Jump to content

Lampka braku kontroli trakcji raczyła się włączyć


mlb
 Share

Recommended Posts

Forek 2.0D, MY10. Gorąco dzisiaj było, przejechałem kilkadziesiąt km, jadę sobie dość spokojnie około 80km/h, nawet włączyłem tempomat i bo wszyscy tempem ciężarówkowym jechali a wyprzedzać się nie dało... a tu ni stąd ni zowąd włączyła się lampka braku kontroli trakcji i żółta z silnikiem, tempomat się wyłączył. Ale nic się nie dzieje, dojechałem spokojnie do domu. Samochód po 2 godzinach ostygł, ale po uruchomieniu znowu lampka braku kontroli trakcji w towarzystwie żółtej lampki z silnikiem nie chce gasnąć.... ABS działa, sprawdzałem. Czyżby forek ku zazdrości innych uraczył mnie brakiem kontroli trakcji którego podobno nie da się wyłączyć? Hmmm.... niecałe 5kkm i chyba już wizyta w serwisie mnie czeka :? Olej w silniku jest na full, niedawno sprawdzałem - ale to chyba nie ma nic do rzeczy.

Link to comment
Share on other sites

CEL powoduje te wszystkie objawy.

CEL? A co to za jegomość? Nie wiedziałem że mam jakiegoś pasażera na gapę... :shock:

Link to comment
Share on other sites

Check Engine Light

 

Dziękuję :) , samo znaczenie skrótu rozumiem - ale nie rozumiem powyższego twierdzenia jakoby miała mieć wpływ na kontrolę trakcji :?:

Link to comment
Share on other sites

nie mogłem się tego domyśleć patrząc na Twój post :)

takie różne kombinacje światełek są za pewne opisane nawet w instrukcji użytkownika, światełko kontroli trakcji nie musi oznaczać braku kontroli trakcji - proponuję 'zerwać kapcia' i sprawdzić :D

Link to comment
Share on other sites

Przeczytałem dość dokładnie instrukcję ale niczego sensownego nie znalazłem na ten temat. Odwiedziłem dzisiaj serwis A. Kopera (swoją drogą: moja pierwsza wizyta i pozytywne wrażenie - szybko i fachowo :) ) Okazało się że alarm został wywołany przez... czujnik sprzęgła. O tyle dziwne że stało się to na prostej drodze przy dość stałej prędkości. Możliwe że z powodu wysokiej temperatury (powietrze miało prawie 30 st.C) komputer coś źle odczytał... Ech, naprawdę tęsknię do prostych i niezawodnych samochodów w których komputer nie podejmuje decyzji za mnie, ta cała motoryzacja chyba nie idzie w dobrym kierunku... :?

Link to comment
Share on other sites

Te lampki o których pisałeś sygnalizują jakiś problem z silnikiem, a nie uszkodzenie np. kontroli trakcji. I niestety, niczego nie podpowiedzą co do przyczyny awarii. Ja przejrzałem instrukcję swojego auta i tak jest opisany błąd, czyli zapala się kontrolka tempomatu i żółta konktrolka silnika. Telefon do ASO - czy nie zapaliło się to po tankowaniu? Tak, jest taka mozliwośc po tankowaniu na Shelllu po wyłączeniu pomp na nim. Jeszcze przez kilka baków wypalałem ten syf, kontrolki potrafiły zapalić sie na końcóce zbiornika. Werdykt ASO - oficjalnie - proszę do nas przyjechać, nieoficjalnie - wypaliś syf, dolewać lepszego paliwa, kontrolki same zgasną.

Link to comment
Share on other sites

Te lampki o których pisałeś sygnalizują jakiś problem z silnikiem

 

W moim wypadku to była kontrolka CEL + kontrolka problemów z trakcją. Wizyta w ASO zajęła 10 minut, odczyt/reset komputera i działa po staremu. Powód - czujnik sprzęgła dał jakiś sygnał do alarmu. Trochę bez sensu IMHO - jaki tu związek z kontrolą trakcji? Instrukcja oczywiście o tym milczy.

Link to comment
Share on other sites

Napiszę wyraźniej: to są lampki ostrzegawcze, nie mają nic wspólnego ze swoim pierwotnym przeznaczeniem. Skoro w mojej instrukcji jest to opisane to w twojej na pewno także.

Link to comment
Share on other sites

czyli wkrótce przycisk do wymiany, albo sprzęgło, bo może trzymasz nogę na sprzęgle a nie na podłodze :D :D :D

 

hahaha

 

ale tak bardziej serio - to sprzęgło traktuję z szacunkiem, nie przeciążam go. Gdybym wiedział co to za czujnik i gdzie jest umieszczony, może coś z tego bym zrozumiał...

 

Napiszę wyraźniej: to są lampki ostrzegawcze, nie mają nic wspólnego ze swoim pierwotnym przeznaczeniem. Skoro w mojej instrukcji jest to opisane to w twojej na pewno także.

 

Na której stronie (albo w którym rozdziale)? Instrukcja ma parę ładnych stron...

Link to comment
Share on other sites

 

Na której stronie (albo w którym rozdziale)? Instrukcja ma parę ładnych stron...

 

U mnie jest to dział 3 Instruments and controls gdzie są opisywane po kolei wszystkie lampki z deski rozdzielczej. Jest opis kontrolki check engine wraz z lampkami kontroli trakcji i criuse control. Z racji że nie mam kontroli trakcji to w ramach błędów zapala mi się lampka cruise control i tempomat nie działa. Jak już wyżej napisałem - po lampkach nijak nie da się rozszyfrować o co biega, trzeba podpiąć pod kompa.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...