Szymcio Opublikowano 5 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2010 Witam! Ostatnio nabyłem imprezkę 2.0 Gl i jestem bardzo zadowolony, ale pojawiło się pytanie. Auto ma już 195 000 km, a poprzedni właściciele mówili, że auto miało wymieniony rozrząd 50 000 temu (wcześniejszy właściciel wymienił i zrobił 30, a ostatni zrobili 20 tys.). Zacząłem się zatem zastanawiać czy go teraz wymienić czy poczekać jeszcze, czy jak wymieniać to wymieniać wszystko wraz z pompą wody czy można coś pominąć? Z tego co się zorientowałem (w pon oddaje auto na przegląd) to nie da się ocenić organoleptycznie czy rozrząd jest zużyty, ale sam nie chce się ładować w niepotrzebne koszty. Co radzicie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Istreed Opublikowano 5 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2010 Jak już robisz to pamiętaj o simerringach na wałkach :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 5 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2010 ewentualna awaria rozrządu jest bardzo kosztowna, więc trzeba uważać, a rozrząd do Twojego auta jest o około połowę tańszy niż do wersji Turbo, jeżeli poprzedni właściciel jest w stanie jakoś udowodnić wymianę, nie tylko mówi o niej, to masz jeszcze co najmniej z 50k km do przejechania, natomiast jeżeli nie masz pewności co do wymiany, lepiej wymień, niż masz potem szukac motoru albo go naprawiać....wymienia się z zasady wszystko, aczkolwiek jest szkoła która twierdzi, że można zostawić pompę wody i napinacz (najdroższe w rozrządzie) na drugi pasek....ale to już musi zweryfikować i wziąć na swoją odpowiedzialność mechanik, który będzie to robił. zalecenie producenta jest - wymienić całość co chyba 105k km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szymcio Opublikowano 5 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2010 Poprzedni właściciel nie ma mi jak udowodnić tego że rozrząd został wymieniany bo został wymieniony przez wcześniejszego właściciela (podobno). Właśnie się zastanawiałem czy można opuścić wymianę napinacza i pompy wody, tak żeby przejechać jeszcze z 40 kkm a później wymienić już wszystko. Teoretycznie jak wszystko było wymienione tak jak powiedział mi to poprzedni właściciel to nawet na tym pasku zrobiłbym jeszcze z 50 kkm, więc chyba w niczym to nie przeszkodzi jak wymienię pasek na nowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 5 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2010 jak nie masz pewności, to lepiej wymień wszystko .. i masz 100k km spokoju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 5 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2010 zaoszczędzisz parę złotych, a możesz stracić więcej....w swoim aucie, jak wiesz, co masz, możesz sobie czasem tak zrobić, wymienić sam pasek, ale jak masz nową furę, ja bym nie ryzykował...jak popopopoporzedni właściciel też zaoszczędził i wymienił sam pasek....tego nie wiesz, jak nie masz rachunków ani wpisu w książce serwisowej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kons6 Opublikowano 24 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2011 zalecenie producenta jest - wymienić całość co chyba 105k km do ilu tys km ten okres należy skrócić przy GC STI używanym jedynie "sportowo"? czy są jakieś objawy "kończącego się" rozrządu / pompy wody? czy można sprawdzić stan rozrządu w warsztacie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się