Piotor Opublikowano 20 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2005 Całkowicie świadomie zamieściłem ten temat w tym miejscu ponieważ w kategorii "Pytania do Dyrekcji" ciężko doczekać się ostatnio na jakąkolwiek odpowiedź ze strony władz najwyższych. Jestem posiadaczem WRX'a (MY 2005 - przebieg 9 tyś.) i ostatnio zaobserwowałem (usłyszałem) zjawisko, które zasiało we mnie trochę niepokoju. Mianowicie: jadąc w trasie (w mieście nie ani razu tego nie doświadczyłem), gdy samochód jest zgrzany ponad przeciętną :wink: , pojawia się dziwny dżwięk, który nazwałbym buczeniem do złudzenia przypominającym głośną pracę pompy paliwa. Skojarzenie z pompą powstało w mojej głowie gdyż charakterystyczny odgłos dobiega z tylnej części nadwozia. Wystepuję on (jest słyszalny) tylko i wyłącznie na postoju (korek/światła) po dość żwawej jeździe w trasie. Może mój opis przypadłości może się wydać śmieszny, ale doprawdy ciężko jest opisać słowami dzwięki Niepokojące jest, że dość głośne bucznie występuje w sposób przerywany - to znaczy: "buczy" jakieś 10 sekund, 2 sekundy ciszy i znów buczenie. Ten "cykl" powtarza się kilkakrotnie na postoju lub delikatnym "toczeniu - 2 km/h" w korku. Sprawdziłem, że żadnego wpływu na "tajemnicze zjawisko" nie ma ilość paliwa w zbiorniku. Będę wdzięczny za jakiekolwiek Wasze uwagi i sugestie (Forumowi Nabijacze Postów proszeni są o powsciągliwość w tym topicu :wink: ) mając nadzieję, że kolejny wątek dotyczący przypadłości WRX05 (że wspomnę wyjące skrzynie i trzeszczące szyby) nie zostanie podsumowany stwierdzeniem "ten typ tak ma". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Witek Opublikowano 21 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2005 Poza tym, że ten dźwięk jest z tyłu to dmuchawa silnika włącza się w takich momentach i buczy... Tak na chłopski rozum to w tylnej części Imprezy podczas postoju, poza pompą i gazami wylotowymi nic się nie rusza... P.S. Może masz muchę czy innego owada w bagażniku ? :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiom Opublikowano 21 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2005 Gdzie bardziej słychać? Wewnątrz czy na zewnątrz samochodu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotor Opublikowano 21 Lipca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2005 Gdzie bardziej słychać? Wewnątrz czy na zewnątrz samochodu? Wewnątrz i tylko w opisanej przeze mnie sytuacji - auto mocno zgrzane w trasie. Zdaję sobie sprawę, że "buczenie" oraz miejsce skąd ono dochodzi wskazują jednoznacznie na pompę jednak jej praca wydaje mi się to dość dziwna, zwłaszcza że pojawiło się to niedawno. PS. Witek: Nie doczytałeś uwagi (skierowanej między innymi do Ciebie) w poście inicjującym temat czy po prostu nie mogłeś się powstrzymać żeby napisać kolejnego mądrego posta? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiom Opublikowano 21 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2005 Pytałem bo u mnie w Legacy na ciepło rura wydechowa zaczyna wydawać z siebie dodatkowe pierdzenie. Słychać to właśnie wewnątrz z tyłu jako dość ciche bzyczenie a na zewnątrz bardzosłychać i od razu wiadomo o co chodzi-że to wydech. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Witek Opublikowano 21 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2005 Piotor, jednak doczytałem. Przy postoju i toczeniu się, kiedy auto jest nagrzane włancza się dmuchawa chłodząca (którą w mieście przy włączonych nawiewach i zamkniętych okna jest ciężko usłyszeć z wewnątrz). Jej praca nie jest równa, zwłaszcza jak się toczy (raz się włancza raz wyłancza). Byłem ciekaw czy to buczenie ma jakiś mniejszy lub większy związek z tądmuchawą. P.S. Źle Ci lato służy, jakiś taki przewrażliwiony jesteś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RadRSTI Opublikowano 21 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2005 U mnie jest to samo. Jednak powodow nieznam......najpierw myslalem ze to glosniki..potem pompa..hmmm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotor Opublikowano 21 Lipca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2005 Piotor, jednak doczytałem. Przy postoju i toczeniu się, kiedy auto jest nagrzane włancza się dmuchawa chłodząca (którą w mieście przy włączonych nawiewach i zamkniętych okna jest ciężko usłyszeć z wewnątrz). Jej praca nie jest równa, zwłaszcza jak się toczy (raz się włancza raz wyłancza). Byłem ciekaw czy to buczenie ma jakiś mniejszy lub większy związek z tądmuchawą. P.S. Źle Ci lato służy, jakiś taki przewrażliwiony jesteś. A od kiedy to dmuchawa jest montowana w WRX'ach z tyłu samochodu? Bo chyba wyrażnie napisałem skąd dobiega ten dżwięk. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Witek Opublikowano 21 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2005 Drogi Piotrze, wiem, że dmuchawy nie ma z tyłu, dlatego napisałem: " Byłem ciekaw czy to buczenie ma jakiś mniejszy lub większy związek z tą dmuchawą". