qba30 Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2010 no słucham że co?bo sprzedawca tak mi to wytłumaczył jakby sam nie wiedział o co chodzi.Powiedział tylko tyle żebym lepiej go nie wyłączał bo będzie kiepsko /brak przyczepności.no to o co chodzi?że co?słucham państwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukciosti Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Vehicle Dynamics Control (VDC) Standard on all 2010 models, this stability system helps keep you on your intended path by measuring variables such as steering input, braking, and vehicle angle. Sensing any slide that causes the vehicle to deviate from your intended course, VDC applies individual brakes and / or reduces engine power to help counteract the slide and help keep you safely in control. How cool is that! 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba30 Opublikowano 13 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2010 A w jakich sytuacjach włączwć ten przycisk?czy naprzykład podczas deszczu też poprawi trakcje? Z jaką prędkością można na tym jeżdzić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jmiciuk Opublikowano 13 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2010 Jeśli to jest VDC to chyba odpowiednik ESP czyli normalnie jezdzi sie z wlaczonym a jak chcesz poszalec po sniegu bokami to wylaczasz. A ktos ostatnio mowil ze w nowych forkach nie da sie wylaczyc kontroli trakcji wiec niewiem czy ten przycisk to napewno to 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jocek Opublikowano 13 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2010 A w jakich sytuacjach włączwć ten przycisk?czy naprzykład podczas deszczu też poprawi trakcje?Z jaką prędkością można na tym jeżdzić? VDC jesd domyślnie zawsze włączone. Instrukcja mówi, że jak chcesz skuteczniej wygrzebać się z luźnego czy śniegu, tu WYŁĄCZASZ VDC. Sprawdziłem na własnej skórze - spadlem po mokrej glinie w koleiny z wodą tak, że auto zawisło (lewy przód swobodnie obracał się w wodzie stojącej w koleinie). Jedyna droga - do tyłu, bo do przodu auto już wisiało. Ile moglem (bez podnoszenia samochodu) włożyć drewna pod to koło to włożyłem, ale jak odpuszczałem sprzęgło praktycznie bez gazu (wiadomo dlaczego ) to od razu włączała się VDC nic z tego wyjeżdżania nie było. Wyłączyłem VDC, odpuściłem bez gazu sprzęłgo do końca - auto nie zgasło - i dałem tak ponad 2 tys obrotów. I wyszedł. Za każdym razem po zgaszeniu auta operację z wyłaczaniem VDC trzeba było powtarzać. Straty - porysowane felgi (glina z kamieniami), chyba wiadro błota, które potem wytrzepałem z osłony pod silinikiem i bicie na kierownicy (ustapiło, po wyczyszczeniu wnętrza felgi z błota (było go tam tak z pół garści), czyszczenie wnętrza, bo trochę się błota naniosło. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mlb Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Z tego co się orientuję - w MY10 VDC aktywuje się automatycznie powyżej pewnej prędkości. Słyszałem o tym parę razy, ale nie mogę doszukać się źródła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba30 Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2010 to znaczy że w rocznikach 09 trzeba go aktywować przy wyższych prędkościach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
okeyten Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Z tego co się orientuję - w MY10 VDC aktywuje się automatycznie powyżej pewnej prędkości. Słyszałem o tym parę razy, ale nie mogę doszukać się źródła. to znaczy że w rocznikach 09 trzeba go aktywować przy wyższych prędkościach? chyba koledzy się nie zrozumieliście , IMHO VDC domyślnie działa zawsze, można go wyłączyć przyciskiem i wówczas jest zdeaktywowany ale powyżej pewnej prędkości i tak sam bez naszej wiedzy się włączy. mlb , tak miało być ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2010 a co to za problem aby go wprowadzić w uślizg to zobaczysz czy działa. jak dla mne ten system powinien być w każdym aucie jak abs mam w darmowozie i lepiej się z tym czuję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
okeyten Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2010 jak dla mne ten system powinien być w każdym aucie jak abs od 2011 roku /najprawdopodobniej - listopada 2011 roku / każdy nowy samochód sprzedawany w UE bedzie musiał posiadać ESP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2010 to super. Podczas "dziwnych" zdarzeń na drodze ludzie robią dziwne rzeczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mlb Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2010 tak, powyżej 50 czy 60km/h VDC miał się włączać automatycznie niezależnie od on/off. Co w sumie miałoby jakiś sens, uślizgi przy wyższej prędkości potrafią być niebezpieczne. A że forek i z VDC potrafi się na łuku poślizgnąć - to już sprawdziłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się