blackhawk Opublikowano 26 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2010 Witam stałem się dzisiaj właścicielem Subaru Impreza 2.0 STI 2004 r przebieg 65 tys , mam kilka pytań jak prawidłowo go użytkować ? 1. Rozpoczęcie jazdy np, z rana jak długo trzeba grzać silnik ? albo czy trzeba grzać ? 2. Posiadam spryskiwacz IC czy można używać go byle kiedy? albo jak poznać że IC się zagrzał i trzeba go spryskać ? 3. Jak długo chłodzić silnik po zakończonej jeździe ? albo jak wyłączać silnik aby mu nic nie szkodziło zauważyłem że jak czekam tak ponad minute włącza się jakiś wiatrak czy tak może być ? 4. Co jeszcze powonieniem wiedzieć ? aby silnik był bezawaryjny ? Będę wdzięczny za pomoc, wiem że jest wiele takich tematów ale wszystko przeczytać to tak z miesiąc wiec proszę nie denerwujcie się moim postem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukciosti Opublikowano 26 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2010 Gratuluję auta! Wiesz kiedy był zmieniany olej i płyny? Jeśli nie to raczej warto zmienić. Silnik zawsze warto zagrzać nim będziesz chciał strzelić popisa na szosie . W lecie nie musisz specjalnie długo grzać przed ruszeniem. Wystarczy,że spokojnie będziesz jechał przez kilka świateł. W zimie nie oszczędzaj na rogrzanie czasu. Są zamontowane jakieś dodatkowe zegary? Spryskiwać możesz kiedy chcesz. Przy normalnej, miejskiej jeździe nie będzie to potrzebne. Mądrzejsi ode mnie mówią, że przy jeździe miejskiej nie trzeba chłodzić turbiny. Wystarczy jak będziesz jechał przez jakis czas uliczką osiedlową pod blok albo otwierał garaż przy włączonym samochodzie, turbina się schłodzi. Jeśli lecisz natomiast autostradą albo upalasz i nagle zjeżdżasz, jak najbardziej poczekaj kilka minut. Powinieneś jeszcze wiedzieć, że olej najlepiej zmieniać co 7,5-10tyś km i sprawdzaj olej nawet przy każdym tankowaniu. Miej też trochę oleju na dolewki. Czeka Ciebie dużo lektury forum, bo to kopalnia wiedzy, tylko uważaj, bo uzależnia jak narktoyk! Pryjemnej jazdy i miłych przeróbek, bo to kwestia czasu :wink: Aha wklej fotki w odpowiednim wątku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raison Opublikowano 27 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2010 Jako, że mam taki wóz od 2,5 roku (nie wiem czy zakupiłeś 2.0 czy 2.5) to coś podpowiem: 1. Jeśli auto nie nocuje w ciepłym garażu to latem średnio 3km przejechać z rana zanim się go popędzi (ale też nie z gazem w podłodze od razu), natomiast zimą to nawet 10-15km (przy dużych mrozach) trzeba stuknąć żeby dobrze olej zagrzać. 2. Spryskuj kiedy chcesz, ja używam głównie w upalne dni co parę/paręnaście minut (najwięcej przy ostrych manewrach ). 3. Po normalnej jeździe miejskiej nie trzeba chłodzić ewentualnie ostatnie "metry" przejedź na niższych obrotach, po trasie albo pałowaniu nawet 5-6min. Włączający się wentylator to norma i jest dość częstym zjawiskiem. Nie przejmuj się. 4. Przede wszystkim olej (tzn. silnikowy ). Sprawdzać często i wymieniać, ja robię to średnio co 6k km. Generalnie nie ma tu jakiś super dziwów, zasady użytkowania jak przy większości silników. Może z tą oliwą trochę częstsza wymiana, ale nie jest to jakiś kolosalny wydatek, a wkrótce zobaczysz że nawet bardzo mikro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackhawk Opublikowano 27 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2010 Dzięki chłopaki za wskazówki , mam silnik 2.0 turbo , a czy można tankować benzynke 95 ? bo wiem że nie które silniki są specjalnie robione pod 98 lub lepsze . Jaki jest mniej więcej koszt wymiany oleju z filtrem i czy trzeba coś jeszcze wymieniać przy okazji ? Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ukiman Opublikowano 27 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2010 blackhawk, NIE oszczędzaj na paliwie :!: Tankuj tylko 98 w górę. Koszt wymiany oleju - zapytaj w najbliższym ASO (lub warsztacie). Np. 3-pack dobrego oleju (Motul) z filtrem można dostać za 333 zł brutto. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 27 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2010 Dzięki chłopaki za wskazówki , mam silnik 2.0 turbo , a czy można tankować benzynke 95 ? bo wiem że nie które silniki są specjalnie robione pod 98 lub lepsze . Jaki jest mniej więcej koszt wymiany oleju z filtrem i czy trzeba coś jeszcze wymieniać przy okazji ? Pozdro W tym roczniku tylko i wyłacznie 98 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raison Opublikowano 27 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2010 Tak jak koledzy wspominają do tego silnika minimum Pb98 lub Vpower Racing 99+. Ja wlewam olej Motul 300V Power 5W40 - 6 litrów z filtrem kosztuje ok. 330zł + wymiana ok. 50zł. Oczywiście można to zrobić mniejszym kosztem, ale ja akurat nie widzę sensu tutaj oszczędzać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 27 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2010 Witam stałem się dzisiaj właścicielem Subaru Impreza 2.0 STI 2004 r przebieg 65 tys , mam kilka pytań jak prawidłowo go użytkować ? 