Jump to content

Tylny stabilizator.


Istreed
 Share

Recommended Posts

No właśnie. Chodzi za mną od jakiegoś czasu wymiana tylnego staba...

Tylko na jaki :?: :twisted:

Nie chce wyrwanych mocowań itd. więc nie może być to jakiś strasznie gruby.

Było by miło żeby występował jako seria w którejś imprezce, a co za tym idzie był tanie w zakupie z drugiej reki :mrgreen:

Grubszy stab nie zmniejsza czasem możliwości terenowych auta :?:

 

Pomożecie :?: :wink: :?:

Link to comment
Share on other sites

polecam :arrow: http://www.scoobymods.com/20mm-us-sti-r ... tml?t=2937

 

w terenie najlepiej sie jezdzi bez zadnego staba, pomysl dlaczego :)

jak zalozysz grubszy stab i pojedziesz w teren, to b. mozliwe, ze urwie sie albo mocowanie przy tylnym wahaczu, albo mocowanie staba do podwozia...

Link to comment
Share on other sites

Ja mam założony tylny 21mm stabilizator od imprezy STi.

Ostatnio pojeździłem trochę po lesie (aż zgubiłem tablicę rejestracyjną w wodzie, oraz wytrząsłem prawe przeciwmgielne - urwało się mocowanie) ale nie zauważyłęm, by zawieszenie czy stabilizatory w jakikolwiek sposób ucierpiały.

 

Forester in the forest sprawdza się, jak ryba w wodzie. Nawet z grubszym stabem :)

Link to comment
Share on other sites

Dla mnie teren = walki z zimowymi podjazdami, lub prace w sadzie przy ściąganiu ściętych drzew... tak, używam do tego forka :P

Poczytam linka :-)

 

Ja dobrze kojarzę że seria to 15mm :?:

Link to comment
Share on other sites

Dla mnie teren = walki z zimowymi podjazdami, lub prace w sadzie przy ściąganiu ściętych drzew... tak, używam do tego forka :P

Poczytam linka :-)

 

Ja dobrze kojarzę że seria to 15mm :?:

w XT - 17mm (jezeli dobrze pamietam)

Link to comment
Share on other sites

Czyli jeśli 22 i 21 wyrywa to bezpiecznie było by 19 :?

Coś miało 19mm który by podszedł :?:

 

21 mm nie wyrywa.

Przynajmniej przy normalnej jeździe, w tym i po nierównym, leśnym terenie.

 

Koledze burzum wyrwało 22 czy 24mm whiteline, jeśli sie nie mylę, ale to było podczas upalania, i też nie wiem, czy na mocowaniu, czy na wahaczu. Chyba na wahaczu czy coś takiego, bo mocowanie też ma wzmocnione whiteline (?).

Link to comment
Share on other sites

 

Koledze burzum wyrwało 22 czy 24mm whiteline, jeśli sie nie mylę, ale to było podczas upalania, i też nie wiem, czy na mocowaniu, czy na wahaczu. Chyba na wahaczu czy coś takiego, bo mocowanie też ma wzmocnione whiteline (?).

 

Właściwości terenowe to moja działka po Pojarze.

grubszy stabilizator skutkuje zmniejszeniem wykrzyżu zawiasu i niczego Ci nie wyrwie o ile wymiana stabilizatora pociągnie za sobą zakup śrub ze stali wyższej klasy. Jesli wstawisz ponad 20mm to na asfalcie będzie dobrze ale w terenie wykrzyż będzie mizerny.

śruby mocujące stabilizator proponowałbym zakupić co najmniej klasy 10.8

Link to comment
Share on other sites

ja juz urwalem wszystko, co bylo do urwania przy stabach. nie polecam grubszego stabilizatora bez zmiany zawieszenia.

 

Po pierwsze, to nic nie da

Po drugie - cos sie urwie, w kolejnosci: mocowanie, lacznik, wahacz, jezeli stabilizator bedzie wystarczajaco gruby, zeby to odczuc.

 

Mozesz natomiast liczyc na efekt placebo i samozadowolenie (mam grubszy stabilizator - jade zakret 15% szybciej).

 

Jak chcesz modyfikowac zawias, to rob to kompleksowo.

 

Jak juz pisalem w jakims watku, forek w swoim seryjnym wykonaniu jest samochodem niemal idealnie wywazonym pomiedzy terenem, szosa, miastem, autostrada. "Polepszajac" ktorakolwiek z wymienionych wlasciwosci, spodziewaj sie ZDECYDOWANEGO pogorszenia innych.

