Jump to content

Dziwny dźwięk z klimatyzacji


Alpin
 Share

Recommended Posts

W momencie gdy włącza/wyłącza się kompresor to mam taki dziwny dźwięk jakby stęknięcia albo syreny na statku parowym :mrgreen:.

Nie pojawia się za każdym razem, mniej więcej co drugie trzecie włączenie/wyłączenie kompresora.

 

Tutaj kompilacja dźwięków (tak często się realnie nie pojawiają), nieco po obróbce żeby lepiej było słychać

http://www.speedyshare.com/files/23071175/Klima2.wav

 

Klima byłą niedawno na odgrzybianiu i nabijaniu (w subarowym serwisie :wink: ) po tym zaczęło się tak dziać.

Klima chłodzi dobrze.

 

Co to może być? Źle napięty pasek czy już kompresor chce podziękować za współpracę?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

mialem kiedys cos podobnego winnym aucie i wysledzimem cos do dokrecenia w sprzegle kompresora. Nie wiem jak do tego sie dostac w subaru bo w nissanie bylo to bardzo upierdlive. Znalazlem to stara metoda stetoskopu z listewki.

Link to comment
Share on other sites

Guest IRAZU
W momencie gdy włącza/wyłącza się kompresor to mam taki dziwny dźwięk jakby stęknięcia albo syreny na statku parowym :mrgreen:.

Nie pojawia się za każdym razem, mniej więcej co drugie trzecie włączenie/wyłączenie kompresora.

 

Tutaj kompilacja dźwięków (tak często się realnie nie pojawiają), nieco po obróbce żeby lepiej było słychać

http://www.speedyshare.com/files/23071175/Klima2.wav

 

Klima byłą niedawno na odgrzybianiu i nabijaniu (w subarowym serwisie :wink: ) po tym zaczęło się tak dziać.

Klima chłodzi dobrze.

 

Co to może być? Źle napięty pasek czy już kompresor chce podziękować za współpracę?

Masz zawór rozprężny do wymiany . Ten zawór jest w przegrodzie komory silnika i kabiny . Mieści się na wysokości kolan pasażera , ale od strony silnika . Przy upałach będzie wył coraz głośniej i częściej . W chwili wycia nawet mocno drży . Kosztuje z 500 zł plus wymiana .

Link to comment
Share on other sites

dzięki wielkie!

poszukałem na youtubie, poczytałem i też mam wrażenie że to chyba ten zawór

jutro poczatuję nad otwartą maską i spróbuję zlokalizować dokładnie ten dźwięk

 

a możliwe jest że np. nabito mi zbyt dużo środka chłodzącego i ten zawór nie pracuje tak jak powinien?

Link to comment
Share on other sites

Guest IRAZU
dzięki wielkie!

poszukałem na youtubie, poczytałem i też mam wrażenie że to chyba ten zawór

jutro poczatuję nad otwartą maską i spróbuję zlokalizować dokładnie ten dźwięk

 

a możliwe jest że np. nabito mi zbyt dużo środka chłodzącego i ten zawór nie pracuje tak jak powinien?

Nie wiem od czego to zależy , ale mogli dać złą mieszankę płynu i oleju . Nie chcę wracać do tematu , bo to historia , ale miałem to samo w połączeniu z uszkodzeniem chłodnicy . Będzie wyło coraz głośniej . Nie wiem gdzie serwisowałeś swoją klimę , ale ja polecam Ci zakład na Rakowcu przy wiadukcie .

Link to comment
Share on other sites

Serwis klimy przy Górczewskiej 146 a ten zaworek może wyczyścić wystarczy - u mnie wystarczyło ale objawy miałem inne - klima słabo chłodziła, wyłączała się, parowała szyba itp ..

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Pojawiło się u mnie syczenie klimy, włącza się kompresor, po chwili z nawiewów słyszę "ssssssssssssyt".

 

Dziś obejrzano w ultrafiolecie elementy klimy i też postawiono diagnozę o padniętym zaworku, który jest na ścianie grodziowej - to ten zawór rozprężny, jak rozumiem.

 

Nr części 73531AE010. Cena w ASO ~480 PLN, termin dostawy: nieznany. Cena na Ebay.com ~100 USD.

 

Serwis klimatyzacji nie chciał czyścić tego zaworka, ani nie podejmuje się zakładania używek. Czemu to jest takie drogie :/

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Temat nieszczelnego zaworu wrócił.

 

Czy ktoś wymieniał ten zawór klimatyzacji, umiejscowiony na ścianie grodziowej po stronie pasażera?

(fotka poglądowa z internetu)

 

EX%2010339C.jpg

 

Czy to jest dużo roboty? czy trzeba dochodzić od strony kabiny i rozbebeszać tapicerkę?

Link to comment
Share on other sites

bardzo dużo roboty , nieraz potrzeba wyjmować całą deskę rozdzielczą w kokpicie, większość serwisów od razu rezygnuje z podjęcia próby wymiany takiego zaworu bo koszt robocizny klienta odstrasza. A jak duży jest ten wyciek ? Po ilu dniach lub godzinach w skrajności najgorszej po ilu minutach nie ma gazu po napełnieniu do pełna?

Link to comment
Share on other sites

Aby nie klonować tematów, zapytam tutaj:

 

Z klimatyzacji mojego GT zaczęły wydobywać się dziwne dźwięki. Przypominają działanie głośnego wentylatora, a czasami odgłos wciągania rurką resztek napoju z dna kubka. Całość dochodzi jakby z okolic schowka i nawiewów od strony pasażera.

 

Mniej więcej brzmi to tak:

 

Czy to tylko klima do nabicia czy coś więcej? Czy możecie polecić miejsce do ogarnięcia tego w Warszawie (najlepiej okolice Ursynowa)?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

nawiazujac do moich wcześniejszych postów,

 

a) wymiana zaworka rozprężnego na ścianie grodziowej w Forku nie jest taka skomplikowana, nie wymaga rozbebeszania deski rozdzielczej, łatwe dojście jest od strony nóg pasażera - mój mechanik skasował mnie za wymianę wraz z dobraniem nowych orignów całe 80 zł,

B) wymianie uległy także "wentylki" w zaworach oznaczonych H i L , do których podłącza się węże podczas nabijania klimy,

c) klima została sprawdzona na szczelność, nabita i wszystko hula, działa, chłodzi, nawet kompresor jakby ciszej robi "pyk" jak się włącza.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...