim gazie, to w okolicy 40KM/h skrzynia wrzuca trójkę i za chwilę z powrotem dwójkę ... uczucie jest nieprzyjemne i taka zmiana przełożeń zupełnie niepotrzebna ... czy coś się już pierniczy ? :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wlyszkow Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Jeśli to ponowne wrzucenie dwójki to efekt dodania gazu (nawet delikatnego) to wydawałoby się logiczne i prawidłowe - a może było trochę pod górkę itp . Jeśli zmiany są szybkie i bez szarpania/drgań to bym się nie przejmował - sprawdź tylko stan (kolor + zapach) oraz poziom ATFu na HOT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subuk Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Chodzi o to, że raczej jest z górki niż pod górkę, jest spad na jezdni ale minimalny. Sytuacja nie ma miejsca przy jeździe pod górkę. I nie jest to spowodowane dodaniem gazu. Sam od siebie zrzuca bieg na niższy i po sekundzie znów na wyższy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wlyszkow Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2010 A jak z ATFem :?: Kiedy wymieniałeś :?: Czy to się nie zaczęło w upały :?: Może ATF już nie ten Zmiany biegów się nie pogorszyły i żadnych innych objawów nie ma :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subuk Opublikowano 24 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2010 Olej był wymieniany 10K temu ... przez 70 tys na jednym oleju nie było żadnych podobnych objawów. Wąchać nie wąchałem ... chyba się nie skwasił ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wlyszkow Opublikowano 24 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2010 A jakiego ATFu dolałeś (zakładam, że statycznie tj. spuszczenie przez miskę i pewnie dolanie ok. 4L) i czy był wymieniony filtr zewnętrzny :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subuk Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Wymieniał serwis ASO, filtr był oczywiście wymieniony ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wlyszkow Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Jeśli więc poziom ATFu na HOT jest OK i był dolany odpowiedni ATF czyli taki jak był uprzednio to z pobieżnej lektury diagnostyki takich zachowań 4EAT wynikałoby, że chyba z prac możliwych do samodzielnego wykonania to byłoby sprawdzenie przepustnicy + ewentualne czyszczenie jej.. Nie pisałeś nic o błędach więc pewnie się CEL nie pojawia.. Przy jakich rpm występują te zmiany biegów na 3 i znów na 2 :?: Jak zachowuje się obrotomierz podczas tych zmian :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dlugi44 Opublikowano 14 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2013 Podlacze sie pod temat bo najbardziej pasuje. W moim OBK MY97 skrzynia zgobila 2 bieg. Silnik przeciaga 1-szy bieg do 35km/h(45km/h jak zimny) i zmienia na 3-ci. W przypadku redukcji zrzuca na 1. Kombinowalem w prawo i w lewo nic. Wszystko zaczelo sie po gwaltownym hamowaniu toz pod domem jak pies mi wyskoczyl zaparkowalem a rano juz nie chodzilo. Olej i filtr zmieniany 10 kkm temu w ASO teraz poziom jest OK. Auto mam od roku i ma juz przejechane 303kkm ale oprocz tego nic mu nie dolega. Pomocy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gasol Opublikowano 15 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2013 Czy przypadkiem przycisk HOLD nie zawiesił się? Bo z tego, co pamiętam, to HOLD ogranicza zmianę biegów, ale nie sztywno i po osiągnięciu granicznej prędkości (albo obrotów silnika?) następuje zmiana biegu. Poszukaj, gdzieś był opis działania tego przycisku. Chyba, że to zawór w skrzyni - ale nie znam się, więc tylko myślę, czego ja bym poszukał w sieci przed wyjazdem do mechanika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dlugi44 Opublikowano 15 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2013 (edytowane) Z tego co doczytalem HOLD AT startuje z 2- go biegu a u mnie go wogle nie ma. Jezeli rusze szybko to obroty dojda do odciecia z 3-4 sekundy i zmienia na 3 ci. Jezeli rozpedze go delikatnie to zmieni okolo 3000-3500 rpm. Edytowane 16 Lipca 2013 przez dlugi44 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gasol Opublikowano 15 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2013 W FAQ jest instrukcja, jak sprawdzać błędy skrzyni. Tyle mogę jeszcze podpowiedzieć... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się