1. Rozpoczęcie jazdy np, z rana jak długo trzeba grzać silnik ? albo czy trzeba grzać ? 2. Posiadam spryskiwacz IC czy można używać go byle kiedy? albo jak poznać że IC się zagrzał i trzeba go spryskać ? 3. Jak długo chłodzić silnik po zakończonej jeździe ? albo jak wyłączać silnik aby mu nic nie szkodziło zauważyłem że jak czekam tak ponad minute włącza się jakiś wiatrak czy tak może być ? 4. Co jeszcze powonieniem wiedzieć ? aby silnik był bezawaryjny ? Będę wdzięczny za pomoc, wiem że jest wiele takich tematów ale wszystko przeczytać to tak z miesiąc wiec proszę nie denerwujcie się moim postem 1. Robiąc to "na oko" nigdy nie będziesz miał pewności. Latem faktycznie wystarczy przejechać kilka świateł, bo olej jest ciepły i płynny. Zimą nie sugeruj się temperaturą płynu chłodniczego, ani tym, że z nawiewu leci ciepłe powietrze - to jeszcze nie świadczy o tym, że olej jest dobrze rozgrzany. Po ustaleniu się temp. płynu chłodniczego na normalnym poziomie jeszcze trochę musisz przejechać. 2. Można byle kiedy, ale używa się go, gdy jest gorąco, a Ty stoisz w korku, czy jedziesz na ciasnej próbie, albo gdy chcesz schłodzić powietrze przed startem ze świateł (żeby było dynamicznej). Pamiętaj, że zimą może zamarznąć. 3. Tu znów nie ma reguły sekundowo/minutowej. Zazwyczaj wóz schładza się na drogach dojazdowych do parkingu i podczas manewrów. Newralgiczne są sytuacje, gdy jedziesz ostro na autostradzie (turbina pompuje, a więc ciśniesz powyżej 170 km/h) i zjeżdżasz na stację benzynową - wówczas musisz mu dać ze dwie-trzy minuty 4. Nie oszczędzaj na paliwie. Sprawdzaj stan oleju. Wymieniaj olej nie rzadziej, niż co 10 kkm, a jeśli jeździsz ostro, to nawet co 7,5kkm. NIE PIŁUJ NA ZIMNYM! Choćby Cię korciło i ktoś chciał się z Tobą ścigać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OWOC Opublikowano 27 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2010 Dzięki chłopaki za wskazówki , mam silnik 2.0 turbo , a czy można tankować benzynke 95 ? bo wiem że nie które silniki są specjalnie robione pod 98 lub lepsze . Jaki jest mniej więcej koszt wymiany oleju z filtrem i czy trzeba coś jeszcze wymieniać przy okazji ? Pozdro W tym roczniku tylko i wyłacznie 98 Dokladnie :!: Tylko Pb98. I nie zaluj ze drozsza bo hipotetycznie zakladajac ze tankowal bys Pb95 to niedosc ze jest to nie zdrowe dla silnika to jeszcze wiecej Ci bedzie palil niz na zalecanym paliwie. Co do prawidlowej eksploacacji silnika wiekszosc rzeczy zostala prawidlowo opsana, ale niezapominaj rowniz o innych elementach ukladu napedowego np. skrzyni biegow, mechanizmy roznicowe, ktorym tez musisz dac czas i szanse na rozsmarowanie i rozgrzanie. Tak wiec w zalerznosci od temp zewnetrznej musisz delikatnie przejechac od ok 5km do 15km gdyz na takim dystansie olej sie dop rozgrzewa do tzw temp roboczej. Aha i zawsze po zapaleniu zimnego/chlodnego silnika postaraj sie odczekac min 30- 120sek aby olej sie rozmarowal na gladzich cylindrow, panewkach itp tworzac tzw film olejowy i dop wtedy mozesz ruszac na dalsza rozgrzewke :wink: P.S. Domyslam sie ze to ta slicznotka :?: :roll: http://moto.allegro.pl/item1080764390_o ... 04_pl.html Gratuluje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackhawk Opublikowano 27 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2010 Dokładnie to ten samochód OWOC sprawdziłem go dzisiaj na stacji diagnostycznej i wyszło wszystko super , koleś powiedział że zawieszenie jak nowe ze sklepu TEINA , tak samo klocki założone nówki idealne hamulce , malowany był błotnik i nadkole i maska ale była tylko delikatnie malowana aby się kolory nie różniły, i powiedział że te malowania były kosmetyczne ponieważ samochód jest na 100% bezwypadkowy , sprawdzałem na swojej stacji diagnostycznej , całe autko było również sprawdzane miernikiem i wyszło super , autko ma jeszcze sportowy wydech , zawór upustowy spryskiwacz IC , nowe opony lato potenza i nowe opony zima na złotych felgach Bridgestone, dostałem jeszcze nowe tyle wahacze, i płyny , samochód