Skocz do zawartości

Podejrzane buczenie


Piotor

Rekomendowane odpowiedzi

Całkowicie świadomie zamieściłem ten temat w tym miejscu ponieważ w kategorii "Pytania do Dyrekcji" ciężko doczekać się ostatnio na jakąkolwiek odpowiedź ze strony władz najwyższych.

Jestem posiadaczem WRX'a (MY 2005 - przebieg 9 tyś.) i ostatnio zaobserwowałem (usłyszałem) zjawisko, które zasiało we mnie trochę niepokoju.

Mianowicie: jadąc w trasie (w mieście nie ani razu tego nie doświadczyłem), gdy samochód jest zgrzany ponad przeciętną :wink: , pojawia się dziwny dżwięk, który nazwałbym buczeniem do złudzenia przypominającym głośną pracę pompy paliwa. Skojarzenie z pompą powstało w mojej głowie gdyż charakterystyczny odgłos dobiega z tylnej części nadwozia. Wystepuję on (jest słyszalny) tylko i wyłącznie na postoju (korek/światła) po dość żwawej jeździe w trasie. Może mój opis przypadłości może się wydać śmieszny, ale doprawdy ciężko jest opisać słowami dzwięki :) Niepokojące jest, że dość głośne bucznie występuje w sposób przerywany - to znaczy: "buczy" jakieś 10 sekund, 2 sekundy ciszy i znów buczenie. Ten "cykl" powtarza się kilkakrotnie na postoju lub delikatnym "toczeniu - 2 km/h" w korku. Sprawdziłem, że żadnego wpływu na "tajemnicze zjawisko" nie ma ilość paliwa w zbiorniku.

Będę wdzięczny za jakiekolwiek Wasze uwagi i sugestie (Forumowi Nabijacze Postów proszeni są o powsciągliwość w tym topicu :wink: ) mając nadzieję, że kolejny wątek dotyczący przypadłości WRX05 (że wspomnę wyjące skrzynie i trzeszczące szyby) nie zostanie podsumowany stwierdzeniem "ten typ tak ma".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym, że ten dźwięk jest z tyłu to dmuchawa silnika włącza się w takich momentach i buczy...

 

Tak na chłopski rozum to w tylnej części Imprezy podczas postoju, poza pompą i gazami wylotowymi nic się nie rusza...

 

P.S. Może masz muchę czy innego owada w bagażniku ? :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie bardziej słychać? Wewnątrz czy na zewnątrz samochodu?

Wewnątrz i tylko w opisanej przeze mnie sytuacji - auto mocno zgrzane w trasie. Zdaję sobie sprawę, że "buczenie" oraz miejsce skąd ono dochodzi wskazują jednoznacznie na pompę jednak jej praca wydaje mi się to dość dziwna, zwłaszcza że pojawiło się to niedawno.

 

PS.

Witek: Nie doczytałeś uwagi (skierowanej między innymi do Ciebie) w poście inicjującym temat czy po prostu nie mogłeś się powstrzymać żeby napisać kolejnego mądrego posta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotor, jednak doczytałem. Przy postoju i toczeniu się, kiedy auto jest nagrzane włancza się dmuchawa chłodząca (którą w mieście przy włączonych nawiewach i zamkniętych okna jest ciężko usłyszeć z wewnątrz). Jej praca nie jest równa, zwłaszcza jak się toczy (raz się włancza raz wyłancza). Byłem ciekaw czy to buczenie ma jakiś mniejszy lub większy związek z tądmuchawą.

 

P.S. Źle Ci lato służy, jakiś taki przewrażliwiony jesteś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotor, jednak doczytałem. Przy postoju i toczeniu się, kiedy auto jest nagrzane włancza się dmuchawa chłodząca (którą w mieście przy włączonych nawiewach i zamkniętych okna jest ciężko usłyszeć z wewnątrz). Jej praca nie jest równa, zwłaszcza jak się toczy (raz się włancza raz wyłancza). Byłem ciekaw czy to buczenie ma jakiś mniejszy lub większy związek z tądmuchawą.

 

P.S. Źle Ci lato służy, jakiś taki przewrażliwiony jesteś.

A od kiedy to dmuchawa jest montowana w WRX'ach z tyłu samochodu? Bo chyba wyrażnie napisałem skąd dobiega ten dżwięk. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drogi Piotrze, wiem, że dmuchawy nie ma z tyłu, dlatego napisałem: " Byłem ciekaw czy to buczenie ma jakiś mniejszy lub większy związek z tą dmuchawą".