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotor Opublikowano 21 Lipca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2005 Drogi Piotrze, wiem, że dmuchawy nie ma z tyłu, dlatego napisałem: " Byłem ciekaw czy to buczenie ma jakiś mniejszy lub większy związek z tą dmuchawą". Na 99% ma coś wspólnego z pracą pompy paliwa bo to bardzo charakterystyczny dżwięk. I wszystko byłoby ok gdyby nieopisany przeze mnie sposób (i okoliczności) tej pracy. Poruszając wyobrażnię i puszczając wodze fantazji można byłoby wysnuć teorię, że inteligentna pompa po mocnym przegonieniu auta w trasie "przyzwyczaiła się" do ciężkiej pracy i na postoju głupieje przeraźliwie bucząc, z przerwami na złapanie oddechu, gdy nagle się okazuje, że na wolnych obrotach nie musi już wlewać wiadrami paliwa. Śmiała teoria, prawda? :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abt Opublikowano 21 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2005 jesli to faktycznie pompa, to kup sobie walbro. bedzie syczec a nie buczec. slychac tylko z zewnatrz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotor Opublikowano 21 Lipca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2005 jesli to faktycznie pompa, to kup sobie walbro.bedzie syczec a nie buczec. slychac tylko z zewnatrz. Ale po co ja mam sobie coś kupować skoro pół roku temu wydałem furmankę pieniędzy na nowy i objęty teoretyczną gwarancją samochód renomowanej japońskiej firmy, który trzeszczy (szyba), wyje (skrzynia) i nienaturalnie buczy (pompa)? Bo jak do tej pory to w ASO usłyszałem, że: - Szyba: "jest zapis w książce gwarancyjnej, że wszelkie dobywajace się dżwięki, które nie mają bezpośredniego wpływu na bezpieczeństwo jazdy są wyłączone z gwarancji". - Skrzynia: "ten typ tak ma, ale to naprawdę nic grożnego ...chyba". - Pompa: ??? Tu zapewne usłyszę coś w stylu teorii zaprezentowanej przeze mnie dwa piętra wyżej :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal Opublikowano 21 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2005 To ja mam farta jakiegos chyba. Auto mam od ponad pol roku, przejechalem blisko 30 000km i nic. Nic sie nie dzieje, a samochod dostaje w kosc. Jedynie co musialem wymienic to tylne amortyzatory. Ale STi tak ma, a wymiane obejmuje gwarancja. Poza tym, tylko leje paliwo, wymieniam opony. Co prawda olej wymieniam co 7500, a nie co 15000, ale to tylko taki moj kaprys. Przy okazji, straszono mnie, ze STi bierze olej, a moje poki co nie wzielo nawet grama Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WRC fan Opublikowano 22 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2005 A czy rodzaj/jakość wlewanego paliwa ma wpływ na prace pompy? Tzn. czy może powodować takie buczenie? Może tu jest pies pogrzebany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shodan Opublikowano 22 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2005 Piotor, proponuję pożyczyć od kogoś pompę, żeby sprawdzić. Ja niestety swoją sprzedałem, ale jestem pewien, że jest sporo osób, u których popma paliwa po wymianie (np. na walbro) leży gdzieś na półce w garażu. Ale póki co, na twoim miejscu jechałbym do ASO - masz samochód na gwarancji i to jest ich psi obowiązek, żeby takie rzeczy diagnozować i naprawiać. pozdr! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotor Opublikowano 22 Lipca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2005 A czy rodzaj/jakość wlewanego paliwa ma wpływ na prace pompy? Tzn. czy może powodować takie buczenie? Może tu jest pies pogrzebany To nie ma żadnego znaczenia. Zawsze leję PB98 na BP/Neste/Shell i jest to samo. Nie ma też znaczenia poziom paliwa. Shodan:Wizytę w ASO planuję, ale tuż przed nią pewnie będę musiał mocno pogonić auto w trasie na odcinku conajmniej kilkunastu km żeby zaprezentować objaw (bo jak wspomniałem tylko wtedy to występuje). A w ogóle byłoby najlepiej gdyby jakiś mechanik od nich odbył ze mną tą przejaźdzkę :wink: . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shodan Opublikowano 22 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2005 Nie ganiaj samochodu na trasie - jeśli masz walniętą pompę, przy dużym obciążeniu możesz zatrzeć silnik.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogs Opublikowano 22 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2005 Piotor, mnie tak bucza 2 dwie rzeczy... dmuchawa oraz klimatyzacja... o ile dmuchawa po mocnym rozgrzaniu samchodu to klimatyzacja zawsze gdy jest wlaczona... ona dodatkowo tez syczy ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
treboo Opublikowano 22 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2005 Nie ganiaj samochodu na trasie - jeśli masz walniętą pompę, przy dużym obciążeniu możesz zatrzeć silnik.. pytam tak z ciekawosci jak to sie moze stac ze sie on zatrze ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shodan Opublikowano 22 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2005 AFR będzie za wysoki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
treboo Opublikowano 23 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2005 AFR będzie za wysoki. o AFR to wszystko wyjasnia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 23 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2005 AFR będzie za wysoki. o AFR to wszystko wyjasnia może jestem głupi, ale można prosić szerzej o tym tajemniczym AFR. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abt Opublikowano 23 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2005 air fuel ratio. jak nie bedzie odpowieniej ilosci paliwa to pewnie zrobi sie "ubogo" i goraco. poniej to juz tylko kilka k zlociszy pomoze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Intakwrx Opublikowano 23 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2005 A w ogóle byłoby najlepiej gdyby jakiś mechanik od nich odbył ze mną tą przejaźdzkę :wink: . Najlepiej w bagażniku albo chociaż z otwartą dziurą na narty :!: Wredna usterka Ale masz jeszcze kilka lat gwarancji więc może bardziej wylezie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 23 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2005 air fuel ratio.jak nie bedzie odpowieniej ilosci paliwa to pewnie zrobi sie "ubogo" i goraco. poniej to juz tylko kilka k zlociszy pomoze. Dzięki, po prostu w tych skrutach jakoś tak nie na bieżąco jestem. A, że cieplej się zrobi to prawda, kierowcy rówznież jak już się dowie co się stało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się