 

Takie moje ostatnie przemyslenia.

Link to comment
Share on other sites

Jak chcesz modyfikowac zawias, to rob to kompleksowo.

Kupiłem S-Turbo już z założonym stabilizatorem 21mm od STi i alu łącznikami z grupy VW :D

Co prawda nie wiem, czy w jakikolwiek sposób były modyfikowane mocowania staba, wcale nie zamierzam wracać do serii - autem nie upalam i nie sądzę, żebym miał wyrwać mocowania.

 

Czy kompleksowy mod zawiasu w tym przypadku wiąże się np z wymianą kompletu amor+sprężyna (np sposób wymyślony i zastosowany przez Niedźwiedzia - > ultra sr?) czy masz też na myśli wymianę wszystkich gum wahaczy? :)

Link to comment
Share on other sites

czesc,

umnie to AGX + sprezyny STi performance + mocowania stabow + obspawane przez Huzara wahacze + (niedlugo) wzmocnione laczniki + whiteline 22mm p+t. Oraz geometria do tego, na co skladaja sie sruby regulacyjne i troche poliuretanow.

 

Huzar swiadkiem, jak mocowania sa wzmocnione, to na moim zawiasie (najtwardsze ustawienie AGXow) wyrywa mocowania wahacza, jak mocowanie zostalo obspawane, to lacznik niszczy. Przy luzniejszym zawieszeniu wyrywa wzmocnione mocowanie z budy. Inna sprawa, ze autko sie prowadzi inaczej z 22mm, na pewno chetniej podaza bokami.

 

Jedno jest pewne - zanim nie pojezdzisz na twardym stabie, nie sprzedawaj oryginalnych.

 

pozdrawiam,

 

Piotr

Link to comment
Share on other sites

istrid ja po naszym zimowym wypadzie wracalem juz z stabem wiszącym pod autem i baaaardzo sie to waliło......ps fakt z bandy ze sniegu kilka razy dobrze zaliczylem :))) (jak forka linami było trzeba wyciagać:PPPP)

 

ps u mnie gosci WH 22mm i alu łaczniki

 

ps co z hamulcami tylnimi pamietasz z przed awari forum :evil::evil::evil:

Link to comment
Share on other sites

No ja założyłem WRXowe ;-)

Jak chcesz to mogę Ci sprezentować to co mi zostało, czytaj połowa klocka, zacisk i tarcze do przeszlifowania :-)

 

Pewien serwis koło mnie twierdzi że nie głupim wyjście był bym regulowany WH 22, na lato go spinać, a na zimę przekładać śrubę i tak miał bym lepsze zachowanie latem + zimą by się to może nie rozleciało :-)

 

Cypis ja bym Cię tak odwiedził bo chciał bym zobaczy te twoje tylne sprężyny nowe o ile je już wsadziłeś :-)

Link to comment
Share on other sites

mozemy sie zgadać dzown 506 099 489 springi sa nowe wiec możesz zobaczyć,

Tez mam WH regulowanego i mozesz sie przejechac i obczaić

Stab spiety na najtwardszym zawias juz mam na 1/2 i dalej jest twardo jak diabli (jak na 15cm skoku zawiasu.........teoretycznie....)

 

daj znac to sie spotkamy :)

A co do hebli jestem za :P

Link to comment
Share on other sites

No i śmy się spotkali :mrgreen:

Ale po powrocie przyznaję że to spotkanie to był zły pomysł bo :evil:

Teraz zwracam uwagę na każdym zakręcie na tę moją cieniznę :P

A wcześniej tego nie czułem :evil:

 

Zawieszenie też już wiem jak zrobić :mrgreen:

 

 

Cypis daj znać czy patent z uszczelkami w drzwiach zadziałał :wink:

Link to comment
Share on other sites

:twisted::twisted::twisted:

Ale ladne pozamiatalem na dowidzenie musialem :twisted::twisted::twisted::twisted:

 

Dzis sprawdze i dzieki za hamulce, wisze ci browary :))))

 

ps Mirek w sumie nie pomyslalem ale jak masz czas to mozna taki paten zrobic ze ja wykrece ci moje mocowania z całym McPersonem wpadniesz do mnie i 3godz zabawy i dopasujemy moje amory i mocowania i zobaczymy jak wszystko pasuje bo nie ma sensu ładować kasy zeby potem okazało sie ZONK

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...