Na 99% ma coś wspólnego z pracą pompy paliwa bo to bardzo charakterystyczny dżwięk. I wszystko byłoby ok gdyby nieopisany przeze mnie sposób (i okoliczności) tej pracy.

Poruszając wyobrażnię i puszczając wodze fantazji :twisted: można byłoby wysnuć teorię, że inteligentna pompa po mocnym przegonieniu auta w trasie "przyzwyczaiła się" do ciężkiej pracy i na postoju głupieje przeraźliwie bucząc, z przerwami na złapanie oddechu, gdy nagle się okazuje, że na wolnych obrotach nie musi już wlewać wiadrami paliwa. :lol::lol::lol:

Śmiała teoria, prawda? :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli to faktycznie pompa, to kup sobie walbro.

bedzie syczec a nie buczec. slychac tylko z zewnatrz.

Ale po co ja mam sobie coś kupować skoro pół roku temu wydałem furmankę pieniędzy na nowy i objęty teoretyczną gwarancją samochód renomowanej japońskiej firmy, który trzeszczy (szyba), wyje (skrzynia) i nienaturalnie buczy (pompa)?

Bo jak do tej pory to w ASO usłyszałem, że:

- Szyba: "jest zapis w książce gwarancyjnej, że wszelkie dobywajace się dżwięki, które nie mają bezpośredniego wpływu na bezpieczeństwo jazdy są wyłączone z gwarancji".

- Skrzynia: "ten typ tak ma, ale to naprawdę nic grożnego ...chyba".

- Pompa: ??? Tu zapewne usłyszę coś w stylu teorii zaprezentowanej przeze mnie dwa piętra wyżej :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja mam farta jakiegos chyba. Auto mam od ponad pol roku, przejechalem blisko 30 000km i nic. Nic sie nie dzieje, a samochod dostaje w kosc. Jedynie co musialem wymienic to tylne amortyzatory. Ale STi tak ma, a wymiane obejmuje gwarancja. Poza tym, tylko leje paliwo, wymieniam opony. Co prawda olej wymieniam co 7500, a nie co 15000, ale to tylko taki moj kaprys. Przy okazji, straszono mnie, ze STi bierze olej, a moje poki co nie wzielo nawet grama :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotor, proponuję pożyczyć od kogoś pompę, żeby sprawdzić.

Ja niestety swoją sprzedałem, ale jestem pewien, że jest sporo osób, u których popma paliwa po wymianie (np. na walbro) leży gdzieś na półce w garażu.

 

Ale póki co, na twoim miejscu jechałbym do ASO - masz samochód na gwarancji i to jest ich psi obowiązek, żeby takie rzeczy diagnozować i naprawiać.

 

pozdr!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy rodzaj/jakość wlewanego paliwa ma wpływ na prace pompy? Tzn. czy może powodować takie buczenie? Może tu jest pies pogrzebany

To nie ma żadnego znaczenia. Zawsze leję PB98 na BP/Neste/Shell i jest to samo. Nie ma też znaczenia poziom paliwa.

 

 

Shodan:Wizytę w ASO planuję, ale tuż przed nią pewnie będę musiał mocno pogonić auto w trasie na odcinku conajmniej kilkunastu km żeby zaprezentować objaw (bo jak wspomniałem tylko wtedy to występuje). A w ogóle byłoby najlepiej gdyby jakiś mechanik od nich odbył ze mną tą przejaźdzkę :wink: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotor, mnie tak bucza 2 dwie rzeczy... dmuchawa oraz klimatyzacja... o ile dmuchawa po mocnym rozgrzaniu samchodu to klimatyzacja zawsze gdy jest wlaczona... ona dodatkowo tez syczy ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w ogóle byłoby najlepiej gdyby jakiś mechanik od nich odbył ze mną tą przejaźdzkę :wink: .

 

Najlepiej w bagażniku albo chociaż z otwartą dziurą na narty :!:

 

Wredna usterka :( Ale masz jeszcze kilka lat gwarancji więc może bardziej wylezie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

air fuel ratio.

jak nie bedzie odpowieniej ilosci paliwa

to pewnie zrobi sie "ubogo" i goraco.

poniej to juz tylko kilka k zlociszy pomoze.

 

Dzięki, po prostu w tych skrutach jakoś tak nie na bieżąco jestem.

A, że cieplej się zrobi to prawda, kierowcy rówznież jak już się dowie co się stało :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...