Skocz do zawartości

Dziwne zachowanie 4EAT


subuk

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio pojawił się problem, czy nie problem ... w każdym bądź razie skrzynia zachowuje się dziwnie w określonych okolicznościach.

Gdy ruszam spokojnie i równomiernie przyspieszam na lekkim gazie, to w okolicy 40KM/h skrzynia wrzuca trójkę i za chwilę z powrotem dwójkę ... uczucie jest nieprzyjemne i taka zmiana przełożeń zupełnie niepotrzebna ... czy coś się już pierniczy ? :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to ponowne wrzucenie dwójki to efekt dodania gazu (nawet delikatnego) to wydawałoby się logiczne i prawidłowe - a może było trochę pod górkę itp :idea: . Jeśli zmiany są szybkie i bez szarpania/drgań to bym się nie przejmował - sprawdź tylko stan (kolor + zapach) oraz poziom ATFu na HOT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli więc poziom ATFu na HOT jest OK i był dolany odpowiedni ATF czyli taki jak był uprzednio to z pobieżnej lektury diagnostyki takich zachowań 4EAT wynikałoby, że chyba z prac możliwych do samodzielnego wykonania to byłoby sprawdzenie przepustnicy + ewentualne czyszczenie jej.. Nie pisałeś nic o błędach więc pewnie się CEL nie pojawia.. Przy jakich rpm występują te zmiany biegów na 3 i znów na 2 :?: Jak zachowuje się obrotomierz podczas tych zmian :idea: :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Podlacze sie pod temat bo najbardziej pasuje.

W moim OBK MY97 skrzynia zgobila 2 bieg. Silnik przeciaga 1-szy bieg do 35km/h(45km/h jak zimny) i zmienia na 3-ci. W przypadku redukcji zrzuca na 1. Kombinowalem w prawo i w lewo nic. Wszystko zaczelo sie po gwaltownym hamowaniu toz pod domem jak pies mi wyskoczyl zaparkowalem a rano juz nie chodzilo.

Olej i filtr zmieniany 10 kkm temu w ASO teraz poziom jest OK. Auto mam od roku i ma juz przejechane 303kkm ale oprocz tego nic mu nie dolega.

Pomocy

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy przypadkiem przycisk HOLD nie zawiesił się? Bo z tego, co pamiętam, to HOLD ogranicza zmianę biegów, ale nie sztywno i po osiągnięciu granicznej prędkości (albo obrotów silnika?) następuje zmiana biegu. Poszukaj, gdzieś był opis działania tego przycisku. Chyba, że to zawór w skrzyni - ale nie znam się, więc tylko myślę, czego ja bym poszukał w sieci przed wyjazdem do mechanika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co doczytalem HOLD AT startuje z 2- go biegu a u mnie go wogle nie ma. Jezeli rusze szybko to obroty dojda do odciecia z 3-4 sekundy i zmienia na 3 ci. Jezeli rozpedze go delikatnie to zmieni okolo 3000-3500 rpm.

 

Edytowane przez dlugi44
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...