Skocz do zawartości

szarpanie na pełnym gazie


Gzresiek

Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich. Mam pytanko do ludzi którzy sie znają troche na mechanice... silnika zwłaszcza. Otósz w moim Subaru (impreza GT 2000 turbo z 1994r.- pierwszy model z silnikiem turbodoładowanym) przy pełnym gazie "na włączonej" turbinie auto szarpie co powoduje ze trzeba odpuszczac gaz.... i nie wciskac do deski.... Mozna zwalic na turbinke jednak w serwisie zajmującym sie tylko i wyłącznie turbospręzarkami koles posprawdzął (np kontrolej cisnienia dołodowania silnika, zawory zwrotne itp) i powiedział ze na 99% (na sto nie mógł bo nie miał jej u siebie na biórku) to nie jej wina. Sprawa jest o tyle dziwna ze raz "szarpanie" jest raz nie....przez wiele dni szukałem jakies zaleznosci, od czego zalezy to ze raz jest raz nie i jedyne co mi sie udało zaobserwowac to to ze całkowity brak szarpania jest w momencie gdy na dworze panuje wysoka temperatura powietrza. Czy to moze byc przepływomierz?? bo wiem ze w Subaru lubią nawalac juz po 100 tys. km (moje autko ma 203 :P).Mimo szarpania ,czyli jazdy bez wcisnietego do oporu pedału gazu, udało mi sie przyspieszyc od 0 do 96 km/h w czasie 6.74sec. (kumple mają urządzonko jakies nie pamietam nazwy) aaa moja Impeza to kombi wiec wynik gorszy niz sedan wiadomo. Sedan ma deklarowane 6.6 choc mysle ze z moimi niewielkimi zmianam pod maską moje kombi zejdzie do 6.2 przy usunięciu szarpania(szarpanie było przed jakąłkolwiek ingerencją w silnik!!!).

Dzieki za odpowiedz i czekam na inne sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli turbina laduje dobrze(w Twoim modelu 0,8 bara) to na pewno problem nie lezy po stronie przeplywomierza,zreszta w starszych GT o wiele rzadziej padaly przeplywki niz po 98r.Wg mnie padnieta masz ktoras z cewek(masz cztery) wyciagnij sciagnij gumwe koncowki z cewek i sprawdz czy nie masz zadnych pekniec.

 

Pozdrawiam

Jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie to była pompa paliwa. Twój samochodzik ma już kilka lat a pompa ma o ile pamiętam trwałość tak ze 100 - 150 tys więc może po prostu na pełnymgazie nie wydala z podawaniem....

Ja miałem to samo w Forysiu po zmianie wszystko ustapilo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

grzesiek pisze, ze szarpanie nigdy nie wystepuje jak jest goraco.

wiec pompa chyba nie bardzo (no moze, ze to zieg okolicznosci).

94 to chyba jeszcze jest prawie legacy. pewnie masz kominek na turbo,

cewki osobno na kazdt cylinder, jak napisal komancz i ic skosnie.

nie wiem jak w gt z tych lat, ale w nowszych potrafi dawac po d

elektrozaworek na prawej kolumnie (jedna wtyczka, dwa przewody,

przykrecany 2x10). mozna sprobowac go wyjac i podlaczyc napiecie.

jak drga to przemyc benzyna. nieprawidlowe dzialanie tego ustrojstwa

moze powodowac chwilowe przeladowania - wtedy komp obcina papu,

a auto nie jedzie. na forum swojego czasu bylo kilka tematow o szarpaniu

w gt. poszperaj.

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...