Jump to content

pytanie o zawieche


zygmunt3waza
 Share

Recommended Posts

witam

 

mam pytanko. co najczesciej sie gnie jak sie udezy kolem przednim o kraweznik, nie wpadajac na niego, w sensie bokiem :] bo cos mam lekko krzywa kierownice, i wydaje mi sie ze kąt kola jest dodatni lekko. przy palowaniu w zakretach w dlugich lukach tak ze 140 kmh zewnentrzne kolo jakby podskakuje.

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

witam

 

mam pytanko. co najczesciej sie gnie jak sie udezy kolem przednim o kraweznik, nie wpadajac na niego, w sensie bokiem :] bo cos mam lekko krzywa kierownice, i wydaje mi sie ze kąt kola jest dodatni lekko. przy palowaniu w zakretach w dlugich lukach tak ze 140 kmh zewnentrzne kolo jakby podskakuje.

 

pozdrawiam

 

 

oprócz oczywistej rzeczy jak felga, najcześciej krzywi sie wahacz, drążek i zwrotnica, a jak idzie zwrotnica to praktycznie zawsze piasta/łozysko, ale że zawieszenie jest dość mocne , mogła sie tylko przestawic geometria i kąt pochylenia .bez diagnostyki sie nie obejdzie

Link to comment
Share on other sites

Nie czuć drgań na kierownicy? bo nie sądzę żeby felga została nieruszona. Poza tym rozjechana zbieżność, możliwe skrzywienie drążka. Generalnie choć co mogło ucierpieć. Jeżeli podskakuje koło to tak na szybko możesz sprawdzić czy amortyzator nie wylał.

No i przede wszystkim na razie odpuściłbym sobie latanie po zakrętach 140 km/h :wink:

Link to comment
Share on other sites

impreza ma regulowany kat pochylenia koła wiec moglo sie to przestawic.....zwrotnica to takie dranstwo ze jak sie skrzywi to szybko lubie pekać (odlew..)

 

Wykartkuj parę złotych poslkich podjedz na zbierzność i przy okazji moze pan zrobi korektę ( często małe skrzywienia idzie jeszcze zniwelować na śrubach)

Na oko często nawet nie widać co zostało skrzywione wyjdzie jaki kąt jest na geometru i wtedy zmieniać element odpowiedzialny za dany kąt

Link to comment
Share on other sites

Nie czuć drgań na kierownicy? bo nie sądzę żeby felga została nieruszona. Poza tym rozjechana zbieżność, możliwe skrzywienie drążka. Generalnie choć co mogło ucierpieć. Jeżeli podskakuje koło to tak na szybko możesz sprawdzić czy amortyzator nie wylał.

No i przede wszystkim na razie odpuściłbym sobie latanie po zakrętach 140 km/h :wink:

 

wez tu sobie odpusc latanie po zakretach :) geometria geometrią. ale lubie byc doinformowany jak przyjade, a nie powiedza mi ze pol przodu do wymiany. a fakt, felga krzywa jak cholera (widac golym okiem) a ZERO bicia jakiegokolwiek. co superleggera to superleggera jednak:) prosze o napisanie zorientowanych, najczarniejszy scenariusz w tym przypadku jaki jest;) i moze koszta orientacyjne. pozdro wszyscy

Link to comment
Share on other sites

ale ciezko powiedziec co masz krzywe!!!!

-wachacz

-zwrotnica

-amortyzator

-drążek kierowniczy

 

Zwrotnice wahacz za 300zl wyszukasz na allegro, drązek z 90zl co do amora nie wiem jakie masz jakie chcesz miec a pamietaj ze zmienia sie parami:PP

Link to comment
Share on other sites

Zwrotnice wahacz za 300zl wyszukasz na allegro, drązek z 90zl co do amora nie wiem jakie masz jakie chcesz miec a pamietaj ze zmienia sie parami:PP

 

dzieki cypis za podpowiedz :P ale az taki green ze mnie nie jest, cale szczescie, bo juz bym przy tych 140 polecial z wiaduktu . . . pol zielony za to jestem w subaru :) wslizlem sie pod spod i jak zobaczylem jak jest skonstruowane, to odpuscilem. polowy czesci nie znam nazwy. dtatego dopytuje. 8) a co do tego to jeszcze dodam ze jak puszcze fajere to skreca w prawa strone (bo to prawe kolo jest jebniete) nie ma gwaltownego rzutu jakbys go chcial zlozyc w winkiel ale zdecydowanie widac ze zbacza z kursu. a pozatym to zero objaw. a najgorsze to to co pisalem. przy szybkich lukach podskakuje kolo. i sie zastanawiam. czy to wina kąta ustawienia kola po przygodzie z kraweznikiem, czy cos z amorem. teraz jak sie laduje w łuk to jakby nie patrzec jest ono dociazane najbardziej, opona takze sie lekko podwija, i pracuje na swojej prawej stronie. czyli ma kontakt z nawierzchnia maksymalnie 25 procent tego co powinna, tak mysle. na rondach to samo. od razu wyjazd przodem jak przod naped. czy na biegu czy nie. 8) a jak pod prad jade rondo to zupelnie inne zachowanie auta.

 

dzieki wszystkim za odzew i pomoc.

 

pozdrowki

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...