Skocz do zawartości

Zalamka


JED

Rekomendowane odpowiedzi

Co do diesli, to nie zmienię zdania. Turbo benzyna jest szybsza i dynamiczniejsza :!: Juz posałem, jak w F1 albo WRC bedzie diesel to pgdamy :wink:

.

 

Jak ja będę jeździł po drogach publicznych w taki sposób, jak Solberg albo choćby :wink: Kuzaj na rajdach, to na inny samochód niż co najmniej STI z benzynowym turbo (ale podrasowanym -żeby się kręcił co najmniej do 10'000, a startował z 4'000 :lol: ) nawet nie spojrzę. Ale póki jeżdże jak jeżdżę, to dobry turbodiesel staje się coraz bardziej interesującą alternatywą (bo w F1 startować nie planuję) 8) .

I chyba caly problem wlasnie tutaj lezy, czesc ludzi jest za leniwa zeby zredukowac bieg czy dwa, tylko bedzie dusila gaz przy 2 tysiacach na piatym biegu. Pozniej sie dziwia ze nie ma dynamiki i jest duze spalanie.

 

Pullies sa to kolka mocowane na wale korbowy, alternatorze, kompresorze AC itd. Podobno lzejsze daja podobny efekt jak lekkie kolo zamachowe.

 

Gal, znajdz przelozenia dla europejskiego Legacy i OBK to ja Ci podam dla amerykanskiego.

 

Michal, pomiary sa z G Techa http://www.legacygt.com/forums/showthread.php?t=15089 , wyniki podalem tylko aby pokazac ze jest roznica pomiedzy roznymi technikami startu automatem, a nie aby porownac je do danych producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 330
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ale przecież nie seria.

Wsadźmy do LUPO benzynówke turbo po niezłym tuningu to będzie porównanie.

 

Silnik seria przeciez... nikt tam przekladki nie robil...

OGS jaka sieria :?: , przecież dłubana :!: no bo nie powiesz mi, że kupię w salonie Lupo z takimi osiągami :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

210KM, 320Nm i 6.3s do setki to sa wg Ciebie "srednie" parametry?

 

No jak zwykle jest to pojęcie względne :) Chodziło mi o to, ze w porównaniu do WRX'a :) W każdym razie jechałem potencjalnie lżejszym i mocniejszym WRXem jak i też tym bordowym XT i XT był znacznie żwawszy - może dlatego, ze wyżej się siedzi i miał słabsze opony - to takie wrażenia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I chyba caly problem wlasnie tutaj lezy, czesc ludzi jest za leniwa zeby zredukowac bieg czy dwa, tylko bedzie dusila gaz przy 2 tysiacach na piatym biegu. Pozniej sie dziwia ze nie ma dynamiki i jest duze spalanie.

 

Kuba!

Pomijając już fakt, że ta uwaga ma się nijak do AT- chyba nie muszę tłumaczyć dlaczego - a o samochodzie z taką skrzynią rozmawiamy 8), to nie powtarzaj bredni, które odnoszą się do blondynek albo taksówkarzy rozpoczynających swą karierę na 3-biegowej Warszawie. "Ludzi duszących gaz przy 2000RPM na V biegu" na tym forum raczej nie ma...

Są natomiast ludzie, którzy zazwyczaj wolą jeździć w zakresie 3-5tys a nie 5-10tys. po drogach publicznych.

W rajdach (czy w F1), gdzie nie ma znaczenia w jakim zakresie obrotów silnika trzeba będzie jechać, turbodoładowany silnik benzynowy jest lepszy od turbodiesla, bo da się uzyskać (przy dzisiejszej technice) więcej mocy z jednostki masy silnika plus parę innych powodów istotnych w rajdach, nie na ulicy. I tylko to się liczy. Tylko nikt przy zdrowych zmysłach nie będzie próbował jeździć WRC po mieście (mam nadzieję, że tego też nie muszę tłumaczyć)!

 

A w normalnym ruchu cywilnym, turbodiesle są już poważną alternatywą dla jakiegokolwiek cywilnego silnika benzynowego. A jak będzie w przyszłości - trudno powiedzieć - wartość energetyczna oleju napędowego wynosi 9,84 kWh/m3, a benzyny 95 oktanowej około 8,88 kWh/m3, więc rezerwy są...

 

Jeżeli będziesz miał okazję, przejedź się jakimś nowoczesnym TD. Warto spróbować... 8)

 

Gal, znajdz przelozenia dla europejskiego Legacy i OBK to ja Ci podam dla amerykanskiego.

