Jump to content

przycisk związany z napędem on/off że co?


qba30
 Share

Recommended Posts

no słucham że co?bo sprzedawca tak mi to wytłumaczył jakby sam nie wiedział o co chodzi.Powiedział tylko tyle żebym lepiej go nie wyłączał bo będzie kiepsko /brak przyczepności.no to o co chodzi?że co?słucham państwa.

Link to comment
Share on other sites

Vehicle Dynamics Control (VDC)

Standard on all 2010 models, this stability system helps keep you on your intended path by measuring variables such as steering input, braking, and vehicle angle. Sensing any slide that causes the vehicle to deviate from your intended course, VDC applies individual brakes and / or reduces engine power to help counteract the slide and help keep you safely in control. How cool is that!

317f26a955a0079em.jpg

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Jeśli to jest VDC to chyba odpowiednik ESP czyli normalnie jezdzi sie z wlaczonym a jak chcesz poszalec po sniegu bokami to wylaczasz. A ktos ostatnio mowil ze w nowych forkach nie da sie wylaczyc kontroli trakcji wiec niewiem czy ten przycisk to napewno to :)

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

A w jakich sytuacjach włączwć ten przycisk?czy naprzykład podczas deszczu też poprawi trakcje?

Z jaką prędkością można na tym jeżdzić?

VDC jesd domyślnie zawsze włączone. Instrukcja mówi, że jak chcesz skuteczniej wygrzebać się z luźnego czy śniegu, tu WYŁĄCZASZ VDC. Sprawdziłem na własnej skórze - spadlem po mokrej glinie w koleiny z wodą tak, że auto zawisło (lewy przód swobodnie obracał się w wodzie stojącej w koleinie). Jedyna droga - do tyłu, bo do przodu auto już wisiało. Ile moglem (bez podnoszenia samochodu) włożyć drewna pod to koło to włożyłem, ale jak odpuszczałem sprzęgło praktycznie bez gazu (wiadomo dlaczego :lol: ) to od razu włączała się VDC nic z tego wyjeżdżania nie było. Wyłączyłem VDC, odpuściłem bez gazu sprzęłgo do końca - auto nie zgasło - i dałem tak ponad 2 tys obrotów. I wyszedł. Za każdym razem po zgaszeniu auta operację z wyłaczaniem VDC trzeba było powtarzać. Straty - porysowane felgi (glina z kamieniami), chyba wiadro błota, które potem wytrzepałem z osłony pod silinikiem i bicie na kierownicy (ustapiło, po wyczyszczeniu wnętrza felgi z błota (było go tam tak z pół garści), czyszczenie wnętrza, bo trochę się błota naniosło.
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Z tego co się orientuję - w MY10 VDC aktywuje się automatycznie powyżej pewnej prędkości. Słyszałem o tym parę razy, ale nie mogę doszukać się źródła.

Link to comment
Share on other sites

Z tego co się orientuję - w MY10 VDC aktywuje się automatycznie powyżej pewnej prędkości. Słyszałem o tym parę razy, ale nie mogę doszukać się źródła.
to znaczy że w rocznikach 09 trzeba go aktywować przy wyższych prędkościach?

 

chyba koledzy się nie zrozumieliście :P , IMHO VDC domyślnie działa zawsze, można go wyłączyć przyciskiem i wówczas jest zdeaktywowany ale powyżej pewnej prędkości i tak sam bez naszej wiedzy się włączy.

 

mlb , tak miało być ? :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

a co to za problem aby go wprowadzić w uślizg to zobaczysz czy działa.

 

jak dla mne ten system powinien być w każdym aucie jak abs

 

mam w darmowozie i lepiej się z tym czuję

Link to comment
Share on other sites

tak, powyżej 50 czy 60km/h VDC miał się włączać automatycznie niezależnie od on/off. Co w sumie miałoby jakiś sens, uślizgi przy wyższej prędkości potrafią być niebezpieczne. A że forek i z VDC potrafi się na łuku poślizgnąć - to już sprawdziłem :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...