serwisowany do końca w 4T , stan środku jak nowy z salonu jestem mega zadowolony hehe dzięki chłopaki za pomoc i opinie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogs Opublikowano 27 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2010 blackhawk, gratulacje 1) nie czekaj, wsiadaj i jedź, zwiększaj obroty stopniowo przez pierwsze kilkaset metrów, doładowanie dopiero po rozgrzaniu płynu, a upalanie po rozgrzaniu oleju (bez wskaźnika musisz sam ocenić) 2) spryskiwacz IC jest jak liść w twarz na opamietanie... używaj jak poczujesz, że silnik pracuje zbyt płynnie 3) tutaj ważna uwaga - ważne jest schłodzenie wszystkich elementów mechanicznych, a nie samego silnika, więc lepiej ostatni kilometr przejechać na niskich obrotach, bez doładowania, a na postoju odczekać symboliczne kilkanaście sekund niż upalać do zatrzymania, a później czekać minutę 4) olej, paliwo, wszystko najwyższej jakości ale także filtry - zmieniaj wszystko co 7000-8000 kkm - jeżeli jeździsz średnio dynamicznie - przy bardzo agresywnej jeździe częściej, przy emeryckiej rzadziej P.S. wrzuciłem Twój wątek na FB jako klasyka gatunku http://www.facebook.com/#!/group.php?gi ... 2732928153 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackhawk Opublikowano 27 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2010 Koledzy autko ma przejechane 66 tys km kiedy trzeba wymienić rozrząd ? aha jeszcze jedno pytanko bo kto pyta nie błądzi ile oleju wchodzi do mojego STI 04r 2.0 turbo . Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 27 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2010 Koledzy autko ma przejechane 66 tys km kiedy trzeba wymienić rozrząd ? aha jeszcze jedno pytanko bo kto pyta nie błądzi ile oleju wchodzi do mojego STI 04r 2.0 turbo . Pozdrawiam Przy przeglądzie na 90kkm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raison Opublikowano 27 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2010 Książkowo jest 100kkm albo nawet 105kkm dla rozrządu i 4,5l oleju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackhawk Opublikowano 27 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2010 Thx za pomoc co sądzicie o oleju MOTUL 300V 15w50 taki mam zalany w mojej subarynce dalej taki olej kontynuować czy zmienić na inny ? jaki filtr oleju polecacie ? szukając na allegro znalazłem dwa takie same oleje czy one się czymś różnią oprócz ceny i opakowania ? http://allegro.pl/item1159210886_motul_300v_competition_15w50_4l_warszawa_wlochy.html http://allegro.pl/item1159211055_olej_motul_300v_competition_15w50_warszawa_wlochy.html Jak ktoś by podał aukcje z dobrym filtrem będzie super pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raison Opublikowano 27 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2010 Filtr wystarczy seryjny Subaru. Ja na tym oleju jeździłem, ale wolę 5W40 jak pisałem wyżej. Jednak ten który Ty podałeś jest chyba najpopularniejszym w wysilonych Subarakach. Poza tym łap PW. edit: Na forum można polecać jedynie ASO. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ukiman Opublikowano 27 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2010 ile oleju wchodzi do mojego STI 04r 2.0 turbo . Pozdrawiam Kup trzy 2-litrowe puszki - idealnie się sprawdzają, to co zostanie masz na dolewki (sprawdzaj często olej). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzy Opublikowano 28 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2010 Thx za pomoc co sądzicie o oleju MOTUL 300V 15w50 taki mam zalany w mojej subarynce dalej taki olej kontynuować czy zmienić na inny ? Jak na jesieni kupowałem mojego buga, to był zalany właśnie 15W50 i moim zdaniem to zdecydowanie nie jest olej na zimę, szczególnie taką, jak mieliśmy w tym roku. Przy odpalaniu zimnego silnika wyraźnie czułem, jak ciężko mu się kręci. Zmieniłem teraz na 300V 5W40 i przy takim zostanę, bo sporadycznie upalam. Jeżeli planujesz często ostrą jazdę, to 15W50 jest sensowniejszy, ale, jak pisałem, na zimę to IMHO słaby wybór. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackhawk Opublikowano 28 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2010 Czyli teraz jak mam 15W50 mogę bez problemu zmienić na 5W40 ? nie będzie żadnych komplikacji ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzy Opublikowano 28 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2010 Jak nie będziesz bez opamiętania katował fury, to nie będzie komplikacji Obydwa są syntetyczne, możesz spokojnie zmienić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.