 

Parametry skrzyni są choćby tu:

http://www.subaru.ch/legacy-tech-daten.pdf (Legacy)

http://www.subaru.ch/outback-tech-daten.pdf (OBK)

(OBK i Legacy H6 mają różne przełożenia główne)

 

Tylko, że przełożenia to nie są jedyne możliwe powody różnic między danymi w 2.5GT a H6 w przyspieszeniu! Pozostaje:

- dopasowanie przełożeń do charakterystyki silnika w danym zakresie prędkości

- wyższy moment w 2.5T

- egzemplarz (jeżeli chodzi o dane tego chłopaka)

 

A odnosząc się do tego co napisałeś do Michała, to przeczytaj jescze raz to co pisałem wcześniej:

- zgadzam się, że technika (sposóB) przyspieszania ma wpływ na wyniki - również w AT

- nie zgadzam się, że Subaru testuje w inny ("rajdowy" - "cywilny") sposób samochody z AT i MT. Albo - albo. Inaczej nie miało by to sensu.

 

I testowane w ten sposób prawie identyczne samochody mają z tym samym silnikiem różne przyspieszenia:

OBK H6 - 8.5sek

Legacy H6 - 8.3sek (inne przełożenie główne)

Legacy H6 spec. B - 6.9sek (inne przełożenie główne i zestopniowanie skrzyni biegów + zysk na zmianie biegów w MT)

 

Moc silnika nie jest jedynym wyznacznikiem przyspieszenia - to jest wszystko, co stwierdziłem na początku.

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aflinta, 2.5XT ma mocniejszy dol... wiec przy zwyklej jezdzie testowej zawsze bedzie sie wydawalo, ze jest zwawszy... bo jest... nawet gdyby bylo to 2.5 bez turbo to tez bys mial swego rodzaju mieszane uczucia... zeby obiektywnie porownac trzeba by bylo strzelic jednym i drugim ze sprzegla rozbujac do obrotow powyzej 4000 i w tamtym zakresie zostac... :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do diesli, to nie zmienię zdania. Turbo benzyna jest szybsza i dynamiczniejsza :!: Juz posałem, jak w F1 albo WRC bedzie diesel to pgdamy :wink:

.

 

Jak ja będę jeździł po drogach publicznych w taki sposób, jak Solberg albo choćby :wink: Kuzaj na rajdach, to na inny samochód niż co najmniej STI z benzynowym turbo (ale podrasowanym -żeby się kręcił co najmniej do 10'000, a startował z 4'000 :lol: ) nawet nie spojrzę. Ale póki jeżdże jak jeżdżę, to dobry turbodiesel staje się coraz bardziej interesującą alternatywą (bo w F1 startować nie planuję) 8) .

 

Pzdr.

Gal wróc prosze uwage, że nie rozmwiamy o tym jakim autem się lepiej jeździ po drogach publicznych, ale jakie silniki (benzynowe turbo, czy tubro diesle) mają lepsze osiagi-te skrane, przyśpieszenia etc. To nie ma odniesienia do Twoich powyższych argumentów.

A, że mocnym, nowoczesnym TDI jeździ się coraz lepiej to fakt, ale nie ma on takich osiągów jak Turbo benzyna. Daltego pisałem o WRC i F1.

Na codzień to moze być ok, dal kogos kto nie lubi kręcic silnika wysoko ani redukować biegów. Takich osób jest sporo. 5 bieg 2 tyś obrotów i wyprzedzam. A wkecic samochód powyżej 4 tyś to przecież "wybuchnie" Mój wujek ma 2 diesle, i jest bardzo zadowolony. Ale on jeździ inaczej delikatnie rzecz ujmując ode mnie

Nie "róbmy" proszę z diesla silnika sportowego. Wg mnie takim nie jest i nie bedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotr, wg mnie... tez nie jest... ale bedzie :twisted: i to nie dlugo...

Zobaczymy,

tak duzy postęp w silnikach diesla jest powodowany popytem na nie, pseudo ekononią która każe wydać xx tysięcy zęby oszczedzać parę groszy i może jakiś idiota od marketingu zechce promowac diesa w rajdach. Kabrio już jest :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotr, cos Ty taki skory na przekladki... posuwajac sie dalej mozna przelozyc duze V8 i uturbiac i tak w nieskonczonosc... mysle, ze silnik powinien zostac seria - ewentualnie mozna wzmacniac jego konstrukcje/elementy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotr, cos Ty taki skory na przekladki... posuwajac sie dalej mozna przelozyc duze V8 i uturbiac i tak w nieskonczonosc... mysle, ze silnik powinien zostac seria - ewentualnie mozna wzmacniac jego konstrukcje/elementy...

Nigdzie nie pisałem o przekładkach. Jest Lupo z bedzynówka turbo 1,9??

Jak bedzie to porównamy ją z TDi. Stuningujemy i bedzie wynik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotr, cos Ty taki skory na przekladki... posuwajac sie dalej mozna przelozyc duze V8 i uturbiac i tak w nieskonczonosc... mysle, ze silnik powinien zostac seria - ewentualnie mozna wzmacniac jego konstrukcje/elementy...

Seria czasami jest pierwsza bariera w tuningu....tak bylo w moim przypadku.... teraz jedynym moim limitem jest glebokosc mojego portfela :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gal wróc prosze uwage, że nie rozmwiamy o tym jakim autem się lepiej jeździ po drogach publicznych, ale jakie silniki (benzynowe turbo, czy tubro diesle) mają lepsze osiagi-te skrane, przyśpieszenia etc.

