Jump to content

Remont silnika w Imprezie MY99


kenross
 Share

Recommended Posts

Witam.

Muszę zrobić remont silnika w mojej Subarynie (Panewka zaczęła stukać :( ) Prosił bym was o polecenie mi jakiegoś dobrego warsztatu i taniego. Żeby wszystko zostało wykonane jak należy.

I tak okazyjnie jaki to koszt ??? Pewnie będę musiał wymienić wał na nowy i jeszcze parę "zabawek" w środku.

Możecie podać przedział kosztowy remontu silnika ???

Od najtańszej wersji (mało części do wymiany) do najdroższej (większość części w silniku do wymiany na nowe).

Chodzi o remont silnika 2.0 GT Turbo

Link to comment
Share on other sites

Zapomniałem napisać że chodzi o Warszawę ...

no to masz tam parę warsztatów...

 

I 10 tys. to ta górna granica ???

środkowa, warto być przygotowanym ;)

jeśli to tylko panewka i wał nie musi być wymieniany / osiowany, głowice tylko splanowane, nie będzie masakry na tłokach i cylindrach, to spokojnie powinno starczyć te 10k.

Link to comment
Share on other sites

No ok to już jakiś pogląd na sytuację mam ....

A czy ktoś był by tak miły i wymienił te parę warsztatów w Warszawie godnych polecenia ??? To bym jutro podzwonił czy poodwiedzał te warsztaty.

Po za ASO słyszałem jeszcze o "nie-ASO" czy "nie-ASO" i jak one się mają cenowo i jakościowo ???

Link to comment
Share on other sites

Ostatnio budowałem silnik do mojego antyka i 5tys zł poszło w pierwszych trzech dniach od podjęcia decyzji budowy. Potem przestałem liczyć ale ok 12tyś mnie to kosztowało mimo że kilka istotnych gratów nazbierałem wcześniej.

Nie żałuję jednak bo wiem co mam, silnik pracuje idealnie. Na razie docieranie ale już z wykorzystaniem częściowym dmuchawki i widać, że będzie miał potencjał :twisted::mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

ASO MTS w Dzierżoniowie (wiem, że nie Warszawa, ale tam robię swoją furę, mimo, że mam inne ASO pod ręką).

 

Uważam, że rozpiętość kosztów naprawy może się mieścić w przedziale od 6k do 15k PLN.

Przy najniższej kwocie masz szczęście, bo robiona jest tylko panewka, może też lekko liźnięty wał (MTS robi nawet na 0,05 mm). W tej kwocie są części, które przy rozpoławianiu silnika i tak są wymieniane, czyli uszczelki, podkładki, itp.

Jeśli obrażenia są poważniejsze, to za 8-10k masz poza panewką wymieniony wał, pierścienie i inne drobiazgi, które robi się wówczas z urzędu, lub też odbudowujesz jednostkę na używanym bloku.

Idąc na grubo i kładąc 15k, masz nowy shortblock, wyszykowane głowice ( jeśli się nadają), nowy rozrząd, pompę oleju, pompę wody i....masz de facto nowy motor.

 

To tylko zapis moich doświadczeń z remontem silnika, bo takie wersje miałem do wyboru, jak motor został otwarty.

 

Oczywiście, miałem też propozycję zdiagnozowania u tzw. pana Czesia "parę kilometrów stąd", który za tysiaka wyjąłby i włożył silnik oraz podmienił blok, na taki, w sumie tani dość, w którym panewa jeszcze nie klepie....z tym że nie wiadomo jak długo, bo nikt nie wie ile to ma przelatane.

 

Jak to mówi Maras, wszystko zależy od tego co Pan chce z tym autem zrobić. Bo jak chce Pan tym autem się cieszyć i nie drżeć, że za chwilę znów gruba robota, to trzeba wyłożyć monetę i cieszyć się wyszykowanym sercem.

A tanio i dobrze....tanie i dobre to kiedyś były Panie wina i trabanty :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

A tanio i dobrze....tanie i dobre to kiedyś były Panie wina i trabanty........

 

I jeszcze zagraniczne przydrożne panienki obyczajów niespecjalnie ciężkich... :lol: ale można się zarazić jakąś zagraniczną zarazą...i wtedy już nie jest ani dobrze ani tanio... :twisted::lol:

 

Jak już porządny remont i co najmniej dycha do wydania, warto od razu postarać się o półzamknięty czy zamkniety blok, kute tłoki, panewki ACL Race, mocniejsze śruby itd, bo wydawać -naście tysięcy żeby zrobić taki sam motor jaki był w oryginale, to trochę nie halo...moim zdaniem szkoda kasy... :)

Link to comment
Share on other sites

Jak już porządny remont i co najmniej dycha do wydania, warto od razu postarać się o półzamknięty czy zamkniety blok, kute tłoki, panewki ACL Race, mocniejsze śruby itd, bo wydawać -naście tysięcy żeby zrobić taki sam motor jaki był w oryginale, to trochę nie halo...moim zdaniem szkoda kasy... :)

 

 

Elek, zgadza się - zawsze jak już grubo to grubo. Zależy ile w walizce monety oraz czy kucizna ma uzasadnienie - mam na myśli cel posiadania Subaru.

Jak jest tzw. okazja, to oczywista, że brać.

 

Tak, czy siak, najpierw trzeba resekcję zorganizować i to u ogarniającego temat, a nie władcy drutów i wtedy decydować, po jakiej grubości będzie działane.

Bo jak tylko (OBY!!!) kosmetyka, to ACLe w sumie pasztetowy wydatek wówczas :mrgreen: .

Link to comment
Share on other sites

A tanio i dobrze....tanie i dobre to kiedyś były Panie wina i trabanty........

 

I jeszcze zagraniczne przydrożne panienki obyczajów niespecjalnie ciężkich... :lol: ale można się zarazić jakąś zagraniczną zarazą...i wtedy już nie jest ani dobrze ani tanio... :twisted::lol:

 

Jak już porządny remont i co najmniej dycha do wydania, warto od razu postarać się o półzamknięty czy zamkniety blok, kute tłoki, panewki ACL Race, mocniejsze śruby itd, bo wydawać -naście tysięcy żeby zrobić taki sam motor jaki był w oryginale, to trochę nie halo...moim zdaniem szkoda kasy... :)

 

podpowiedz gdzie dorwać blok (pół)zamknięty nieszlifowany, może wala się komuś w garażu :D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Wielkie "Dziękuję" za podpowiedzi/odpowiedzi/porady/wyceny...

Także osobą które się do mnie odezwały na PW w sprawie remontu. Naprawdę bardzo mi pomogliście. Teraz pozostaje wybrać gdzie oddam moją ślicznotkę i czekać aż znowu będzie śmigać jak szalona :)

 

@edit:

 

Moje kochanie odwiedziło nie-ASO i już śmiga jak szalona :) wymieniony rozrząd, hamulce przód, tył (klocki i tarcze) i trochę uszczelek :) Po za tym koło pasowe i półosie na odpowiednie (z pierścieniami ABS-u bo miałem założone bez z jakiegoś innego Subaru)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...