 

Silniki benzynowe (w wersjach wyczynowych, oczywiście) mają lepsze osiągi niż diesle - zgadzam się z Tobą.

Czy tak będzie również w przyszłości - czas pokaże :wink: (zwróć uwagę na wartość energetyczną obu paliw 8) )...

 

 

Ale większośc z nas nie jeździ w rajdach, tylko na ulicach - o tym pisałem - i tu, najlepsze diesle są już baaardzo blisko najlepszych benzyn. I uwierz mi - nie tylko w "wujkowym" wydaniu sposobu jazdy - jakoś dziwnie nie poczuwam się do emeryckiego stylu jazdy... :lol: 8)

 

PS. Subaru pracuje nad dieslem... 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie... turbodoladowanie to jest tania metoda otrzymania duzej mocy... tam gdzie sa pieniadze - w cale nie stosuje sie turbo (f1, ferrari, itd...)

W F1 jak i innych sportach motorowych-WRC jest mocna tendencja do obnizania mocy. Brak B grupy, zwężki itp...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS. Subaru pracuje nad dieslem... 8)

 

Co ciekawe przewidują go tylko na europę by zwiększyć sprzedaż - bo taka u naszych zachodnich sąsiadów teraz moda :)

 

U naszych zachodnich sąsiadów...? :shock: Czy to ma znaczyć, że w Polsce diesle są mniej popularne? Raczej wątpię... :? W Polsce jest tylko bardziej niż na Zachodzie popularny silnik benzynowy + LPG, ale to tylko ze względu na (wyższe) ceny diesli...

 

A po drugie, to raczej odwróć swoje stwierdzenie: Subaru (narazie) nie przewiduje jego sprzedaży w US, bo diesle w samochodach nie są tam popularne (a zwłaszcza w samochodach "sportowych" :wink: ). Nie chcę prorokować, ale i tam może się coś zmienić w najbliższych paru latach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po drugie, to raczej odwróć swoje stwierdzenie: Subaru (narazie) nie przewiduje jego sprzedaży w US, bo diesle w samochodach nie są tam popularne (a zwłaszcza w samochodach "sportowych" Wink ). Nie chcę prorokować, ale i tam może się coś zmienić w najbliższych paru latach...

Jak na razie diesel jest drozszy od benzyny, a jedyny gaz jaki tu uzywamy w autach to n2o....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po drugie, to raczej odwróć swoje stwierdzenie: Subaru (narazie) nie przewiduje jego sprzedaży w US, bo diesle w samochodach nie są tam popularne (a zwłaszcza w samochodach "sportowych" Wink ). Nie chcę prorokować, ale i tam może się coś zmienić w najbliższych paru latach...

Jak na razie diesel jest drozszy od benzyny, a jedyny gaz jaki tu uzywamy w autach to n2o....

 

Pażijom, uwidim... 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U naszych zachodnich sąsiadów...? :shock: Czy to ma znaczyć, że w Polsce diesle są mniej popularne? Raczej wątpię... :? W Polsce jest tylko bardziej niż na Zachodzie popularny silnik benzynowy + LPG, ale to tylko ze względu na (wyższe) ceny diesli...

 

Polska chyba nie jest na tyle mocnym rynkiem, by Subaru specjalnie dla niego opracowywało nowy silnik.

 

A po drugie, to raczej odwróć swoje stwierdzenie: Subaru (narazie) nie przewiduje jego sprzedaży w US, bo diesle w samochodach nie są tam popularne (a zwłaszcza w samochodach "sportowych" :wink: ). Nie chcę prorokować, ale i tam może się coś zmienić w najbliższych paru latach...

 

A jak z emisją spalin w kopcących dieslach nowej genercji? Bo przyznam, że sporo widuję Fordów Mondeo TDCI czy jako one tam się zowią zostawiających chmurę sadzy niczym autosan H9 przy dawaniu po garach. Podobnie zresztą mają TDI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak z emisją spalin w kopcących dieslach nowej genercji? Bo przyznam, że sporo widuję Fordów Mondeo TDCI czy jako one tam się zowią zostawiających chmurę sadzy niczym autosan H9 przy dawaniu po garach. Podobnie zresztą mają TDI.

 

TDCI i TDI generalnie kopca. Oba te silniki to motory starej generacji, wbrew temu co mowia producenci. TDI cechuje sie przynajmniej duza trwaloscia (poza 2.0 TDI) i odpornoscia na agresywny tuning. TDCI juz po lekkim chipowani kopci jak lokomotywa spalinowa. Polecam przejazdzke Accordem i-CTDi - ja sie w tym silniku zakochalem. Jest cichy, bardzo dynamiczny, nie kopci i malo pali. Szkoda, ze ma tak wysoka cene.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...